handdator

Visa fullständig version : Gymschema - Nybörjare - 16-20 år HJÄLP!


Ogg
2011-07-02, 00:02
Jag och mina polare har bestämt oss för att börja gymma. Vi behöver hjälp med ett gymschema. Vi har aldrig gymmat förut eller tränat seriöst så vi är newbs. VI är 16, 17, 17 och 20. Hade tänkt mig en helkropps träning och ett konditionspass. Vi tänkte börja till veckan så skulle uppskatta några snabba svar :) och seriösa! tack på förhand.

willtjam
2011-07-02, 00:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
eller
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071

mattilainen
2011-07-02, 00:08
börja till veckan? Starta imorgon!

Ogg
2011-07-02, 00:15
tack willtjam för det snabba svaret :) men ungefär hur många dagar i veckan ska man köra nu första månaden? Också om någon kunde säga ett kostprogram för jag själv skulle gärna vilja gå ner i vikt :)

benacii
2011-07-02, 00:26
sök sök sök.. allt står om du kollar runt. kolla t.ex. deffguiden :)

Pjotor
2011-07-02, 00:45
tack willtjam för det snabba svaret :) men ungefär hur många dagar i veckan ska man köra nu första månaden? Också om någon kunde säga ett kostprogram för jag själv skulle gärna vilja gå ner i vikt :)

2-3 gånger i veckan kan du träna med goda resultat. Första månaden kommer du kanske att få en del träningsvärk, så kör inte oftare.

Om du bygger muskler så kommer du faktiskt att öka i vikt, så det är bättre att gå efter spegeln. Ta kort varje eller varannan vecka i samma ljusförhållanden och jämför utvecklingen. Sedan är det svårt (men inte omöjligt) att bygga muskler och samtidigt minska andelen kroppsfett, så jag rekommenderar att du tränar 3-4 månader innan du försöker deffa (=minska andelen kroppsfett).

Ogg
2011-07-02, 00:58
Okej tack :) Men om vi säger att jag vill fokusera mer på att gå ner i vikt först då?. OKej 2-3 pass. så 2 gympass och ett joggingspass typ ? :)

willtjam
2011-07-02, 08:34
Jag tycker du ska lyssna på Pjotor, han har oftast alltid rätt.
Börja träna i några månader och sen kan du fokusera på viktnedgång. Du kommer troligtvis märka en stor skillnad redan då. Har du bara lite fett runt magen eller är du väldigt överviktig?

Ogg
2011-07-02, 13:13
jag har mer än bara lite fett runt magen ^^ men jag är bara litet överviktig. jag orkar ändå göra mycket och har hyfsad kondition. men det är ingen mage jag är nära stolt över.

HulkH
2011-07-02, 13:29
Som bencil nämnde, alla frågor du ställer finns det svar på om du söker.


Ägna 30 min åt att bara söka efter alla svaren du undrar så kommer du få svar på de mesta.

Lyck till :)