handdator

Visa fullständig version : Deffen klar, söker nya mål!


lanzal
2011-07-10, 16:13
Tjenare Kolo

Deffen vart klar igår, deffat i ca 4-5 månader och gått ner 11-12kg, är extremt nöjd osv..
Men nu behövs nya mål, känner mig helt tom såhär dagen efter.

Ska försöka ligga på ett litet överskott fram tills Mars ungefär då jag deffar igen.

Nuvarande mål
100kg bänk, tar 90kg just nu

Styrkestats är alltså 90kg bänk, 140kg mark, 120kg böj

Bör jag testa nåt styrkelyftsschema såsom 5x5? Vad ska man liksom göra? Deff var ett självklart mål och kändes realistiskt på nåt sätt och man såg resultat etc.. Vill gärna hitta nåt nytt.

Låter jävligt förvirrande men men, några känner säkert igen sig, vad gör man efter en deff? Just idag har har försökt kämpa i mig tillräckligt med kalorier för att ligga på plus, kändes fan hårt *mini

Hoppas någon förstår vad jag menar iaf :S

Hank
2011-07-10, 16:19
Nej jag förstår inte vad du menar. Det är väl bara att träna på och vara glad. Känn befrielsen av att äta vad du vill och bli starkare och större.

Niwah
2011-07-10, 16:24
Testa nåt nytt träningsupplägg, kör det du tycker är kul/det du tycker du behöver förbättra.
Bestäm dig om du vill öka styrka/massa/styrka+ork på samma kroppsvikt osv. Personligen tycker jag det är skitkul att testa nya upplägg.

lanzal
2011-07-10, 16:29
Nej jag förstår inte vad du menar. Det är väl bara att träna på och vara glad. Känn befrielsen av att äta vad du vill och bli starkare och större.

Det är ju detta som är problemet, jag känner inte befrielsen av att kunna äta mer valfritt :S, allt känns bara konstigt

Vanish
2011-07-10, 16:29
Som mål att gå upp så lite fett som möjligt till mars för att få ett mycket bättre utgångsläge inför nästa deff + något styrkemässigt mål. Behövs ju inte krångla till det allt för mycket om du inte är himla less på att träna efter deffen?

kettlebellGuden
2011-07-10, 16:46
Öka 10kg i bänk till Mars lär du ju klara av... Ta 6 veckor och lägg på Dan Johns "Mass Made Simple". verkar hur kul som helst!

lanzal
2011-07-10, 16:47
Jag är inte alls less på att träna, längtar verkligen efter passet imorgon, förhoppningsvis, om kroppen känner sig fräsch efter helgens frossande, tar jag 100kg bänk redan då.

Ber om ursäkt för tråden, behövde kanske bara skriva av mig lite grann. Svårt att prata om sånt här när man inte har så mycket personer runt sig om är intresserade av det du har att säga och bolla ideér osv :(

kettlebellGuden
2011-07-10, 16:51
Tanka hem lite Beyond Bodybuilding och leta upp Souped up Delorme cycle är något annat som verkar helt kul. Bara bänk och marklyft. Opti?

NiklasAlm
2011-07-10, 17:02
Mina mål är 100 bänk, 150 böj och 200 mark.. Kanske är nåt att satsa på =)

Redhaad
2011-07-10, 17:05
Deffa ska ju vara bland de tråkigaste, jag började bulka nu för en vecka sen och känner sån frihet, kör med ett PDF schema dock så kan bli lite tråk då och då men ät bara nog med energi om dagen och njut kanske av den där goda sockriga efterätten som avslut och hamna på kcal+ för att lägga på lite riktig massa.

http://www.youtube.com/watch?v=GePfDX-gVWc

Kai Greene, titta runt 3.13 kan du se att han är inte riktigt i tävlingform när han sitter och studsar på bänkpressbänken men inte mycket fett heller. En riktig bulk behöver inte betyda att du behöver få högt kroppsfett om du ligger runt 300-500 t.ex. +kcal om dagen sålänge du tränar.

daloatf
2011-07-11, 08:33
Antar att du menar PF schema, då PDF är ett filformat :D

Redhaad
2011-07-12, 20:02
Antar att du menar PF schema, då PDF är ett filformat :D

Fail! :smash:
ja ett PF schema menade jag hahah :P