handdator

Visa fullständig version : Tjejer och löpband


Jacket1
2011-07-07, 14:16
Tänkte egentligen posta i "typer som stör dig i gymmet" men hittar inte den tråden. Är bara tvungen att ta upp detta ämne här så här kommer frågan: Varför i HELVETE kommer tjejer till gymmet GÅR på löpbandet och sedan drar hem. Igår var det skitfint väder ute och ändå såg jag massor med tjejer som bara gick på banden, och det var ingen uppvärming för jag observerade de från start till slut. Blev som ett stort jävla ?. Vad är meningen med att promenera inne i en ful lokal när man kan vara ute och uppleva naturen, frisk luft och bli solbränd på samma gång?

young_george
2011-07-07, 14:17
Så du gick till gymet och märkte att det finns människor som hellre är där än ute i solen, vilket stör dig.

...

...

...

Zorgus
2011-07-07, 14:26
Ja du, det finns många saker man inte förstår. Det heter ju faktiskt "löpband". Jag undrar också..så om nån vet vore jag intresserad av svaret.

StampChamp
2011-07-07, 14:33
Dom kanske vill slippa den extrema värmen? På gymmet jag tränar är det mycket svalare inomhus.

Skulle dock själv aldrig springa på ett löpband, det gör jag hellre ute för det är mycket skönare och fungerar bättre.

Jacket1
2011-07-07, 14:34
Så du gick till gymet och märkte att det finns människor som hellre är där än ute i solen, vilket stör dig.

...

...

...

Stör och stör... inte så att jag direkt överkokar av ilska. Men jag tänker liksom "wtf, vad håller hon på med". Det är inte så att jag vill döda henne dirket. Hoppas du förstår...

Den anledningen jag har tänkt ut är kanske att de tänker " nu när jag är på gymmet måste jag köra seriöst" och om de inte går på gymmet hade det kanske aldrig blivit av. Men jag kan va helt fel...

don ramon
2011-07-07, 14:35
Så du gick till gymet och märkte att det finns människor som hellre är där än ute i solen, vilket stör dig.

...

...

...

Jag gillar att vara ute i solen på dagarna, men det blir oftast klagomål när jag ska frivända på Mosebackes uteservering.

Jacket1
2011-07-07, 14:37
Jag gillar att vara ute i solen på dagarna, men det blir oftast klagomål när jag ska frivända på Mosebackes uteservering.

Förstår inte..?

mattilainen
2011-07-07, 14:39
eller så är det att tjejer är som killar och vill kunna skriva på facebook att "Jag har varit på gymmet idag!" och då måste dom ju dra dit, annars ljuger dom ju.. Sedan att de bara går på löpbandet hör inte till här.

Detta tror jag stenhårt på

aijou
2011-07-07, 14:41
Personer som stör mig på gymmet: Folk som inte kan sköta sitt utan går runt och stör sig på vad alla andra gör och i vissa extrema fall även måste kommentera hur fel alla andra gör.

StampChamp
2011-07-07, 14:44
Personer som stör mig på gymmet: Folk som inte kan sköta sitt utan går runt och stör sig på vad alla andra gör och i vissa extrema fall även måste kommentera hur fel alla andra gör.

Håller med. Vem bryr sig? Inte då jag i alla fall, dom kanske känner sig mer motiverad att göra det på gymmet.. det kanske känns bättre på nåt sätt.

Eddie Vedder
2011-07-07, 14:55
Sköt ditt.

mini
2011-07-07, 14:58
Fast jag håller med om att det är lite intressant. Det finns både bättre aktiviteter att ägna sig åt på gymmet och trevligare ställen att promenera på. Undrar lite över skälet att välja det tristaste alternativet.

debbe
2011-07-07, 15:02
Är du verkligt intresserad/jätteirriterad så föreslår jag att du frågar. Du kommer då förstå hur tråkigt du själv har som hade tid över att störa med en så pass ointressant fråga.


lycka till!

manekin
2011-07-07, 15:04
jag blir fan också förbannad på det, tar upp löpband och tycker att jag är äcklig för att jag ser ut som en gris å svettas floder....sen finns det lirare som värmer upp genom att löpa i korridoren på gymmet (fram och tillbaka) istället för att ställa sig på ett band, men det är ju ett kapitel för sig...

