handdator

Visa fullständig version : Schema för maximal volym


Civek
2011-07-11, 15:48
Hallå!

Ska alldeles strax ner till gymmet så jag fattar mig kort.
Har efter en tids träning börjat tröttna på mitt program. Jag har tränat i cirka 1½ år, första året blev inte så seriöst, men sista här så har jag använt mig av DeFranco's schema och sett resultat! Problemet är dock att de börjar bli väldigt enformigt och jag har helt enkelt tröttnat på de.. Är de någon som kan rekommendera ett bra upplägg för att öka mycket i volym? Ser helst att det är ett 3-4 dagars program men är öppen för mer förslag!

Kan posta DeFranco´s också om de är till någon hjälp!


Dag 1

Hög reppare bröst, minst 20st rep/3 set i bänk, hantelpress eller dylikt
Superset: Något axlar, baksida rygg. Brukar välja typ lats, rodd m..m Du ska välja två övningar som du går direkt ifrån den ena till den andra utan vila.
Kör 8-12rep /3set. Bra att kombinera en maskin med hantlar.

Axelpress: Med stång framför/bakom huvud, pressa uppåt, 8-12 rep/3 set

Shrugs:När du lastar på vikter, tar av stången och bara lyfter den uppåt kort
med axlarna. Lasta på ordentligt men tänk på att lyfta ordentligt med axlarna och inte rycka upp vikten för mkt med benen.
8-12/3set

Biceps/triceps: Innan shrugs kör du en biceps övning, efter första setet shrugs en til, sedan triceps efter 2:a och tredje setet i shrugs. Direkt emellan övningarna, ingen vila.

Dag 2
Tung bänk: Kör 5 set med 5,4,3,2,1. Den sista ska vara en maxrepetition. Ta minst 3-5 min emellan lyften så du återhämtar dig och fokusera på tekniken.
När du är klar me dessa set ska du reppa ur, alltså låg vikt men många reps, detta i två sätt. Kör typ armhävningar eller lätt bänk.

Superset: Något axlar, baksida rygg. Brukar välja typ lats, rodd m..m Du ska välja två övningar som du går direkt ifrån den ena till den andra utan vila.
Kör 8-12rep /3set. Bra att kombinera en maskin med hantlar.

Shrugs:När du lastar på vikter, tar av stången och bara lyfter den uppåt kort med axlarna. Lasta på ordentligt men tänk på att lyfta ordentligt med axlarna och inte rycka upp vikten för mkt med benen.
8-12/3set

Biceps/triceps: Välj en, och placera en en annan dag, kör efter shrugs och pressa ut

Ben kör jag emellan med lite olika övningar, hinner inte skriva ner de just nu!

Schemat är skrivet av min bror till mig om ni undrar ifall de står något konstigt!
Tack på förhand och ber om ursäkt för eventuella fel! :D

xOr
2011-07-11, 16:21
Kolla stickyn..

Proxy
2011-07-11, 16:52
Kolla stickyn..

Finns det en sådan sticky?

Forqie
2011-07-11, 16:53
Finns det en sådan sticky?

aso bror 5x5 är best for moskel

Civek
2011-07-11, 18:09
Är ny på forumet så får ursäkta min okunnighet! Letar upp trådar !

Linoftw
2011-07-11, 18:43
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37200

:)

Civek
2011-07-11, 18:54
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37200

:)

Hittade den, men tack ändå! :)

Machop
2011-07-11, 20:57
träna så hårt du klarar av, lyssna på din kropp och ät så kommer grejer hända ;)

Crocker
2011-07-11, 21:08
Om du vill förkorta din skrift så det inte blir så grötigt att läsa hjälper jag gärna. Att du får alla dina svar i en sticky är mesigt.

Civek
2011-07-11, 22:09
Om du vill förkorta din skrift så det inte blir så grötigt att läsa hjälper jag gärna. Att du får alla dina svar i en sticky är mesigt.

Förkortning kommer!

Civek
2011-07-11, 22:20
Jag har tränat i cirka 1½ år och skulle nu vilja ha ett program som hjälper mig att bygga volym på musklerna. Skulle helst se att det var ett 3-4 dagars program men jag är mer än gärna öppen för förslag!

Om du vill att jag kortar ner mitt förra program gör jag gärna de också ifall det skulle kunna vara till någon hjälp :)

Crocker
2011-07-12, 13:44
Gärna. :)
Jag rekommenderar en valfri Axon 2-5.

Civek
2011-07-12, 14:57
Kollade på Axon och märkte att 4.0 var ungefär som de jag just kollat på.
http://www.bodybuilding.com/fun/wotw87.htm (Andra schemat som är skrivet av max_d_)
Tänkte ifall detta är något att rekommendera??

DeFranco's schema kommer här!

Pass 1

Bänkpress: 20x3 med valfri vikt

Superset: Pulldowns och Roddmaskin - 8-12x3

Militärpress: 8-12x3

Shrugs/Biceps/Triceps : Bicepsövning/Shrugs/Bicepsövning/Shrugs/Tricepsövning/Shrugs/Tricepsövning - Detta görs utan vila och 8-12 reps.


Pass 2

Bänkpress:
5 reps x valfri vikt
4 reps x valfri vikt
3 reps x valfri vikt
2 reps x valfri vikt
1 rep x valfri vikt

Superset: Pulldowns och Roddmaskin - 8-12x3

Militärpress: 8-12x3

Shrugs: 8-12 x3

Biceps eller triceps: Variera mellan de olika musklergrupperna och kör slut på dem.


Förkortade så gott jag kunde. Hoppas de såg bättre ut!

krubkungen
2011-07-12, 15:08
aso bror 5x5 är best for moskel

Ja varför inte?

Vanish
2011-07-12, 15:58
Jag kanske missar det, men vart är ben i schemat? Verkar som ett konstigt schema i mina ögon, men det kanske funkar?

Brukar rekommenderas att gå igenom kroppen ca 2 gånger i veckan. Tex rullande 3-1-3 eller 4-1-4. Eller varför inte 4 st halvkroppspass?

Civek
2011-07-12, 16:25
Jag kanske missar det, men vart är ben i schemat? Verkar som ett konstigt schema i mina ögon, men det kanske funkar?

Brukar rekommenderas att gå igenom kroppen ca 2 gånger i veckan. Tex rullande 3-1-3 eller 4-1-4. Eller varför inte 4 st halvkroppspass?

Vilket menar du? De jag linkade eller mitt nuvarande?