handdator

Visa fullständig version : Vi som ogillar att träna och konstant tappar motivationen.


camarade
2011-07-07, 20:25
Finns kanske en sådan tråd redan? Vill ha en samlingsdiskussion kring ett de facto om... att HATA träning. :)

Börjar med mig själv. Jag har aldrig gillat träning. Absolut kan det vara skönt att TRÄNA när man väl gör det (runners high; det där underbara settet; osv) men i sin helhet ändå inte gilla att träna.

Min slutsats för egen del är helt enkelt att aldrig planera eller TÄNKA på träning, "nu har jag inte tränat på X-dagar..." utan att konstant blanda. Paddla kajak, springa ihjäl sig i uppförsbackar, spela dansspel på Kinect (japp, man svettas...), etcetera. Konstat variation, helt enkelt.

Seså, nu hjälper vi varann att hålla motivationen genom tips. Även, är det fler som är "tvärtom-människor" nu när det är sommar och totalt tappar lusten att träna av att se alla fjantar utan tröja? Eller bara jag? :cool:

vicarious
2011-07-07, 20:27
Jag tror du är på fel forum för en sån här tråd *rolleyes*

benacii
2011-07-07, 20:30
Finns kanske en sådan tråd redan? Vill ha en samlingsdiskussion kring ett de facto om... att HATA träning. :)

Börjar med mig själv. Jag har aldrig gillat träning. Absolut kan det vara skönt att TRÄNA när man väl gör det (runners high; det där underbara settet; osv) men i sin helhet ändå inte gilla att träna.

Min slutsats för egen del är helt enkelt att aldrig planera eller TÄNKA på träning, "nu har jag inte tränat på X-dagar..." utan att konstant blanda. Paddla kajak, springa ihjäl sig i uppförsbackar, spela dansspel på Kinect (japp, man svettas...), etcetera. Konstat variation, helt enkelt.

Seså, nu hjälper vi varann att hålla motivationen genom tips. Även, är det fler som är "tvärtom-människor" nu när det är sommar och totalt tappar lusten att träna av att se alla fjantar utan tröja? Eller bara jag? :cool:

Jag ser oftast som utan tröja (som tränar) med en brud bredvid sig. hur kan man då tappa motivationen till att se ut som den snubben med den bruden?

BoxerKing
2011-07-07, 20:34
Njaaa, jag älskar träning och har gjort det hela livet. Kommer aldrig sluta med det och jag satsar inom en sport. Motivation:Kul, och jag vill bli bäst heah
Är du tjock?

camarade
2011-07-07, 20:36
Jag tror du är på fel forum för en sån här tråd *rolleyes*

Ja, det verkar ju matematiskt sannolikt att alla som varje kväll "ends up" på kolozzeum alla är happy-time träningsfreaks som aldrig tappar motivationen. Nu tänker vi, innan vi skriver ;)

pialia
2011-07-07, 20:38
Ja, det verkar ju matematiskt sannolikt att alla som varje kväll "ends up" på kolozzeum alla är happy-time träningsfreaks som aldrig tappar motivationen. Nu tänker vi, innan vi skriver ;)

Vissa tappar säkert motivationen till och från, men jag tror få av dom som gör det faktiskt ogillar träning. Det är snarare att det är andra saker som hamnar i vägen. Iallafall av dom som hänger på kolo!

My 2 cents, yo :cool:

Jokester
2011-07-07, 20:38
Ja, det verkar ju matematiskt sannolikt att alla som varje kväll "ends up" på kolozzeum alla är happy-time träningsfreaks som aldrig tappar motivationen. Nu tänker vi, innan vi skriver ;)

Tror nog vicarious har rätt. Om man avskyr träning tror jag inte man spenderar tiden man inte tränar på ett träningforum på internet.

Fredrik_S
2011-07-07, 20:40
Jag tycker inte det är roligt att göra saker som man blir väldigt andfådd av typ springa eller crossfit tex eller som är väldigt jobbigt för hela kroppen mentalt och fysiskt, typ benböj eller tunga 1-2 reppare på bänkpress och liknande.
Därför gör jag helt enkelt inte det som jag tycker är plågsamt

vicarious
2011-07-07, 20:40
Tror nog vicarious har rätt. Om man avskyr träning tror jag inte man spenderar tiden man inte tränar på ett träningforum på internet.

Fast det här är ett socialt forum också, inte bara träning. Kolla bara i Allmänt delen =)

Deceiver85
2011-07-07, 20:40
Tror nog vicarious har rätt. Om man avskyr träning tror jag inte man spenderar tiden man inte tränar på ett träningforum på internet.

När var det senast herrn besökte allmänt och typ babbla-tråden?

