handdator

Visa fullständig version : Hängig vid deff


lofito
2011-07-12, 22:31
Är det normalt att vid deff känna sig lite segare i kroppen? Ofta på jobbet när jag går känns det som att man är lite seg i stegen o lite hängig. Äter inte mkt kolhydrater nu utan mest protein o ett kcal underskott.

krubkungen
2011-07-12, 23:39
Är det normalt att vid deff känna sig lite segare i kroppen? Ofta på jobbet när jag går känns det som att man är lite seg i stegen o lite hängig. Äter inte mkt kolhydrater nu utan mest protein o ett kcal underskott.

Svar: Ja. Kan ifos vara individuellt men efter en längre tid på underskott så blir man tröttare, mentalt och fysiskt.Inget konstigt så att säga att vara "hängig" eller extra seg vid deff. Kämpa på :)

Danne2k
2011-07-12, 23:48
Du kan ju alltid öka andelen kolhydrater i kosten en aning, jag upplevde samma sak som du ett tag under min diet, seg och hängig på jobbet/i vardagen men så började jag käka lite mer kolhydrater och tyckte jag blev lite piggare samt att träningen gick något bättre.

internethjälten
2011-07-13, 05:03
ligger du på underskott blir du seg, trött och hungrig... är väl ganska uppenbart egentligen?

OneManArmy
2011-07-13, 05:57
Det är bara bita ihop och kämpa på.
Vatten/Kaffe/sockerfri energidryck hjälper en del.

Inge Enveten
2011-07-26, 10:30
Ja för mig har det varit vanligt. Särskilt desto längre jag håller på. Ibland, kanske på ett placeboplan, så har en dag på kaloribalans kunnat hjälpa.

Nielsen
2011-07-26, 13:05
Jag blir SUPERTRÖTT när jag ligger på underskott! Sover ofta en lur på dagen, efter jobbet. Däremot så tycker jag av någon konstig anledning att jag är piggare på morgonen (kan likaväl bero på att jag oftast somnar en aning tidigare pga nämnd trötthet)

Reaper123
2011-07-26, 13:16
För mig så var trötthet inget problem första 1-2 månaderna, men sen blev det värre och värre! Fått lära mig hantera detta på rätt sätt trots långa dagar på jobb och raka vägen till gymmet kunde jag prestera "bra" även 6 månader in i deffen!

Tidigare tips för att avhjälpa lät vettiga, minska underskottet är ju en variant om du ligger och tullar på gränserna!

daloatf
2011-07-26, 13:22
Har märkt att några väl valda softpotatisdagar har funkat bra för mig!