handdator

Visa fullständig version : Ont på höger sida av knäskålen!


ajsen
2011-07-03, 16:24
Jag har haft denna smärtan i snart 5 veckor. Jag vet inte vad jag gjorde för att få ont, troligtvis slog jag i något när jag var ute på krogen. Hur som helst så haltade jag dagen efter, därefter blev det snabbt bättre. MEN smärtan håller ändå i sig när jag anstränger knäet.

Jag skulle beskriva smärtan som molande, vid ansträngning. Rörelser som knäböj gör ont, medan marklyft, raka marklyft osv inte gör ont. Det kan även göra ont att gå om jag går långt och länge. Även när jag dansar så gör det ont (det e en del knäböj-liknande rörelser i dansen där man går ner osv) och den smärtan jag beskrev innan kan komma ganska intensivt några timmar efter belastningen också, även om jag bara sitter ner. Bästa exemplet på detta är när jag åkte tåg häromdagen, dansade några timmar under natten och gick en del och morgonen därpå när jag åkte tåg så hade jag skit-ont oavsett hur jag placerade benet.

Jag kör för tillfället knäböj på ca 30% av den vikt jag vanligtvis kör på, smart eller kasst? Jag tänker att det skulle hjälpa att träna ben och på så vis läka det, har jag fel dock? Detta började jag med för ca 1 vecka sen, dvs har jag gått utan benträning i nästan 4 veckor. (I varje fall knäböj)

Vad kan jag göra? Vill helst inte gå till en sjukgymnast, både för att det kostar en massa och för att jag åker utomlands om några dagar. Så tips på vad jag kan göra för att förbättra det?

Mvh!