handdator

Visa fullständig version : Extrema resultat, möjligt?


Machop
2011-06-29, 19:33
Dessa pojkar har fått sjuka resultat på - 18 månader?

Kolla första länken och se deras utveckling.
Kolla sen andra länken för att kolla hur de tänker angående träning.

http://www.youtube.com/watch?v=k8Ql_N3Ftug
Vad säger ni? Är detta möjligt att uppnå på 18 månader helt rent med deras metod? Jag menar, de har ju byggt på sig en hel del och samtidigt deffat ner sig, med ett träningssätt som ingen annan: De tränar kortare och mindre, och vilar mycket mer.

http://www.youtube.com/watch?v=FMA4iIhk_3E

Deras ideologi om att bygga är:
8-14 sets på en träning - 3 pass per vecka.
Detta är alltså 3-5 övningar per pass, 3 muskelgrupper varje träning.
30-35 minuter tid per pass.


"the harder you work, the less results you gonna get"
Detta kan ju i mina ögon inte gå ihop?
De har fått extrema resultat, och tränar hälften så hårt som andra.


Vad säger ni?
DiSKUTERA!

långochsvag
2011-06-29, 19:45
Två bröder har tagit lite steroider, tappat fettmassa och ökat lite muskelmassa samtidigt.. Starkt jobbat eller något?

Machop
2011-06-29, 19:45
Fuck this. Jag ska prova köra deras sätt i några månader och se

Machop
2011-06-29, 19:47
Dom skyltar med att dom är rena överallt osv:

"WE ARE NATURAL BODYBUILDERS AND DO NOT USE STEROIDS OR PRO HORMONES. OUR SUPPLEMENTS WE APPROVE OF ARE CREATINE WHEY PROTEIN & CAFFEINE JACK3D. 1.M.R. 1MR AND PRESURGE THESE ARE PRODUCTS WE RECOMMEND FOR A FULL LIST OF OUR RECOMMENDED SUPPLEMENTS VISIT OUR WEBSITE AND GO TO THE RECOMMENDED MUSCLE BUILDING SUPPLEMENTS TAB.
BE SURE TO CHECK OUT OUR SUPPLEMENT REVIEW VIDEOS WE ARE recently experimented WITH YOK3D AND PINK MAGIC BUT WE WILL BE DISCONTINUING USE OF THESE PRODUCTS DUE TO LACK OF RESULTS."

De behöver ju inte vara dopade bara för att de lagt på sig en del massa, på lite under 2 år.

Det är mer deras sätt att träna jag tänker på.

Rikard Jansson
2011-06-29, 19:52
Om de tränar riktigt snorhårt när de väl tränar så kan jag gå med på det de säger. Dock så är "the harder you work out, the less you will gain" fel, dom menar snarare att man inte ska träna för mkt. Sen kör de lite väl höga rep på ben tycker jag personligen

Fishey
2011-06-29, 19:55
skön youtube kommentar:
Black genetics

Stare at dumbbells, arms grow 3 inches

play nba live, lose bodyfat

Machop
2011-06-29, 19:57
De kör iofs till failure på allt tror jag

Victuhh
2011-06-29, 20:00
18 månader är skitsnack, dom går ju på något..

Fishey
2011-06-29, 20:01
nästan 18 tum armar = 45cm armar med den BF% Dem har. Tveksamt att de är rena...

Victuhh
2011-06-29, 20:03
Dom säger att dom lagt på sig 20kg muskler, eller hörde jag rätt?

Det gör man INTE på 18 månader

Scoffan
2011-06-29, 20:04
tror inte det är en omöjlighet, jag menar han ser ju rätt vältränad ut på före-filmen och det utan att ha tränat...

Machop
2011-06-29, 20:07
tror inte det är en omöjlighet, jag menar han ser ju rätt vältränad ut på före-filmen och det utan att ha tränat...

Precis, de hade med andra ord bra utgångsläge och helt okej gener.

Zaqwer
2011-06-29, 20:13
Dom säger att dom lagt på sig 20kg muskler, eller hörde jag rätt?

