handdator

Visa fullständig version : Sträckt mig i ryggen!


PunchSlap
2011-07-06, 13:25
Hej!
Jag körde knäböj igår och så sträckte jag mig i ryggen under första seten, måste varit en liten sträckning för det kändes inte så mycket så jag ignorerade det. Andra seten efter första repetitionen kände jag att det gjorde väldigt ont!
Det var en annan kille på gymmet som rådde mig att sätta mig i nån slags "hälsogrej", man lägger sig i den och på nåt sätt fäller man sig bakåt och då "stretchar" det ryggraden eller nåt jag vet inte vad han pratade om riktigt. Men jag haltade ner till vårdcentralen som tydligen var stängd. Så jag fick åka 1mil(mamma skjutsade mig) till närmaste hjälp.
När jag fick hjälp så sa doktorn/läkaren(?) att jag skulle vila 1 vecka och ta panodil tabletter.
Jag läste lite om ryggsträckningar idag och fick syn på PRICE metoden som ska utföras så snart som möjligt vid sträckning. Och om man bara vilade så är chansen att muskeln kan skadas igen vid samma aktivitet. Och det skulle vara 6 till 8 veckors vila istället enligt Martin Löwgren.
Men nu gjorde jag ingen PRICE-grej, så kan jag inte göra några mer knäböj eller?
Eller hur blir det?

Här har Martin svarat en annan person : http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-147225.html
Och där står det vad han skrev.


P.S Jag är 15 år.