LadyG
2011-07-07, 15:09
Men orka bry sig... Det kan vara så enkelt som att det inte finns bastu i slutet av elljusspåret, att de rehabtränar eller att de en dag tänker försöka våga jogga lite när ingen glor. Sköt du ditt istället, så blir det säkert bra.

Macroman
2011-07-07, 15:14
Man måste nog ge TS rätt här. Beteendet är utan tvekan bisarrt.

King Grub
2011-07-07, 15:16
Undrar lite över skälet att välja det tristaste alternativet.

Varmt och soligt ute, kanske, som trådstartaren skrev att det var. Alla tycker inte det är skönt eller roligt att vara ute och anstränga sig då.

Kaerra
2011-07-07, 15:18
fyfan du kan inte träna speciellt hårt om du håller koll på vilka som e på löpbandet eller inte, dessutom kanske man blir mer motiverad av att gå till gym, än att gå ut och promenera ute.. Så enkelt kan det vara.. så tycker du ska lägga ner ditt fjantiga tankesätt och sköta ditt.. haha fyhelvete vilken dum tråd

limenka
2011-07-07, 15:29
Här har du tråden till nästa gång: Klickzz (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107319&highlight=typer)

:)

Bluesparv
2011-07-07, 16:09
Man måste nog ge TS rätt här. Beteendet är utan tvekan bisarrt.

Att åka till gymmet, kolla på "alla" tjejer som går på löpbandet från det att de kommer tills dess att de går.... ja. Jag brukar träna när jag är på gymmet, inte ägna en timme åt att kolla på löpbanden.

Jacket1
2011-07-07, 16:41
HAHAHAH, alla som blir irriterade av denna tråd är för roliga. Jag sköter mitt, tränar så hårt att jag (tyvärr) spyr varannan gång. Detta är inget jag eftersträvar men blir bara så. Vet inte hur hårt man kan träna för att inte ha tid att titta runt mellan seten. Och jag undrade om någon har ett svar, de som inte har något vettigt att skriva kan lika gärna hålla käften. Niklas kommentar t.ex "sköt ditt". Det ger inget till tråden förutom att du får ett till inlägg vilket verkar ge dig status... Så kommentera bara om ni har något vettigt att säga tack!

Jacket1
2011-07-07, 16:42
eller så är det att tjejer är som killar och vill kunna skriva på facebook att "Jag har varit på gymmet idag!" och då måste dom ju dra dit, annars ljuger dom ju.. Sedan att de bara går på löpbandet hör inte till här.

Detta tror jag stenhårt på

Detta kan faktiskt stämma!

Jacket1
2011-07-07, 16:42
Varmt och soligt ute, kanske, som trådstartaren skrev att det var. Alla tycker inte det är skönt eller roligt att vara ute och anstränga sig då.

De gör det även när det regnar och på vintern, så det har inget med temperaturen eller vädret att göra.

StarkaUlf
2011-07-07, 16:44
HAHAHAH, alla som blir irriterade av denna tråd är för roliga. Jag sköter mitt, tränar så hårt att jag (tyvärr) spyr varannan gång. Detta är inget jag eftersträvar men blir bara så. Vet inte hur hårt man kan träna för att inte ha tid att titta runt mellan seten. Och jag undrade om någon har ett svar, de som inte har något vettigt att skriva kan lika gärna hålla käften. Niklas kommentar t.ex "sköt ditt". Det ger inget till tråden förutom att du får ett till inlägg vilket verkar ge dig status... Så kommentera bara om ni har något vettigt att säga tack!

Hur ska vi kunna kommentera vad dom tycker/tänker om att dom är inne på ett gym och går på löpbandet än ute i solen?
Vad har du förväntat dig att få för svar? En studie som avslöjar det "rätta svaret"?
Gå fram och fråga dom, det är väl tamejfan det enda sättet du kan få svar på din extremt korkade fråga

Jacket1
2011-07-07, 16:45
Nej, en tjej som svarar varför just hon gör det. Eller olika teorier från killar.

rooz
2011-07-07, 16:48
Där jag tränar finns det tjejer som lyfter vikter...


Jag gillar't*cupid*

Jacket1
2011-07-07, 16:48
Är du verkligt intresserad/jätteirriterad så föreslår jag att du frågar. Du kommer då förstå hur tråkigt du själv har som hade tid över att störa med en så pass ointressant fråga.


lycka till!

