handdator

Visa fullständig version : Antipump?


Ynve
2011-06-30, 08:28
Hej!

Har börjat köra lite motocross på gamla dagar och får då ofta en vansinnig pump i underarmarna. Jag vet att detta försvinner när man blivit lite bättre och kan slappna av mer på cykeln så jag behöver inga smartass-kommentarer om det tack! *grr27*
Dock är jag intresserad av om det finns någon produkt som motverkar pump?
Kan tillägga att jag har lite av ett liknande problem med mina benmuskler när jag springer. Kan det vara något annat problem?

Tack på förhand!

Pepz
2011-06-30, 08:29
orginal KCG utvecklades väl bla för motorcrossförare

jag säger massbuilder body science. testa under en period

monk
2011-06-30, 09:15
använd något som trycker ner ditt blodtryck tex betablockers, och sluta äta massivis med kolhydrater o salt så du inte har lika mycket vätska.

Ynve
2011-06-30, 09:35
använd något som trycker ner ditt blodtryck tex betablockers, och sluta äta massivis med kolhydrater o salt så du inte har lika mycket vätska.

Ger vätska pump? I vilket fall så föredrar jag nog pumpen i så fall jämfört med att inte inta vätska när man kör i 30-gradig värme. :cool:

Fairing
2011-06-30, 12:20
Fairing KCG används i stor utsträckning av Motocrossförare och Enduroförare för att undvika "pump i underarmarna).Redan 96 började många upptäcka KCG och i början av 2000 talet hade vi runt 75% av dom licencierade åkarna som kunder.

1,Som gammal Motocross räv skulle jag även lägga ner tid på att ställa in körställning och framgaffel vilket ofta är boven till kramp och att man stummnar i underarmarna

2, Jag skulle även äta Beta-alanin dagligen under några veckor som ett komplement till KCG.

3, Gör inte som många snåla crossåkare utan ät KCG till alla träningar/tävlingar. Många köper en burk och äter det enbart till tävlingar

Lycka till !