handdator

Visa fullständig version : Ser min dag bra ut?


Quzham
2011-07-05, 12:47
Så här ser min dag ut:

1 äpple när jag vaknar, gymmar på äpplet.

Efter gymmet tar jag en Whey-80 direkt, sen direkt efter drinken går jag en powerwalk(Om jag orkar joggar jag)

När jag kommer hem efter PW:en äter jag ca 50g Gronola och naturell yoghurt.

Sen senare kycklingsallad.

Sista måltid kan variera men mest bara kött.

Så hur tycker ni att upplägget ser ut? Bra? dåligt?

Väger 95kg 180cm lång 19 år

MvH Quzham

vicarious
2011-07-05, 12:55
Det säger ingenting om hur mycket protein eller energi du totalt får i dig. Inte heller vet vi hur ditt energibehov ser ut.

Från den informationen du har gett så kan jag inte ge mer till svar än att säga att det ser OK ut. Det ser ut som ganska lite mat men jag vet ju inte hur stora portioner du äter.

Fredron
2011-07-05, 12:55
Powerwalka/jogga inte efter styrketräningen, det är direkt kontraproduktivt och hämmar muskeluppbyggnaden.
Det är bra att du tar en proteindrink efter träningen men jag tycker att du också ska satsa på att en rejäl måltid efteråt också. Du borde ju vara hungrig efter att ha gymmat samt bara ätit ett äpple tidigare. Planera måltiderna så du kan få in det största efter gymmet förslagsvis.

Jag antar att du vill deffa?
Kaloriunderskott, mycket protein och hård styrketräning som gäller då!

Det finns många sätt att äta när man ligger på kaloriunderskott och personligen hade jag nog inte ätit äpplen, musli med massa socker och yoghurt. Det mättar lite för dåligt tycker jag. Testa att steka några ägg eller gör en omelett till frukost förslagsvis.
Sen resten av dagen, mycket kött/fisk/fågel och grönsaker gärna, saker du blir mätt av. Samt lite mindre pasta/ris/potatis förslagsvis.

Reaper123
2011-07-05, 13:01
Om du måste ut och gå/springa föreslår jag att du tar det så långt ifrån gympasset som möjligt, då tex på kvällen! (eller en separat dag om det finns plats i schemat)

Det enda du behöver för att lyckas är att lära dig räkna kalorier och sedan lägga dig på ett lämpligt intag utefter vad du vill att vågen och spegeln ska visa!

Lycka till!

Quzham
2011-07-05, 13:13
Powerwalka/jogga inte efter styrketräningen, det är direkt kontraproduktivt och hämmar muskeluppbyggnaden.
Det är bra att du tar en proteindrink efter träningen men jag tycker att du också ska satsa på att en rejäl måltid efteråt också. Du borde ju vara hungrig efter att ha gymmat samt bara ätit ett äpple tidigare. Planera måltiderna så du kan få in det största efter gymmet förslagsvis.

Jag antar att du vill deffa?
Kaloriunderskott, mycket protein och hård styrketräning som gäller då!

Det finns många sätt att äta när man ligger på kaloriunderskott och personligen hade jag nog inte ätit äpplen, musli med massa socker och yoghurt. Det mättar lite för dåligt tycker jag. Testa att steka några ägg eller gör en omelett till frukost förslagsvis.
Sen resten av dagen, mycket kött/fisk/fågel och grönsaker gärna, saker du blir mätt av. Samt lite mindre pasta/ris/potatis förslagsvis.

Det du säger make sense faktiskt. Men så jag äter just nu tog jag från Terry Crews mat upplägg.

http://www.bodybuilding.com/fun/terry-crews-expendables.htm

Quzham
2011-07-05, 13:15
Om du måste ut och gå/springa föreslår jag att du tar det så långt ifrån gympasset som möjligt, då tex på kvällen! (eller en separat dag om det finns plats i schemat)

Det enda du behöver för att lyckas är att lära dig räkna kalorier och sedan lägga dig på ett lämpligt intag utefter vad du vill att vågen och spegeln ska visa!

Lycka till!

Tycker att räkna kcal är för jävligt drygt. Varje gång jag har försökt så har det gått dåligt.

Har hållit på med detta schema i ca 1½ vecka och har gått ner ca 2kg.

apagul
2011-07-05, 15:11
Hälsovakten
och
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php