Skrev i mitt andra inlägg att jag INTE blir jätteirriterad. Och att ställa frågan tar ca 5 sec, det är mindre tid än vad du la ner på min värdelösa tråd... Du ägde dig själv...

Edit: Sry om jag verkar otrevlig, blir bara ledsen på att många ska vara tvär emot mig..

paatrik
2011-07-07, 16:56
Förstår dig till viss del, har själv funderat i liknande banor. Men samtidigt, vet du vad de gör? Kanske finns det en detaljerad plan för progression som de följer, gå 30 min i 8km/h och öka 0,5 efter en given period. Kanske lyssnar de på något intressant och vill inte distraheras av bilar, cyklar etc etc. Kanske tittar de på tv. Hursom, jag sprang mycket ute ett tag men testade sedan löpbandet och för vissa pass var jag helt fast. Blev bekvämt vad gäller just progression vid intervaller, följa diverse tv-program och bara gå dit och spika passet.

paatrik
2011-07-07, 16:57
Där jag tränar finns det tjejer som lyfter vikter...


Jag gillar't*cupid*

Fan jag undrar hur vanligt detta är. Har i min "karriär" tränat en längre tid på tre olika gym och har knappt sett någon som kört fria vikter.

Jacket1
2011-07-07, 16:58
Förstår dig till viss del, har själv funderat i liknande banor. Men samtidigt, vet du vad de gör? Kanske finns det en detaljerad plan för progression som de följer, gå 30 min i 8km/h och öka 0,5 efter en given period. Kanske lyssnar de på något intressant och vill inte distraheras av bilar, cyklar etc etc. Kanske tittar de på tv. Hursom, jag sprang mycket ute ett tag men testade sedan löpbandet och för vissa pass var jag helt fast. Blev bekvämt vad gäller just progression vid intervaller, följa diverse tv-program och bara gå dit och spika passet.

Nu börjar det likna nått, tack för ett bra svar!

mini
2011-07-07, 17:08
Fan jag undrar hur vanligt detta är. Har i min "karriär" tränat en längre tid på tre olika gym och har knappt sett någon som kört fria vikter.

Du tränar på fel gym då.

Jacket1
2011-07-07, 17:20
Du tränar på fel gym då.

Vart ska man träna för att se tjejer lyfta fria vikter? :D

rooz
2011-07-07, 17:28
Fan jag undrar hur vanligt detta är. Har i min "karriär" tränat en längre tid på tre olika gym och har knappt sett någon som kört fria vikter.

Dom finns. Och otroligt nog är dom ofta jävligt trevliga*cupid*

Jacket1
2011-07-07, 17:44
Vart finns då de?

Nykropp
2011-07-07, 17:47
Ett typiskt tjejpass inför sommaren består av följande saker.
1. 40 minuter på löpbandet.
2. Valfri magmaskin.
3. Valfri magmaskin.
Så var det klart.

mini
2011-07-07, 17:50
Leta på klubbar där fria vikter är prioriterat. (På STK är det inte ovanligt att det är fler tjejer än killar på lyftarpodiet numera.)

Jacket1
2011-07-07, 17:59
Leta på klubbar där fria vikter är prioriterat. (På STK är det inte ovanligt att det är fler tjejer än killar på lyftarpodiet numera.)

De tjejerna är fula och ser ut som killar.*spy*

mini
2011-07-07, 18:07
De tjejerna är fula och ser ut som killar.*spy*

Ja, du har rätt. :(

bear.flowertwig
2011-07-07, 18:07
haha :D

On topic så ja det är lite lustigt att gå på löpband inomhus när det är grymt härligt utomhus (tex kvällar om man vill ha det lite svalare). Jag tog en kombinerad långpromenad och löprunda härom kvällen och riktigt njöt av det fantastiska vädret då jag kom förbi ett gym där löpbanden stod uppradade mot fönstret. Hann möta blicken på den kille som stod närmast och inbillade mig att han hann uppfatta min frågande och förmodligen skeptiska blick. Wtf liksom, vi gör samma sak men varför i hela fridens namn gör du det där inne när det är så magiskt skönt här ute...? Jag inbillar mig också att han såg lite förlägen ut :)

stridis
2011-07-07, 18:08
De tjejerna är fula och ser ut som killar.*spy*

Hmm, det är så man undrar vad du har för referensramar som får dig att säga det? Totalt otränade tjejer som beskådas i nattklubbsbelysning, smink och sexig klädsel med push-up eller?

