handdator

Visa fullständig version : Recovery from Skinnyfatness


Seaturtle
2011-07-04, 08:47
Oi grabbar, Jag har än en gång nått punkten där jag måste göra något åt saken.

Lång story short, var fet och nu är jag skinnyfat. Opererat bort gyno, men jag ser bpretty much the same. Jag har testat bulka , men jag blev för fet fick panik och deffa, har deffat och blivit för skinny utan att riktigt ha tagit bort större delen av fettet och försökt bulka, i någon sorst yoyo.

Har bestämt mig för att deffa nu och har 2-3 månader på mig att göra så.

Är redo att gå hardcore, manisk och psykotisk för att se normal ut!

Jag jobbar i en matbutik och bor på ett hostel utomlands.


Behöver jag kondition träna? Hur mycket?

Halvkropps, tre splitt, och hur många dagar i vecka?

Kosttillskott: Whey, (kreatin?, fett brännande? vitaminer? fisk olja?)

Underskott X?

Diet: Jag måste äta innan jobbet och under annars blir jag galen. Hatar att lägga mig hungrig. Har någorlunda koll på kcal. Och träna på fastande mage verkar inte riktigt funka för mig.


Behöver bara jag nej och X svar. Simpelt som man kan bara följa tackar :)) Kan svara det mesta själv, behöver bara en second opinion.:thumbup:

lanzal
2011-07-04, 08:53
Nej du behöver inte träna kondition.
Testa helkropp 2 gånger i veckan
Inga kosttillskott utom kanske kreatin och EAA om du sköter din kost bra.
500kcal underskott eller kaloribalans
Käka kvarg till frukost, försök äta minst 2g/kg protein.

forslund
2011-07-04, 08:54
1. Nej, du kan skapa ett kaloriunderskott endast genom att skära ned på maten.
2. Kör som du vill och trivs med. Jag körde en tresplit under min senaste diet och det fungerade bra. Andra får bra resultat av hel- och halvkropp.
3. Kreatin är prestationshöjande så det kan vara ett klokt val under diet. Vitaminer och fiskkolja är också bra men inte nödvändigt. Fettförbrännande är antagligen pengar i sjön.
4. Sikta på 0.5 kg per vecka.
6. Gör det då. :)

Pucktvåa!

Seaturtle
2011-07-04, 09:18
Räcker 500 kcal för att flata ner tuttarna och magen ni ser på bilderna?

Kvarg med fun light diggar jag fett, heter tydligen quark på engelska.

Fett, i has purpose naw.

Måste nu bara hitta godset i australien, hitta lite local käk bra för byggandet.

Pepz
2011-07-04, 10:05
Räcker 500 kcal för att flata ner tuttarna och magen ni ser på bilderna?
t.

japp

satsa på styrketräning om du vill förändra din kropp

shadowfire
2011-07-04, 10:41
japp

satsa på styrketräning om du vill förändra din kropp

+1
och googla på höftböjare och stretching, eftersom du tydligt behöver jobba på din hållning (du har bäckenet roterat och det gör att magen putar fram o röven bak). Prova att titta dig själv i spegeln från sidan och pressa fram höften så ser du vad jag menar. Du kommer se fastare o mer vältränad ut direkt.

Det är rätt vanligt när man har stillasittande jobb eller livsstil överlag. Taxichaffisar, busschaffisar mfl har ofta det syndromet.

Seaturtle
2011-07-07, 14:23
antar att du menar gymma alá standard med styrketräning

yes men det är svårt att få resultat då jag är spinking naturligt, smal benstomme(stavning?) .. kan inte bulka på + utan att bli för fet, och kan inte deffa först ddå jag är för smal, men jag har hållt på i 2 år till och från, så mina muskler är väl lite bättre än vad det var förr, kan leva med att var spinkig, inte skinnyfat .


yes, i know.. i'm shaped after my data stol :( hade bokmärkt en grym sida med en post på detta. ska börja strecha. och deadlifta mera igen.

share:http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/hips_dont_lie_fixing_your_force_couples

carnite verkar poppis i australien, är lite paranoid, så undviker alla onödiga ting. värt några lappar just because?

Seaturtle
2011-07-07, 14:47
ESSENTIAL AMINO ACIDS (EAA's) - 250g
250G CREATINE
MONOHYDRATE - 250GWPC
$139.00--..,. 951 kr för köret :SSS, verkar vara motsvarighetenn till ************.

bulknutrients...

verkar som sidor är inte länkbara...

koffein_beroende
2011-07-07, 18:07
Du får 500g kreatin och 500g eaa för kanske 300-400kr på typ alla internet shopar?

Seaturtle
2011-07-08, 06:02
Du får 500g kreatin och 500g eaa för kanske 300-400kr på typ alla internet shopar?

australien, that's where i am. allt ar sa mycket dyrare.


fel forum men eaa verkar halv onodigt om jag inte tranar pa fastande mage. 5kg whey och lite creatine and im all good right_?

daloatf
2011-07-08, 07:57
True story

Onåd
2011-07-08, 10:39
Du glömmer en signifikant faktor här: Tid. Det tar tid att bygga muskelmassa, vilket många inte verkar (vilja) inse.

TheIsh
2011-07-08, 15:54
Måste bara säga att jag inte gillar när folk ger en tidsram till hur länge de tänker deffa. Kör på tills du är nöjd.

Ronn
2011-07-08, 16:04
Måste bara säga att jag inte gillar när folk ger en tidsram till hur länge de tänker deffa. Kör på tills du är nöjd.

Jag håller med dig om att deffa tills man är nöjd, däremot kan jag förstå att det finns dom som tycker det underlättar med en tidslinje att förhålla sig till också!

TheIsh
2011-07-08, 17:43
Är man inte superstrikt och räknar kalorier OCH vet hur mycket man gör av med varje dag tycker jag en tidsram är orimlig, då man omöjligen kan räkna ut hur mycket man kommer gå ner på x veckor.

Av samma anledning är vikt och mått helt ointressant i sammanhanget. Är man inte nöjd så är man inte nöjd :p