handdator

Visa fullständig version : Semesterträning


Dannyboi
2011-07-14, 11:09
Hej !

Jag ska åka till italien i 4 veckor och kommer inte ha tillgång till mer än lätta hantlar. Så jag undrar om någon har ett bra program man kan köra för att behålla lite styrka och volym. I nuläget kör jag Sl 5x5.

Alelale
2011-07-14, 12:36
Det lär väl finnas något gym i närheten ?

Dannyboi
2011-07-14, 12:52
Nej då skulle jag inte fråga :)

Ponitus
2011-07-14, 13:05
Hade jag varit utomlands utan gym så hade jag tagit dom veckorna och testat på nån ny form utav träning.
Så om du nu är van att köra SL 5x5 så kan du ju köra mer högreps på semestern. Hitta nån lekställning/annat och kötta massa chins, pull ups osv.
Sen hittar du nån brud på stranden som du slänger upp på ryggen och böjer.

Zorban
2011-07-14, 13:09
Eller så äter du tillräckligt med mat så kommer du inte förlora något. Möjligtvis lite styrka men den kommer igen efter ett pass när du kommer hem.

Ponitus
2011-07-14, 13:15
Jo, du kan ju försöka ligga på kcalbalans/överskott för att vara mer på "säkra" sidan.
Att ligga på underskott, kanske inte ha tillgång till träning och kanske inte heller ha tillgång till proteinrik mat är ju inte jättebra.

mpersson
2011-07-14, 13:22
Finns säkert något halv avancerat kroppsvikts upplägg. De brukar vara byggda på låg volym och hög intensitet.

Googla marine workout eller nåt :)

Dribinho
2011-07-14, 13:47
Eller köp en chinupbar och plocka med i väskan som jag föreslog i en tidigare identisk tråd. Kan du göra chins/pullups tills du storknar på hotellrummet. Vill du ha mer motstånd kan du fylla din ryggsäck med de lätta hantlarna medans du gör dina övningar, funkar även när du gör armhävningar. Som nån annan tipsade om i förra tråden har du massa trevlig info om träning med kroppen/begränsad utrustning på www.rosstraining.com också.