LadyG
2011-07-07, 18:23
De tjejerna är fula och ser ut som killar.*spy*

Så säger du bara för att de får dig att se svag ut.

http://www.sundbybergstk.se/media/filmer/

Jacket1
2011-07-07, 18:26
Vet inte vad referensramar betyder, men det du skriver Efter frågetecknet är mkt bra föurutom att O et ska bort från otränade. Och då menar jag inte att de ska kunna ta 500 i bänkpress,marklyft och knäböj.

Jacket1
2011-07-07, 18:27
Så säger du bara för att de får dig att se svag ut.

http://www.sundbybergstk.se/media/filmer/

Tjejer som har vader som är lika stora som min överkropp. Hmm...:smash: ;)

mini
2011-07-07, 18:30
Tjejer som har vader som är lika stora som min överkropp. Hmm...:smash: ;)

Det säger nog mer om dig (och gymmen du tränar på) än tjejernas vader. Stanna du på gymmet du är.

LadyG
2011-07-07, 18:31
Bröst och bringa som en lungsjuk daggmask?

Jacket1
2011-07-07, 18:32
Bröst och bringa som en lungsjuk daggmask?

Bröst? Tjejer som håller på med marklyft och grejer har inga bröst :(

LadyG
2011-07-07, 18:35
Bröst? Tjejer som håller på med marklyft och grejer har inga bröst :(

lol

Det var ju dig jag avsåg, om du inte har mer bröst och bringa än tjejernas vader då är det banne mig inget vidare med din form :D

Jacket1
2011-07-07, 18:49
Vi pratar inte om min forum här utan tjejernas. En kille ska fan inte ha större bröst än sin tjejs. Och om du tycker det, tjaa.. Då tycket jag helt enkelt synd om dig. :(

Zoidy
2011-07-07, 18:56
Vi pratar inte om min forum här utan tjejernas. En kille ska fan inte ha större bröst än sin tjejs. Och om du tycker det, tjaa.. Då tycket jag helt enkelt synd om dig. :(

Hon pratar ju iofs om bröstet och överkroppen som helhet, inte brösten. Och har du inte större bringa än din tjej så lär du vara en jävligt tanig kille. Tjejer är generellt sett mycket smalare över bröstet än killar (trots att de har bröst). Försök sätta på dig en tjejtröja nån gång så får du se. Det blir "rätt" tajt.

apagul
2011-07-07, 19:00
Sköt ditt.

Det kanske han gör genom att störa sig.

Jacket1
2011-07-07, 19:08
det kanske han gör genom att störa sig.

+1

Jokester
2011-07-07, 19:14
Mycket skönare att springa på löpband ju? Mycket lättare att hålla koll på fart, tid osv. också.

Jacket1
2011-07-07, 19:21
Mycket skönare att springa på löpband ju? Mycket lättare att hålla koll på fart, tid osv. också.

De springer inte, de går.

David Van Patten
2011-07-07, 19:33
Tänkte egentligen posta i "typer som stör dig i gymmet" men hittar inte den tråden. Är bara tvungen att ta upp detta ämne här så här kommer frågan: Varför i HELVETE kommer tjejer till gymmet GÅR på löpbandet och sedan drar hem. Igår var det skitfint väder ute och ändå såg jag massor med tjejer som bara gick på banden, och det var ingen uppvärming för jag observerade de från start till slut. Blev som ett stort jävla ?. Vad är meningen med att promenera inne i en ful lokal när man kan vara ute och uppleva naturen, frisk luft och bli solbränd på samma gång?

Gå fram och fråga nästa gång istället för att springa hem och skriva på ett anonymt internetforum. Jävla tönt. Skaffa dig lite stake.

häftig
2011-07-07, 19:35
Detta gäller verkligen inte bara tjejer. Har sett massvis med fetlagda killar, män och gubbar som går på löpbandet i värmen. Jag tror att det handlar om att gymmen har fått en allt större status.

stridis
2011-07-07, 19:40
Löpband har ju lite plus: fläkt, ingen stekande sol, man kan ha vattenflaska i hållaren, man kan sätta en viss takt, kanske finns bastu efteråt. Kanske för dem mer motiverande- ta sig till gymmet och allt det där.

