handdator

Visa fullständig version : Komma i form. Min utveckling sedan 2011-03-26.


mountzias
2011-07-02, 07:30
Tjena. Nu har jag kört på ganska hårt sedan den 26:e mars. Har kört diet och målet har varit att komma ner i fett och samtidigt bygga muskler.

Första mätningen var 2011-03-26 22% BF, 177cm och 78kg.
Senaste mätningen 2011-06-15 14,7% BF 177cm och 78kg.

Känner att jag stannat lite, även fast det märks skillnad på bilderna så känns det som att det börjar gå trögt. Trycker på ganska hårt med träningarna, har börjat ladda med kolhydrater på helgerna för att lägga på mig mer muskler. Men jag bara hungrar efter det där 6-packet. Nu undrar jag vad ni tycker? Vad ska jag göra? Mitt mål är att bli så rippad det bara går till 2/11 (åker på semester till afrika i en månad :cool:), utan att se alltför spinkig ut. Är det möjligt?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0eb8f9df0f7_Untitled-1forum1.jpg

johanhej
2011-07-02, 07:55
Grymt att du behållt vikten och ändå lyckats lägga på dig muskler på den tiden, men jag vill dock ifrågasätta din BF.

Det låter rimligt att du utgick från 22%, men den senaste bilden är inte 14,7%. Du har i min mening på tok för lite muskler för att dra fram ett sexpack. Det skulle mycket väl kunna behövas 10-15 kilos viktnedgång.

mountzias
2011-07-02, 08:01
Tack för feedbacken, vill tillägga att jag försöker bulka så mycket jag kan nu utan att gå upp i fett för mycket. Så du kan se att jag inte har det BF:et på bilden menar du? Imponerande :)

johanhej
2011-07-02, 08:07
Kanske gick på lite hårt med inlägget, var inte menat så :)

Jag gör bedömningen med avseende på muskeldefinitioner. Du kan googla runt lite så kan du se hur folk ser ut vid olika BF-mätningar. Nu vet jag förvisso inte hur du gjort din mätning, men kaliper samt våg går sällan att lita på.

Jag tycker du ska köra på i samma spår som du gör, för det går väldigt bra. Man kan se en tydlig skillnad på bara tre månader, framförallt runt axlar, armar och mage.

mountzias
2011-07-02, 08:11
Hehe nej då :) Jag tog det inte så heller, hade inte postat här om jag inte var beredd på kritik! Jag gjorde min mätning med kaliper av min PT. Jag önskar att kunna komma ner till 10% till 2/11 det vore en dröm :)

KaptenKnäsvag
2011-07-02, 08:43
Du kan inte lägga på dig signifikanta mängder ny muskelmassa samtidigt som du bränner signifikanta mängder fett. Om du vill vara effektiv får du välja det ena eller det andra.

mountzias
2011-07-02, 08:56
Förstår att det är mest effektivt att välja, men som det är nu så har jag en tidsgräns. Vill inte gå upp för mycket i fett när jag bulkar, kommer krävas en kanske alltför hård deff sen tänker jag, så kanske jag inte hinner med?

willtjam
2011-07-02, 09:01
Lägg dig på energibalans alt. ett liiiiitet överskott fram tills en månad innan avfärden och kanske ta en deff då? Med litet överskott så kommer du bygga muskler bättre och inte lägga på dig så stora mängder fett och då kanske du bara behöver en månads deff senare.

mountzias
2011-07-02, 09:07
Låter ungefär som det jag gör just nu faktiskt! Men när du tittar på bilderna, hur ser utvecklingen ut? Är det bra/dåligt tempo? Svårt att få någon uppfattning när man bara har sig själv att jämföra med om du förstår?

willtjam
2011-07-02, 12:46
Enda skillnaden jag ser är att du har tappat väldigt mycket fett, vilket är bra. Men du måste tänka på att en vältränad och "rippad" kropp kommer inte på sex månader. Kör på så bra du kan och var nöjd med det du får fram. Inget annat du kan göra.

mountzias
2011-07-02, 16:11
Okej :) får försöka bereda mig på att det kommer att ta tid helt enkelt. Ska försöka bli så tight som det går innan jag ska iväg. Blir lätt att man stressar sig hårt för man vill så gärna men kroppen kan ju inte svara med massa muskler hela tiden liksom...

willtjam
2011-07-02, 18:20
Och du ska ju trots allt till Afrika! Var nöjd! :D