handdator

Visa fullständig version : EAA kolozzeum


witver
2011-07-15, 09:16
hej vart hittar man studierna om http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-eaa-500gr.html ?

vart dopingtestas dom? samt vilka kontrollerar innehållet i burkarna?

King Grub
2011-07-15, 09:31
hej vart hittar man studierna om http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-eaa-500gr.html ?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?db=pubmed&cmd=link&linkname=pubmed_pubmed&uid=11440894

z_bumbi
2011-07-15, 09:31
Söker du på pubmed.org så hittar du ett antal studier om effekterna av EAA.

witver
2011-07-15, 09:37
kanske är blind... men hittar inget om kolozzeums egna eaa där...

sen vart testas produkterna för innehållet i dom ? och vart dopingtestas dom så man inte får några doping rester i sina produkter?

King Grub
2011-07-15, 09:39
kanske är blind... men hittar inget om kolozzeums egna eaa där...

Det finns givetvis inte. Man gör inte studier på enskilda märken bara för sakens skull. EAA är EAA.

witver
2011-07-15, 09:43
okej så finns bara en sorts eaa? finns säkert bara en sorta morot, smör, kött osv osv här i världen också ingen skillnad hit eller dit...

sen hur säkerhets testas dom ?

King Grub
2011-07-15, 09:44
En aminosyra är en aminosyra, ja. Burkens etikett har ingen effekt på muskeluppbyggnaden, även om vissa tillverkare kanske försöker få det att verka så.

witver
2011-07-15, 09:47
jaha så det finns bara en sort aminosyra som ser ut på ett enda sätt... okej...

men fortfarande det här men säkerheten? doping testas det? och vem kollar vad som verkligen finns i burkarna?

Eddie Vedder
2011-07-15, 09:56
jaha så det finns bara en sort aminosyra som ser ut på ett enda sätt... okej...

Om man nu skulle manipulera aminosyrans kedja så är det ju inte samma aminosyra längre. Så ja, fenylalanin, valin, metionin etc. har samma struktur var den än förekommer. Och skulle den se annorlunda ut är det ju som sagt inte den aminosyran längre.

witver
2011-07-15, 10:00
så spelar absolut ingen roll vilken aminosyra man får i sig? bara man får i sig tillräckligt av en för att bygga musklar..

sen är det fortfarande det här med dopingtestas det och säkerheten i produkten?

Eddie Vedder
2011-07-15, 10:03
så spelar absolut ingen roll vilken aminosyra man får i sig? bara man får i sig tillräckligt av en för att bygga musklar..

Nej det räcker inte med en. Det har ingen påstått heller.

sen är det fortfarande det här med dopingtestas det och säkerheten i produkten?

Du kan ju kontakta företaget. Till skillnad från vissa andra bluffmakare så kommer du få svar.

witver
2011-07-15, 10:15
En aminosyra är en aminosyra, ja. Burkens etikett har ingen effekt på muskeluppbyggnaden, även om vissa tillverkare kanske försöker få det att verka så.

"en aminosyra är en aminosyra" om det nu finns olika aminosyror? så spelar det ingen roll hur man blandar dom utan man får samma resultat alltså ?

aijou
2011-07-15, 10:17
så spelar absolut ingen roll vilken aminosyra man får i sig? bara man får i sig tillräckligt av en för att bygga musklar..

sen är det fortfarande det här med dopingtestas det och säkerheten i produkten?

Det känns nästan som att du inte läser svaren du får. :smash: EAA innehåller inte bara EN aminosyra utan ett urval av de aminosyror som behövs för att bygga muskler (därav namnet Essential Amino Acids). Dock så ska dessa aminosyror vara samma oberoende viket märke du köper. :)

För övrigt behöver du nog inte oroa dig för att det skulle finnas dopingklassade ämnen i EAA. Men det kanske du inte gjorde heller? Kan tyvärr inte svara på vem som kontrollerar detta. Men kontakta Kolozzeums kundtjänst. De kan kanske ta reda på det.:)

z_bumbi
2011-07-15, 10:20
"en aminosyra är en aminosyra" om det nu finns olika aminosyror? så spelar det ingen roll hur man blandar dom utan man får samma resultat alltså ?

En aminosyra som heter x är alltid x annars är det inte längre x. Aminosyra y är alltid y.
Vet du inte vilka de olika aminosyrorna är eller vad EAA är så förstår jag inte varför du frågar efter studier då du måste ha vissa kunskaper för att kunna läsa studierna.