Jacket1
2011-07-07, 19:47
Gå fram och fråga nästa gång istället för att springa hem och skriva på ett anonymt internetforum. Jävla tönt. Skaffa dig lite stake.

HAHAHAHA. Varför så arg?
Anledningen till att jag inte frågar är att jag inte vill såra de. Om jag hade tagit 1kg i bicepscurl och nån hade frågat "varför curlar du 1kg för" hade jag personligen blivit ledsen. Just därför jag frågar er.

spaffen
2011-07-07, 19:48
Har undrat samma sak men ts, för fan, tagga till och lös det här nu istället för att gnälla över hur tränade flickor ser ut (dessutom i samband med att du efterfrågade fler tjejer vid vikterna).

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Jacket1
2011-07-07, 19:56
Efterfrågade inte fler tjejer, ville veta var de tränade. Det är stor skillnad.

mini
2011-07-07, 19:57
Efterfrågade inte fler tjejer, ville veta var de tränade. Det är stor skillnad.

Fast det vet du ju. Du har ju sett dem alla, de som liknar män och inte har bröst. Då måste du ju veta vars de finns.

Jacket1
2011-07-07, 19:59
Men tror att jag börjar förstå varför de drar till gymmet.
1. För att kunna skriva det på facebook.
2. För varmt/regnigt ute.
3.Bättre motivation på gymmet.
4.Lättare att veta hur långt/länge man gått/sprungit.
5. De sminkar sig och köper de senaste fitnesskläderna, ställer sig på bandet och försöker gå sexigt för att få killaras uppmärksamhet.

Själv föredrar jag nog ändå att ta en promenad i naturen, men det är bara jag det.

Tack till de som bidragit med seriösa tips, ni andra kan dra åt helvete.

Jacket1
2011-07-07, 19:59
Fast det vet du ju. Du har ju sett dem alla, de som liknar män och inte har bröst. Då måste du ju veta vars de finns.

Är du arg eller ledsen? :)

mini
2011-07-07, 20:04
Är du arg eller ledsen? :)

Nej?

Jacket1
2011-07-07, 20:06
Nej?

Du verkar vara. :(

sweetkarolina
2011-07-07, 20:25
Jag förstår inte hur vad andra gör kan vara ett problem, så länge de inte är i vägen för en själv?
Men visst finns det väl fördelar, som tex möjligheten att hålla koll på tid/tempo/förbränning (jaja, säkert inte optimalt men för en vanlig svennetjej så känns det säkert lättare att läsa av på maskinen än att hålla reda själv med tidtagarur, förbestämda km-rundor och räkneblock typ). Alltså dessa maskiner (löpband, trappmaskiner etc) har säkert väl uttänkta behovsbyggande funktioner. Precis som jag njuter av att veta att jag bänkade si och så många reps på 100 kg, alltså hela tiden har en strävan att prestera och se min prestation så får säkert folk vars träning består av promenerande en njutning av att kunna läsa av längd, tid, puls, kcal-förbrukning etc. Omedelbar feedback istället för att upprepa 2 månader och se vad vågen/spegeln säger.
När jag var ung (innan jag blev ful, mansliknande och förlorade brösten) så kunde jag gå till jobbgymmet 20 min, stå på trappmaskinen 20 min och gå hem 20 min. Det gav promenaden ett mål, en möjlighet att pissa på vägen och var mycket trivsamt.
Varför är det så konstigt?

mattilainen
2011-07-07, 20:29
jag kan tycka det är en väldigt bra ide att komma till gymmet och gå på löpbandet. Det kan ju vara så att tjejerna inte riktigt vågar gå in och börja träna med vikter för de inte vet hur man gör eller de kommer känna sig uttittade? Om dessa tjejer går på löpbandet ett par gånger/många gånger så kanske de vågar sig in vid vikterna där ts och andra stora killar tittar snett och undrar "Vad fan gör hon?" och detta är en början till en ny livsstil?

GILLA TJEJER PÅ LÖPBAND! GILLA TJEJER I GYMMET! GILLA ALLA! :=)