JONA5
2011-07-08, 00:53
Jag tycker inte det är roligt att göra saker som man blir väldigt andfådd av typ springa eller crossfit tex eller som är väldigt jobbigt för hela kroppen mentalt och fysiskt, typ benböj eller tunga 1-2 reppare på bänkpress och liknande.
Därför gör jag helt enkelt inte det som jag tycker är plågsamt

Min erfarenhet är att de gånger som jag blir omotiverad beror på
1, För enformig träning.
Byt ut ett pass mot en tennismatch :)

2, Ligger över min förmåga för lång tid.
Har inte hänt sedan jag skaffade pulsklocka. Innan dock mådde jag illa, fick ont, såg stjärnor mm. Allt pga min övertro på min form och inställningen "men jag sportade ju när jag var ung" *screwy*

3, Inga mål
Gå inte till gymmet o tänk "va nu då". Håll reda på övningar och tidigare resultat. Orka 2 reps mer, ett kg extra, sätt ett personligt rekord, lr ett klubbrekord, fan varför inte ett nationsrekord när du håller på ;)

TheGhr
2011-07-08, 00:57
Jag brukade vara sådan och hoppas att det är över nu eftersom jag nu varit igång lika länge som längst innan och jag känner inte att det börjar knaka med motivationen än. Att välja gymmet närmast hem var ett bra val.

limenka
2011-07-08, 01:20
Just nu ogillar jag verkligen att träna och har knappt någon motivation. Har varit så här i cirka 5 veckor pga skada. Nu är det flera skador och träningen bygger på att pumpa lite blod i musklerna för att förhoppningsvis läka snabbare. Ser det dock som en bra period att träna mycket armar och vader under:D

Skulle jag lägga av helt med träningen tills kroppen läkt skulle jag nog aldrig återvända, känns det som i alla fall.

Stoltz
2011-07-08, 07:28
När var det senast herrn besökte allmänt och typ babbla-tråden?

Fast iofs så är de som är mest aktiva i babbla väldigt regelbundna i sin träning. I de flesta fall.

Tror man måste det för att kunna babbla så mycket strunt.

krokodille
2011-07-08, 08:22
Vad jobbigt att känna att det är tråkigt och jobbigt att gå till gymmet! Varför ens gå om man känner så? Det ska vara roligt att träna! Tycke man inte gymmet är roligt borde man ju pröva något annat. Anser jag personligen! Själv så åker jag Skateboard ganska ofta! Träningen ska aldrig bli något hinder för andra aktiviteter:)

aijou
2011-07-08, 08:50
Jag hatade verkligen mina konditionspass ett tag. ville bara köra styrka. Men jag ville inte sluta med konditionen helt pga hälsofördelarna som kommer med en hyfsad kondition. Det jag gjorde var att börja på gruppass med spinning. Säger inte att det är super-roligt. Men jag upplever att tiden gå betydligt snabbare när man kör 45 min spinning i grupp med en ledare, än om man ska köra 45 min ensam på crosstrainern t.ex.

Supermicke
2011-07-08, 09:29
blir omotiverad när det går segt med ökningar. Sen blir jag lite deppig när jag tänker på vad lite jag egentligen åstadkommit på alla tid jag lagt ner och tränat när nåt megakid äger mig på ett halvår eller nåt.. men det är ju kul att röra på sig så det är bara och kötta.

Kimkay
2011-07-08, 09:33
Jag skulle vilja säga att det tar väldigt lång tid att arbeta upp ett "beroende" av träning, but boy, när man väl är där.....då går det inte att sluta! för mig tog det nästan ett år att jobba upp ett "beroende". :)

Fartman
2011-07-08, 09:54
Egentligen kanske man inte ska hålla på med nått som man inte gillar. Men, vet man med sig att man mår bra av att träna så är det bara att göra det. Det är nyttigare än vad man tror att helt enkelt ibland bita ihop och göra saker som man inte tycker är kul, för det är ju så livet är. Allt man gör är inte roligt men det måste likt förbannat göras, ju tidigare man inser det desto bättre. Själv lärde man sig det i lumpen. Sen måste man så klart fråga sig själv om fördelarna det ger är värt den där tiden man inte har speciellt kul. Just med styrketräning kan man ju komma undan med rätt lite tid i veckan men ändå erhålla stora fördelar.
Så alltså, om du verkligen tycker att träningen är tråkig men ändå vill träna för att du tycker att det ger hälsofördelar/snyggare kropp/etc så försök att lägga upp sånna pass som inte kräver så mycket tid men ändå kommer ge resultat.

Även om jag i grunden gillar träningen så tycker jag periodvis att det är piss, då är det bara att bita ihop tills man lyckas börja gilla det igen.

Sniggel
2011-07-08, 11:07
Jag skulle vilja säga att det tar väldigt lång tid att arbeta upp ett "beroende" av träning, but boy, när man väl är där.....då går det inte att sluta! för mig tog det nästan ett år att jobba upp ett "beroende". :)

"nästan ett år" var väl inte så länge :P

Trashcan
2011-07-08, 11:11
Min slutsats för egen del är helt enkelt att aldrig planera eller TÄNKA på träning, "nu har jag inte tränat på X-dagar..." utan att konstant blanda. Paddla kajak, springa ihjäl sig i uppförsbackar, spela dansspel på Kinect (japp, man svettas...), etcetera. Konstat variation, helt enkelt.


Synd att dom andra träningsformerna är värdelösa om man vill bygga muskler. I princip bara gymmet som gäller. Tycker själv inte att gym är jättekul, men jag ser det som en plikt till mig själv. Vägrar vara en lite småtjock spinkis, aldrig i livet att jag tänker nedlåta mig till att slappa så. Då skulle jag ju vara tvungen att sluta tycka att tjockisar är tragiska och dåliga människor.

Pansartax
2011-07-08, 11:17
Viljan/vill ha begäret att bli stor är större än smärtan och alla motgångar tillsammans.