Eddie Vedder
2011-07-15, 10:21
"en aminosyra är en aminosyra" om det nu finns olika aminosyror? så spelar det ingen roll hur man blandar dom utan man får samma resultat alltså ?

Trollar du eller fattar du verkligen så dåligt?

witver
2011-07-15, 10:22
jag fråga efter studier på produkten... om det nu finns "flera" aminosyror som kan blands på olika sätt.... så vilken av dom 1856 resultaten jag får upp är samma sammansättning som kolozzeum använder? kan ju inte gå på någon annan för då får jag ett annat resultat eftersom det är en annan sammansättning....

Eddie Vedder
2011-07-15, 10:23
jag fråga efter studier på produkten... om det nu finns "flera" aminosyror som kan blands på olika sätt.... så vilken av dom 1856 resultaten jag får upp är samma sammansättning som kolozzeum använder? kan ju inte gå på någon annan för då får jag ett annat resultat eftersom det är en annan sammansättning....

Hur sammansättningen ser ut i studierna framgår. Läs.

witver
2011-07-15, 10:23
sen det här med säkerheten och dopinpreparat tar jag definitivt inte förgivet att det inte finns.. har fått sådana produkter förut som jag fått veta i efterhand att det varit doping preparat i så nej. det ska testas av oberoende part om man ska tro dom.

Akerhage
2011-07-15, 10:28
Köper du dina preparat av den stora ryska killen i lägenheten ovanför dig så kanske det är sant. Köper du produkter på kolozzeum etc så är det inga dopingklassade produkter som säljs, då de är olagligt att sälja. Sen kanske vissa produkter innehåller ämnen som inte får användas för tävling. Men för den sakens skulle är de inte olagliga.

witver
2011-07-15, 10:29
Hur sammansättningen ser ut i studierna framgår. Läs.

tack! ska sätta mig ner och läsa ca1800 st studier då ....

vicarious
2011-07-15, 10:31
tack! ska sätta mig ner och läsa ca1800 st studier då ....

Eller så skiter du i det och litar på att tillverkarna är tillräckligt kapabla att sätta ihop en aminosyreprofil som är bra?

WHITEFOLKS
2011-07-15, 10:44
Esapro från Eiselt använder sig av samma sammansättning som tipton et al använde i sina studier. Jag tror att även Kolozzeums EAA gör det.

Nitrometan
2011-07-15, 10:58
sen det här med säkerheten och dopinpreparat tar jag definitivt inte förgivet att det inte finns.. har fått sådana produkter förut som jag fått veta i efterhand att det varit doping preparat i så nej. det ska testas av oberoende part om man ska tro dom.

Det är väl klart att oberoende lab får testa stickprov från batcher?

Ingen svensk kosttillskottstillverkare har ett eget lab som är certifierat och kan testa deras grejer.

Eddie Vedder
2011-07-15, 11:00
tack! ska sätta mig ner och läsa ca1800 st studier då ....

Är du dum på riktigt?

1. Alla studier testar inte EAA och styrketräning, LÅNGT ifrån alla. Så begränsa din sökning.
2. Du behöver inte läsa igenom dem. Det räcker ju att du tittar på den delen i artikeln där supplementeringen beskrivs.

WHITEFOLKS
2011-07-15, 11:03
Jag vet inte om ni pratar förbi varandra i det här fallet...

Det finns olika sammansättningar på "EAAprodukter" men även en "standard" (den som använts i många utav studierna) som en del använder.

Esapro är en utav de som följer den sammansättningen, EAA FX gör det inte t.ex.

witver
2011-07-15, 11:27
Jag vet inte om ni pratar förbi varandra i det här fallet...

Det finns olika sammansättningar på "EAAprodukter" men även en "standard" (den som använts i många utav studierna) som en del använder.

Esapro är en utav de som följer den sammansättningen, EAA FX gör det inte t.ex.

tack lite vättigare svar och trevlig också! tack tack

jasonmago
2011-07-15, 11:46
tack lite vättigare svar och trevlig också! tack tack

Eller så kanske du kan sluta bry dig så mycket om just EAA innan du har fått en hum om hur kroppen fungerar för just nu låter det i mina öron som att du är sjukt "inne" på EAA bara för att du hört eller läst något.

