handdator

Visa fullständig version : Min deff


Gamblern
2011-07-10, 13:31
Tja, är då sugen på att börja deffa för att få bort lite underhudsfett och få mer synliga muskler.
Väger 70kg och är 186cm lång, jo jag vet, det är ganska lite för att börja deffa men tänkte endast köra hård deff med inriktning fettförbränning i cirka en månad för att se hur det blir.
Under tiden tänkte jag ligga på 500kcalunderskott och börja käka mycket mer protein inte bara i syfte för deffen utan har f.ö. varit väldigt slarvig med detta.
Tänkte leta upp en massa recept på olika måltider nu och börja räkna, men först tänkte jag höra med er om:
- Bra ingredienser för deff/fettförbränning?
- Anser ni att det hade varit mer värt med en redig bulk innan eller är det bara köra på och ser hur det blir?
- Kommer jag ha svårare att bli större och grövre om jag först deffar eller gäller det bara att jag äter mer sen?
- Hur länge brukar man deffa?
- Övriga tips(aldrig testat detta förut)

OBS; Jag är inte fet, jag är 16 år och har tränat till och från i c:a ett år.

MVH

Gamblern
2011-07-10, 15:08
Tråkigt med svar ^^

Sundsarn
2011-07-10, 15:30
På 70 kg och 186cm lär det inte vara mycket att deffa fram. Vill du se någon större skillnad behöver du nog tappa mer än 2 kg. Så jag förstår inte riktigt varför du vill deffa? Äta mer protein kan du göra ändå. Förstår verkligen inte poängen med att deffa när du redan är underviktig? (I ditt fall tycker jag att man kan använda BMI för att avgöra det i ditt fall med tanke på din längd).

Deffa gör man så länge man önskar. Jag tror att de flesta (hobbytränande iaf) deffar mellan 8-24 veckor.

Jag tycker att du ska ska träna och äta ordentligt och satsa på att lägga på dig massa i lagom takt. 1 kg per månad kanske är lagom? Dvs ett överskott på ca 200-250 kcal/dag.

Hoppas jag var till hjälp. :)

Gamblern
2011-07-10, 15:36
På 70 kg och 186cm lär det inte vara mycket att deffa fram. Vill du se någon större skillnad behöver du nog tappa mer än 2 kg. Så jag förstår inte riktigt varför du vill deffa? Äta mer protein kan du göra ändå. Förstår verkligen inte poängen med att deffa när du redan är underviktig? (I ditt fall tycker jag att man kan använda BMI för att avgöra det i ditt fall med tanke på din längd).

Deffa gör man så länge man önskar. Jag tror att de flesta (hobbytränande iaf) deffar mellan 8-24 veckor.

Jag tycker att du ska ska träna och äta ordentligt och satsa på att lägga på dig massa i lagom takt. 1 kg per månad kanske är lagom? Dvs ett överskott på ca 200-250 kcal/dag.

Hoppas jag var till hjälp. :)

Ah, om man inte ser större skillnad med det så antar jag att det inte är någon poäng, ville bara minska lite underhudsfett och speciellt lite fett runt midjan för att definiera mina magmuskler, tycks endast få fram de översta nämligen..

Är f.ö. inte underviktig utan idealviktig, och inte spinkig som många i min ålder.

Och om jag skulle ligga på kcalöverskott tror jag att jag kommer bli fet, oavsett om jag tränar hårt..

Brukar köra så många gånger i veckan jag kan, ibland 6 ggr men huvudsakligen får jag med alla muskelgrupper, kör 1-2 muskelgrupper per gång och det blir därför inte långa pass, så kommer inte bränna så mycket heller..

FML..

cyclist_90
2011-07-10, 17:33
Kontrollerad viktuppgång gör dig inte per automatik fet! eller det beror ju på vad din definition av fet är?

Gamblern
2011-07-10, 21:15
Kontrollerad viktuppgång gör dig inte per automatik fet! eller det beror ju på vad din definition av fet är?

Fet, knubbig, mycket underhudsfett.
Vill helt enkelt inte ha kvar min lilla kula under naveln(snackar fortfarande om magen) utan vill bara se helt musklig ut..
Om jag skulle bli mycket större och mycket grövre hade jag varit nöjd men det kommer ta många år..