handdator

Visa fullständig version : Snart klar med deffen - lite rädd!


lofito
2011-07-05, 19:39
Tjena!

Förstå mig rätt nu, jag har deffat ett bra tag nu och verkligen skippat
allt som har med socker och skitmat att göra. Visst skulle man kunnat haft
ätardagar nån gång i veckan, men skulle jag haft det skulle jag bara
bli fast igen och äta dagen efter igen. Men nu har jag tamejfan haft en sån sjuk
disciplin, tränat 6 gånger i veckan och tänker fortsätta göra det även efter
deffen och verkligen bli ännu mer muskulös. Det värsta var första veckan
med allt sockersug, men jag tog tag i mig själv och höll mig borta ifrån det.

Nu är det lättare att vara ifrån sånt eftersom man tappat suget, men visst
ska jag ta och unna mig en fet jävla ätardag när jag är klar med deffen!

Jag har tappat från 87 kg till 72 kg just idag, mitt mål är runt 68 kg innan jag är klar. Det är dock en sak jag är rädd för.

Jag kommer unna mig lite mer när jag tappat till 68 kg, men absolut inte
återgå till min gamla livsstil där jag käkade skit i stort sett varje dag.

Jag har planerat en fet jävla fest om några veckor då jag är klar och jag har
varit alkoholfri sen dess. Det jag är lite rädd för är att dagen då jag är klar
och proppar i mig lite godis pizza och läsk samt alkohol på kvällen, känns
som att jag, trots att jag uppnåt målet, kommer ha en känsla av att: "Fan, detta är inte bra, jag som hållt i det så hårt börjar med sånt här lite lätt igen"
även om det bara kommer vara ibland.

Är det en normal känsla man kan få, har ni också haft den? Nu när man varit
borta ifrån det så länge - kommer kroppen reagera på något sätt
när jag trycker i mig massa kcal just första dagen då jag nått mitt mål?
Antar att jag kommer skita på som fan, men utöver det? :)

Alkohol varannan vecka trots att jag kommer ligga i hårdträning 6 gånger i veckan. Kommer det dessutom försämra mycket?

Tack!

TheMuffin
2011-07-05, 22:20
Lätt att man tokäter precis efter en avslutad deff...och lägger på sig ganska mycket vikt direkt då kroppen vant sig vid ett lågt kalori intag. Testa istället att stegra kaloriintaget långsamt över ca 1-2 veckor istället för att börja tokäta direkt!

willtjam
2011-07-05, 22:28
Gränsen mellan ätstörning och "matmedvetenhet" är verkligen hårfin. Däremot låter det som om du redan börjar få ångest över nånting som du inte ens har gjort än, och det tror jag inte är så bra.
Du har gått ner som du ville, så det ska du vara nöjd över. Om du sen vräker i dig skit en enda gång så kommer du inte gå upp dina 20 kg igen.
Det finns ingenting som är så nyttigt att man alltid kan äta det, men det finns heller ingenting som är så onyttigt att man aldrig kan äta det. ;)

patheuz
2011-07-06, 05:02
Hur lång tid tog din viktnedgång? Lite mer info där skulle uppskattas! :D

Jag skulle äta lite gran, kanske inte pressa i sig! Sen självklart fortsätta med träning & cardio!

lofito
2011-07-06, 05:32
Patheuz: Skulle jag säga på hur lång tid jag gick ner skulle folk bara börja klanka ner och säga att det gått för fort bla bla bla. Orkar inte höra sånt. Har fått en mycket snyggare kropp samt blivit mer muskulös känner jag själv.

cyclist_90
2011-07-06, 10:25
Söp järnet en vecka på Rhodos efter avslutad deff med mängder av pommes på det. Tappa knappt ngn form alls så du behöver nog inte oroa dig :)

daloatf
2011-07-06, 12:01
Åkte till Turkiet en vecka och åt som en gris mitt i deffen. Kom hem och hade samlat på mig 4kg vätska och sedan blev det totalt 1kg uppgång när vätskan försvan när jag började äta som vanligt igen. Inte hela världen emot hur skönt det var i Turkiet :)

kajjm
2011-07-07, 11:35
Lite ångest kommer du säkerligen ha, men skit i det. Är bara att sköta dig igen.
Du kan ju försöka lägga dig på kcal-balans sen när du är nöjd? Eller "pendla" lite?

Mig själv som exempel, hade som mål att ligga under 80kg. Har nu pendlat mellan 78-80 senaste 3-4 veckorna. Man kan äta väldigt mkt gott som pizza osv, om man gör så. Jag äter gött som fan vissa dagar (säg 3500 kcal) och kan ligga på 1500 en annan för att jämna ut det.




Jag tyckr bara, lev inte enligt överdrivna kost såvida du inte livnärar dig på din kropp ekonomiskt.
Varför leva livet om du inte "lever livet.."