handdator

Visa fullständig version : Angående Jordnötsprotein minskar muskelmassan och ökar kroppsfettsmängden


Cappe
2011-07-01, 23:01
minskar det verkligen muskelmassan och gör så att man får mer kroppsfett? jag är ute efter volym och har alltid trott att jördnötter är bra men http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-141210.html?

Crocker
2011-07-01, 23:05
Egentligen inte så intressant, jag menar hur ofta äter man enbart jordnötter? Dock kan man ju tänka på att inte äta enbart jordnötter som sin prottekälla, vilket jag inte tror dem flesta gör dock. :P

Helt rätt!:thumbup:

Jordnötter har oduglig proteinkvalité och ganska taskig fettsammansättning men det finns andra fördelar med jordnötter och i en balanserad kost är det fortfarande ett tillskott av både protein och fett (om än av dplig kvalité just DÄR).


/Eddie_Vedder

Sammanfattar det väl rätt så bra.

Cappe
2011-07-01, 23:09
så jag ska inte äta det eller?

vicarious
2011-07-01, 23:19
så jag ska inte äta det eller?

Du bestämmer väl själv vad du ska eller inte ska äta.

Crocker
2011-07-01, 23:19
Vart ser du det?

Cappe
2011-07-01, 23:20
vadå vart ser du det? men om det nu minskar muskelmassan och ökar kroppsfettsmängden är det ju inte optimalt ???????????

Crocker
2011-07-01, 23:22
Det är inte optimalt att göra cardio, då skickar du motsatta signaler jämfört med styrketräning! ! !
Läste du #2?

Cappe
2011-07-01, 23:26
jag hänger inte med vad menar du?

Crocker
2011-07-01, 23:29
Det jag menar är det som står:
Jordnötter har oduglig proteinkvalité och ganska taskig fettsammansättning men det finns andra fördelar med jordnötter och i en balanserad kost är det fortfarande ett tillskott av både protein och fett (om än av dplig kvalité just DÄR)

Cappe
2011-07-01, 23:30
jaha okej då ska jag äta jordnötter ändån tack så mycket btw sitter här med jordnötter och mjölk nu :D

kettlebellGuden
2011-07-01, 23:35
Vad i studien där får dig att tro att äta jordnötter skulle göra dig fet och tappa muskelmassa?

Eddie Vedder
2011-07-02, 08:02
minskar det verkligen muskelmassan och gör så att man får mer kroppsfett? jag är ute efter volym och har alltid trott att jördnötter är bra men http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-141210.html?

Den studien säger inte ett minsta dugg. Ta en koll på diskussionen som följer i tråden.

Perna
2011-07-02, 13:09
Så här stod det i Aktiv Träning nr1 i år, "jordnöten är en nyttig och proteinrik nöt som är rik på niacin, E-vitamin och resveratrol."

"Resveratrol är en antioxidant som bidrar till att mängden muskelbyggande tillväxthormoner ökar i kroppen, det är även det nyttiga ämnet i rödvin".

Tyckte det var intressant med resveratrol, ligger det någon sanning i påståendet?, kanske ett glas rödvin med lite jordnötter inte är så dumt efter passet :)

Crocker
2011-07-02, 13:26
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/DSH/resveratrol.html

Filthy
2011-07-02, 15:51
lite roligt det här med att leta efter mat-facit.

Basfödan för UFC-fightern Matt Hamil är vitt bröd med Jordnötssmör på ;). Han väger ändå runt 100 kg varav han säkert nog skulle kunna banta 10 kg fett iofs för optimal kampsportsvikt. Men ändå jag tror inte jordnötter bryter ner musklerna som någon form av muskelvirus.

Poängen med min post är att man kan ju iaf prova på att käka jordnötter och se hur ens kropp påverkas... Gillar du inte resultatet så byt ut det.