handdator

Visa fullständig version : Bränna fett, bygga muskler och använda kosttilskott


bambambambam
2011-06-30, 10:57
Hej! Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men tyckte den passa bäst här.
Har gymmat i 3 månader nu och skulle behöva lite hjälp med kosttillskott. Jag vill bygga muskler men samtidigt bränna fett, det hade jag tänkt att göra genom att gymma 4-5 ggr i veckan och springa 2 ggr i veckan. Men nu undrar jag om man ska ta något speciellt kosttilskott när jag vill bränna fett och bygga muskler eller om jag ska strunta i det helt och bara köra på. Jag är ungefär 195 cm lång och väger 81 kg och jag skulle vilja få lite synligare muskler eftersom jag har en del underhudsfett.
Skulle vara väldigt tacksam för hjälpen eftersom jag inte har så bra kunskap om det här! :)

mikaelj
2011-06-30, 12:01
Men nu undrar jag om man ska ta något speciellt kosttilskott när jag vill bränna fett och bygga muskler eller om jag ska strunta i det helt och bara köra på.

Du behöver inga tillskott. För att bygga muskler behöver du lyfta tungt, vila tillräckligt och äta mycket mat. Inga konstigheter.

Jag är ungefär 195 cm lång och väger 81 kg och jag skulle vilja få lite synligare muskler eftersom jag har en del underhudsfett.

Då har du antagligen för lite muskler. På din kroppslängd och normal mängd muskelmassa för någon som styrketränar skulle du redan ha väldigt synliga muskler och lågt kroppsfett. Styrketräna! Hur ser ditt träningsprogram ut?

Kolla http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071

bambambambam
2011-06-30, 12:12
Jag har relativt synliga muskler överallt utom just främre överkroppen. Jag skulle vilja få synligare där. Så det är bara att köra på med styrketräning och löpning så kommer det sedan? Jag har funderat på att köpa någon form utav gainer eftersom mina kompisar jag gymmar med tar det. Förut gymmade jag 3 ggr ett par muskelgrupper varje pass men nu hade jag tänkt att ta det till en lite seriösare nivå och börja gymma 4-5 ggr i veckan och även löpa 2 dagar.

Jag har inte tänkt så mycket på min kost utom att inte äta onyttiga och onödiga saker eftersom jag bor hemma och inte lagar mat själv osv.

Så här såg mitt schema ut förut: Måndag - Rygg, biceps underarmar. Onsdag - Ben och Mage. Fredag - Bröst, triceps och axlar

kettlebellGuden
2011-06-30, 12:17
gainer är dyr mat. Ät lite pasta och köttbullar.

bambambambam
2011-06-30, 12:19
Så en gainer är inte nödvändig? Hur är det med gainer egentligen ger det bra resultat? Jag är beredd på att lägga ut pengar på det.

mikaelj
2011-06-30, 12:20
Så en gainer är inte nödvändig? Hur är det med gainer egentligen ger det bra resultat? Jag är beredd på att lägga ut pengar på det.

Gainer är majsmjöl, torrmjölk och smaksättning.

King Grub
2011-06-30, 12:20
En gainer är potatis/majs, socker och mjölk i pulverform. Den enda fördelen med gainer är om man har svårt att gå upp i vikt pga att man inte orkar/kan äta tillräckligt mycket vanlig mat.

bambambambam
2011-06-30, 12:54
Gå upp i vikt har jag inga problem med vad jag vet. Då struntar jag i gainer och äter mycket men rätt med med andra ord?

Så styrketräning 4-5 dagar i veckan och löpning 2 dagar i veckan är ett relativt bra schema för att komma i form?

King Grub
2011-06-30, 12:58
Så länge du ligger på kaloriunderskott. Du kan inte minska ditt kroppsfett utan att äta mindre än du gör av med.

Philosophic
2011-06-30, 12:58
Gå upp i vikt har jag inga problem med vad jag vet. Då struntar jag i gainer och äter mycket men rätt med med andra ord?

Så styrketräning 4-5 dagar i veckan och löpning 2 dagar i veckan är ett relativt bra schema för att komma i form?

Vad är ditt nuvarande schema? Har du fått några resultat från det? Akta dig för överträning om du ska styrketräna 4-5 dagar i veckan + 2 dagar löpning. Styrketräning 3 dagar i veckan, t.ex mån ons fre och sedan löpning lördag/söndag. Det skulle jag gjort.

bambambambam
2011-06-30, 13:08
Måndag - Rygg, biceps underarmar. Onsdag - Ben och Mage. Fredag - Bröst, triceps och axlar

Så här såg mitt schema ut, men ska lägga till minst en dag tänkte jag. löpning hade jag tänkt göra 2 dagar i veckan när jag har tid.