handdator

Visa fullständig version : blackindia - Långa benet först...


blackindia
2011-07-11, 20:13
Hej! (till eventuell läsare...)

Tänkte jag skulle skriva nåra ord också så får man se varthän det leder...

Namn: Mikael
Ålder 32 år (Född-78)
Längd: 186 cm
Vikt: 84 kg

Styrketräning: Friskis & Svettis 3-split (veckostyrt eller löpande vet ej riktigt än...)

Konditionsträning: Löpning ca 1-2 ggr/vecka (utomhus 2,5 km - 7,5 km)

Kost tillskott: Proteinpulver, Gainer, Omega 3, Kreatin.


Kommer ev. nån bild senare också...

blackindia
2011-07-11, 20:16
Uppdaterad: 2011-07-10

Ålder:32 år

Vikt: 84 kg

Styrketräning: Friskis & Svettis 3-split

Konditionsträning: Löpning ca 1-2 ggr/vecka (utomhus 2,5 km - 7,5 km)

Kost tillskott: Proteinpulver, Gainer, Omega 3, Kreatin.

blackindia
2011-07-11, 20:33
Jag har varit en fysisk person i hela mitt liv men mest på leknivå. Tränar bara i perioder där lust och motivation finns.

Har haft långa perioder av ingen träning och skräpmat kontra perioder av hård träning och "perfekt" kost.

Mestadels så har jag tränat löpning, cykling och styrketräning (mycket med min egen kroppsvikt).

Jag minns att ett sommarlov när jag var typ 15, så gjorde jag massa armhävningar på kvällarna varje dag under reklampauserna på TV...

Intresset för träning har sakta utvecklats och man har lärt sig en hel del omkring detta med kost osv.

Är nu nybliven medlem på Friskis & Svettis efter att ha tränat på ett annat gym i 4 mån innan dess (dvs denna träningsomgången).

Jag är en sk hardgainer och om jag inte tränar, trots dålig kost så tappar jag alltid vikt.

Har alltid haft komplex över att vara lång och smal (trots att jag då absolut inte vill vara kort och tjock..).

Tränar i dagsläget för att må bra, bli starkare, se bra ut och för att det är kul.

Trots att mitt mål är att lägga på mig muskler har jag faktiskt aldrig direkt använt mig av bulk och deff på ett medvetet sätt.

Detta beror nog mest att jag även vill ha bra kondis och känna mig lätt i kroppen hela tiden, men också att jag inte orkat räkna riktigt och aldrig haft nån direkt övervikt.

Äter i dagsläget en rätt så bra kost tror jag iallfall.

Kommer posta lite vad jag äter senare (så kommentera gärna med era åsikter). Är ju inte lätt att veta vad en annan gör av med men ibland tror jag att jag äter för lite faktiskt.

Men jag har ökat rätt mycket i både vikt och styrka utan synbart fett på kort tid så det känns bra iallfall. Är väl mycket p.g.a. tidigare muskelminne kanske.

Försöker få i mig ca 2 g protein per kilo kroppsvikt men räknar för övrigt inte kolhydrater eller kcal, utan äter helt på känsla.

Viktstatusar från min vuxna ålder 20 år+

Lägsta vikt =71 kg (utan träning och utan större tanke på kost 2006?)
Medelvikt = 76-77 kg
Högsta vikt= 85 kg (i juni 2011, efter en kreatinkur)
Nuvarande vikt = 83-84 kg (uppdaterat. 2011-07-10)

blackindia
2011-07-11, 20:50
Har för det mesta kört en halvkropp split men ska återgå till att köra efter
3-split igen efter detta nyskrivna schema nu. Eventuellt kommer det kanske ändå bli nån komprimerad löpande variant av detta schema framöver istället.
Kommer ju troligtsvis ändå flytta på dagarna fram och tillbaka lite och slänga in lite högreps eller helkroppspass nångång ibland. Men så här är grundtanken iallafall...


Schema 3-Split
---------------------------------------------
1. Mån Ben,(Mage)
---------------------------------------------
2. Tis vila
---------------------------------------------
3. Ons Axlar, Bröst, Triceps
---------------------------------------------
4. Tor vila (ev Löpning)
---------------------------------------------
5. Fre Rygg,Biceps,Mage
---------------------------------------------
6. Lör vila
---------------------------------------------
7. Sön Löpning
---------------------------------------------

blackindia
2011-07-11, 21:15
Dessa övningar kommer mitt program huvudsakligen bestå av. Jag kommer köra varianter av dessa. Ibland i maskin och ibland med fria vikter. OBS! Vet inte korrekta namn på alla övningar...

Bencurl
Benspark
Knäböj
Vadpress

Situps
Benlyft.

Axelpress
Sidolyft
Liggande Axeldrag
Hantelrotation.

Armhävningar
Bänkpress
Butterflies.

Dips
Tricepspress.

Chins
Roddrag
Marklyft(aldrig gjort än).

Curlstång
Hantelcurl