handdator

Visa fullständig version : Frågor om deff


Dannyboi
2011-07-06, 11:56
Kan man träna konditionsträning i samband med styrketräning utan några negativa effekter?

Och är Sl 5x5 ett bra upplägg att köra för att behålla fettfri massa, om man kör det varannan dag ?

King Grub
2011-07-06, 11:57
Definiera "negativa effekter".

Konditionsträning utövar alltid en hämmande effekt på styrketräningens muskeluppbyggande verkan. Ju närmare inpå styrkepasset konditionsträningen förläggs, desto större påverkan.

Dannyboi
2011-07-06, 11:59
Så ju närmare man lägger konditionen styrkepasset, desto sämre återuppbygger sig musklerna om jag har fattat rätt :) ?

vicarious
2011-07-06, 12:02
Så ju närmare man lägger konditionen styrkepasset, desto sämre återuppbygger sig musklerna om jag har fattat rätt :) ?

Det var ju precis det han skrev.

lorithas
2011-07-06, 12:05
Ja det stammer.

Min asikt om deff: trana endast tung stykretraning och reglera kaloriunderskottet via kosten, alltsa ingen konditionstraning medans deffen pagar.
Konditionstraning brukar jag bedriva i samband med kaloribalans eller overskott (och tank da pa att stoppa i dig lite extra efter att du varit ute och sprungit, eller vad du nu gor for cardio!).

Kor hart!

xjames
2011-07-06, 13:09
kosten spelar så mycket större roll än konditionsträningen, så jag skippar den helt och satsar på att prestera stenhårt på gymmet istället, funkar bra för mig