handdator

Visa fullständig version : Max Gainer???


lauria
2003-12-13, 20:13
Är det någon somhar testa Max Gainer? jag undrar om det är bra och värt pengarna?? Och hur många ggr om dagen tog ni det och när???


///Tobbe

King Grub
2003-12-13, 20:22
En gainer är bara toksnabba kolhydrater och protein; snabbt upptaglig mat i pulverform, och inget man "märker" någon effekt av så påtagligt.

En gainer bör tas endast efter träningen, om man inte har synnerligen svårt att lägga på sig vikt, annars är risken överhängande att man mest gainar på midjemåttet.

lauria
2003-12-13, 20:38
Originally posted by King Grub
En gainer är bara toksnabba kolhydrater och protein; snabbt upptaglig mat i pulverform, och inget man "märker" någon effekt av så påtagligt.

En gainer bör tas endast efter träningen, om man inte har synnerligen svårt att lägga på sig vikt, annars är risken överhängande att man mest gainar på midjemåttet.


Jo ja vet, men nu e det så att jag har rätt svårt attt gå upp i vikt, och jag undrar bara om det är en bra gainer som är värd pengarna???399kr/4kilo



////Tobbe

aliquis
2003-12-13, 21:25
Originally posted by lauria
Jo ja vet, men nu e det så att jag har rätt svårt attt gå upp i vikt, och jag undrar bara om det är en bra gainer som är värd pengarna???399kr/4kilo
////Tobbe

Om du verkligen vill gå upp i vikt och av någon anledning inte kan tänka dig att äta mat så är den kanske värd det.

Om du istället kan tänka dig att äta mat så är det bättre.

lauria
2003-12-13, 23:32
Jo såklart att jag kan det ja mena så lite väger ja inte, jag undrar bara om det är en bra gainer som är värd pengarna?




/////tobbe

Ninjasmurf
2003-12-14, 10:44
100:-/kg är väl ett ganska bra pris för en gainer...
innehållet i dom är nästan alltid lika...så det e oftast bäst att gå på smak och pris.

lauria
2003-12-14, 11:45
Tackar!!:thumbup: :thumbup:



////Tobbe

nordland
2003-12-14, 12:09
Originally posted by King Grub
En gainer är bara toksnabba kolhydrater och protein; snabbt upptaglig mat i pulverform, och inget man "märker" någon effekt av så påtagligt.

En gainer bör tas endast efter träningen, om man inte har synnerligen svårt att lägga på sig vikt, annars är risken överhängande att man mest gainar på midjemåttet.

Visst, grub har rätt. Men i detta fallet så innehåller ju Maxgain även kasein och fruktos vilket gör det till ett perfekt mellanmål för en med hög förbränning. Så :thumbup:

lauria
2003-12-20, 10:28
Är det några so har testat maxgain??och vad tyckte ni om det?


///Tobbe

nordland
2003-12-20, 13:16
bortsett från att det krävs en cementblandare för att mixa den (krävs mycket vätska) så är den helt ok. Om man inte är känslig för fruktos vill säga.

lauria
2003-12-20, 13:20
Hehe okej, låter nästan som twinlabs super gainer, man behöver typ 8dl lättmjölk för att få ut den :D

:thumbup: :thumbup:


////Tobbe

nordland
2003-12-20, 14:45
driver du med mig????? min super gainer är lika lättflytande som mjölk. Men min är från en helt ny batch. Twinlab har haft lite problem sen de flyttade tillverkningen till europa. Tror att du fått från en dålig batch

joak1m
2003-12-20, 15:05
twinlab valde av nån konstig anledning att lägga in kisel (silicone) i sin nya gainer, vilket gör att den liknar en yoghurt mer än en gainer

vart kan man köpa dom ännu nyare som är lättflytande?

nordland
2003-12-20, 15:08
jag köper av en lokal återförsäljare, men alla de större återförsäljarna bör ha fått in de nya batcharna. Bara att ringa upp till olika och fråga...

lauria
2003-12-22, 10:47
Kan stämma de, för ja fick köra min gainer i en strimlare, typ hushållsasisten :D


///Tobbe