handdator

Visa fullständig version : Har ont när jag tränar


BoxerKing
2011-07-06, 18:22
Tja. Vi körde lite fys på boxningen nu i helgen, första gången nu i sommar, har egentligen uppehåll från boxningen. Och när vi slutat så hade jag ont i benet till vänster om rumpan. Så jag kan inte ta ut mina ben åt sidorna för då gör det ont. Känns som om det är en spärr för benen, och om man försöker pressa sig igenom spärren så gör det ont. Sen i måndags när jag gymmade gjorde det inte så himla ont men idag så gjorde det lite mer ont efter jag kört djupa knäböj.
Vad kan det bero på? Ska jag ta en paus från böjen?

edit: känns i skellettet

Här kommer en bild på vart jag har ont hehe:

BoxerKing
2011-07-06, 18:36
Kanske lättare att förstå, det går inte att sitta skräddare, för det tar stopp och gör ont.

Har för mig att jag haft det innan också, men vet någon vad det kan bero på?

BoxerKing
2011-07-06, 21:28
Kanske skulle postat i skador forumet hehe

pialia
2011-07-06, 21:33
Till vänster om rumpan?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Human_skeleton_front_en.svg Du får gärna vara mer specifik.

Jag vet inte hur man sitter i skräddare, men det låter som en ljumskstretch(?). Är det inte ljumskarna som kanske är stela and/or överansträngda?

BoxerKing
2011-07-06, 21:50
Om du ser vart "Carlaps" är vid handleden. Precis till vänster om "C"et Och om du går vänster till hörnet av benet där känns det :( Och nej det är inte ljumskarna fast jag har haft problem med dom..

BoxerKing
2011-07-07, 11:26
Har kallat runt lite det är smärta i "trochanten" . och jag måste vila o stetcha för att det ska försvinna