Samma med att du vill ha dopningstestade produkter. Du har säkert hört från någon eller läst något väldigt idiotiskt. Varför skulle man över huvudtaget stoppa i något dopnings prep i t ex en EAA burk? Det förlorar ju bara tillverkaren på genom att produkten då blir dyrare att tillverka.

Och som sagt innan så är det olagligt att sälja dopnings prep så vill man ha tag i det så får man med all säkerhet leta efter en olaglig sida med avsikt att sälja just sånt.

witver
2011-07-15, 11:50
Eller så kanske du kan sluta bry dig så mycket om just EAA innan du har fått en hum om hur kroppen fungerar för just nu låter det i mina öron som att du är sjukt "inne" på EAA bara för att du hört eller läst något.

Samma med att du vill ha dopningstestade produkter. Du har säkert hört från någon eller läst något väldigt idiotiskt. Varför skulle man över huvudtaget stoppa i något dopnings prep i t ex en EAA burk? Det förlorar ju bara tillverkaren på genom att produkten då blir dyrare att tillverka.

Och som sagt innan så är det olagligt att sälja dopnings prep så vill man ha tag i det så får man med all säkerhet leta efter en olaglig sida med avsikt att sälja just sånt.

kanske har missat att det finns många kosttillskott som har har haft dopinpreparat och tungmetaller i sig när det inte står på burken? finns många artiklar om det.. även att elitidrottare har ofrivilligt blivit dopade pga detta....

Eddie Vedder
2011-07-15, 11:59
kanske har missat att det finns många kosttillskott som har har haft dopinpreparat och tungmetaller i sig när det inte står på burken? finns många artiklar om det.. även att elitidrottare har ofrivilligt blivit dopade pga detta....

Det där gäller inte protein- eller EAA-tillskott utan olika typer av "hälsotjafs", testoboosters och prestationshöjare.

bear.flowertwig
2011-07-15, 12:02
kanske har missat att det finns många kosttillskott som har har haft dopinpreparat och tungmetaller i sig när det inte står på burken? finns många artiklar om det.. även att elitidrottare har ofrivilligt blivit dopade pga detta....

Du verkar vara en relativ nybörjare som än så länge inte har särskilt kalibrerade referensramar. Läs och goola runt lite mer så lär du dig att inte sila mygg och svälja kameler. Kolos EAA innehåller inte doping och tom Gud har blivit biff på den *flex*

(Elit)idrottare bör ta ansvar för vad de stoppar i sin kropp istället för att komma med dåliga ursäkter, men det är en sidodiskussion...

WHITEFOLKS
2011-07-15, 12:17
Om man är en elitidrottare så är det befogat att vilja ha väldigt bra koll på tillskottens renhet. Jag tror dock att många av de fall som skett av "misstagsdoping" är som Eddie Vedder säger från helt andra sorters produkter men även till stor del även en bortförklaring.

Om man inte dopingtestas regelbundet så finns det nog ingen anledning att oroa sig över innehållet i tillskott som kommer från stora tillverkare och som inte tillhör kategorin "testoboosters".

kettlebellGuden
2011-07-15, 13:21
Jag vet inte om ni alla medvetet missförstår TS eller bara är lite soppiga? TS undrar över dopingtest av kolos EAA, inte över några studier på EAAs effekter.

Nitrometan
2011-07-15, 13:22
även att elitidrottare har ofrivilligt blivit dopade pga detta....
De senaste fem fallen iår av "misstagsdoping" var folk (kampsportare och boxare) som hade använt PWO:s som innehöll ämnen som står på WADA:s lista. Det är svårt att hävda misstag om man inte har läst på.

King Grub
2011-07-15, 13:22
JTS undrar över dopingtest av kolos EAA, inte över några studier på EAAs effekter.

Både och.

Nitrometan
2011-07-15, 13:23
Jag vet inte om ni alla medvetet missförstår TS eller bara är lite soppiga? TS undrar över dopingtest av kolos EAA, inte över några studier på EAAs effekter.

Han frågar efter bägge delar. Han har även fått svar på båda frågorna.




Edit: Som grubben sa, han är snabbast.

limenka
2011-07-15, 13:28
Jag vet inte om ni alla medvetet missförstår TS eller bara är lite soppiga? TS undrar över dopingtest av kolos EAA, inte över några studier på EAAs effekter.

Du kan ju kontakta företaget. Till skillnad från vissa andra bluffmakare så kommer du få svar.

Han tycks ha fått svar?

Edit: Nitro..