handdator

Visa fullständig version : Får ont i skelettet!


mibz
2011-07-02, 22:46
Hej. När jag tränar armar med skivstång så får jag alltid extremt ont i skelettet när jag är klar med ett set, exakt när jag släpper stången så gör det ont! Vad kan det bero på? Kör jag för tungt? Otränade underarmar? Jag har ingen aning.

Hjälp tack!

Crocker
2011-07-02, 22:58
Är du säker på att det är skelettet?

mibz
2011-07-02, 23:03
Ja, känns verkligen som det.

Rusk
2011-07-02, 23:05
Du kan omöjligt veta om det är skelettet.
Men när det kommer till stångcurl med rak stång så vet jag många som får ont av den övningen, inklusive mig.
Kör med EZ bar istället.

Crocker
2011-07-02, 23:06
Nej då är du inte säker, googa på stela pronatorer och stretcha. Hittade inget bra för tillfället.

ceejay
2011-07-02, 23:08
Stel pronator(muskel) i underarmen. Stretcha ut den genom att vrida händerna utåt. Detta kan jag nästan sätta några kronor på ;)

5e gången på ett par månader! :) gogogo

beckman88
2011-07-03, 10:23
Hej. När jag tränar armar med skivstång så får jag alltid extremt ont i skelettet när jag är klar med ett set, exakt när jag släpper stången så gör det ont! Vad kan det bero på? Kör jag för tungt? Otränade underarmar? Jag har ingen aning.

Hjälp tack!

Du får alltså ont i hela skelettet när du har kört stångcurl?
Haft en vilovecka på länge?

Vanish
2011-07-03, 10:53
Greppa inte stången så hårt! Gör det för jädra ont är det dags att sluta med biceps i någon vecka till det blir bättre och lägg till undearmsträning. Och sen lära sig att ta i utan att knipa ihop händerna totalt!

Funkade för mig iaf

Victuhh
2011-07-03, 17:08
Känner ingen smärtan som kommer precis när man curlat och släpper stången, det är inte skelettet som värker, på mig är det bicepsfästet.
Prova kör bicepsövningar med latsen istället ett tag sen väldigt lätt.

Jag har haft ont i underarmarna såhär i 1 år till och från. undvik curl med rak stång och börja köra hammercurls :) fler frågor får du pma

Skugge87
2011-08-01, 10:06
Hallå!

Kom precis hem från träningen, körde bla biceps idag.

Har precis samma smärta som TS beskriver. Det känns verkligen som att det är skelettet.

Precis när man släpper stången gör det ont som faen.

Men hjälper det verkligen att stretcha som någon skrev här? Hoppas på det!

Endorah
2011-08-01, 10:54
Hade detta problem förut, fast tror inte det var skelettet utan musklerna i underarmarna. Antar att det var för mycket vikt för mig, att jag kramade åt vikterna för hårt och att jag körde biceps för ofta. Det stack till direkt när jag släppte hantlarna. Inte hänt på över ett år nu iaf.

Rahf
2011-08-01, 11:03
Kan säga att om man har ont i skelettet, så är det smärta på en helt annan nivå än om man bara känner av muskelsmärta. Skelettsmärta sitter djupt och hugger så hårt att man tappar kontrollen. Förmodligen är det stela muskler i underarmen (Främst pronator som har sagts tidigare) som spökar. Stretcha ordentligt och sänk vikterna lite grann tills det känns bättre. Sluta inte köra med rak stång.

Bjornmoberg
2011-08-01, 11:52
kan säga att om man har ont i skelettet, så är det smärta på en helt annan nivå än om man bara känner av muskelsmärta. Skelettsmärta sitter djupt och hugger så hårt att man tappar kontrollen. Förmodligen är det stela muskler i underarmen (främst pronator som har sagts tidigare) som spökar. Stretcha ordentligt och sänk vikterna lite grann tills det känns bättre. Sluta inte köra med rak stång.

+1

ceejay
2011-08-01, 11:55
post #6.