Det gör man INTE på 18 månader

20 pounds hörde jag. Dvs 9kg.

Machop
2011-06-29, 20:14
20 pounds hörde jag. Dvs 9kg.

japp, med andra ord ett halvt kilo muskler i månaden. Jag går själv upp kanske 0,5-1kg per månad, men kanske för jag växer på längden och försöker lägga på mig lite fett också..

Trashcan
2011-06-29, 20:19
Jag tycker inte det ser konstigt ut. Orkade inte kolla hela klippet, men snubben är ju relativt muskulös redan från början. Att han skulle ha en "average" kropp är en rejäl underdrift. Sen har han lagt på sig lite muskler, tappat lite fett, och så spänner han sig som fan. Bara att vara avslappnad och spänna sig är en grym skillnad. Kolla i tråden fredrik_s la upp nyligen, där han jämför sig själv med några dagars mellanrum samt annorlunda ljus osv.

C.E.J.
2011-06-29, 20:23
"the harder you work, the less results you gonna get"
Detta kan ju i mina ögon inte gå ihop?
De har fått extrema resultat, och tränar hälften så hårt som andra.

Det är såklart skitsnack. Hårt arbete => goda resultat.

Knaz
2011-06-29, 20:26
Det är såklart skitsnack. Hårt arbete => goda resultat.

Fast de dom säger om återhämtningen, att man kanske inte hinner återhämta sig tillräckligt om man tränar stenhårt varje dag låter ju logiskt ..

C.E.J.
2011-06-29, 20:29
Fast de dom säger om återhämtningen, att man kanske inte hinner återhämta sig tillräckligt om man tränar stenhårt varje dag låter ju logiskt ..

Klart det finns en träningsnivå bortom vilken man inte kommer att klara att återhämta sig tillräckligt snabbt. Då ska det dock till jävligt mycket träning. När internetgurus skriver sådär förvirrar de bara unga tränande som t.ex. Machop att tro att man kan latja runt på gymmet och få grymma resultat.

rGile
2011-06-29, 20:34
"Build Muscle Fast By Staying Away From These Bogus Supplements" från deras blogg. Grym formulering måste jag ju säga.

KalleTeodor
2011-06-30, 01:06
Jag följer dem där noga på tuben och dem kör stenhårt med få övningar. Varje set till fail. Dem går inte på steroider. Lovar.

Mantus
2011-06-30, 01:27
Jag följer dem där noga på tuben och dem kör stenhårt med få övningar. Varje set till fail. Dem går inte på steroider. Lovar.

Fanboy lovar saker han inte möjligtvis kan veta, bra bidrag till diskussionen.
En diskussion som i sig är värdelös skall erkännas, spekulationstrådar känns ungefär lika nytt, produktivt och fräscht som tv med bildrör och freestyles.

Deceiver85
2011-06-30, 01:33
"Build Muscle Fast By Staying Away From These Bogus Supplements" från deras blogg. Grym formulering måste jag ju säga.

Speciellt när dem approvar JACK3D :thumbup:

Medusa
2011-06-30, 01:35
Alltså, det är två killar med ganska bra utgångsläge som tränar och äter seriöst i 18 månader och förlorar avsevärda mängder kroppsfett, ingenting annat, inga steroider, etc, dom är antagligen inte särskilt stora relativt en större kroppsbyggare, utan dom ser stora ut för att samtliga bilder är små, inzoomade, tagna ur märkliga sneda vinklar etc, finns även medlemmar på detta forum som också ser riktigt stora ut på en del bilder och sedan när man får någonting att jämföra med, en person som står bredvid eller en träningsvideo ser dom plötsligt mindre ut.

Vad dom där bröderna har gjort är fullt möjligt, och det har dom tydligt visat, hoppas verkligen ingen nybörjare läser den här tråden och får för sig att detta på något sätt är extrema eller dopade resultat, detta är resultatet av 18 månaders 100% seriös kost och träning.

Shaun Clarida ser ensam på bild tämligen stor ut..

http://www.3dmusclejourney.com/resources/clarida_mostmuscular500.jpg?timestamp=125418914498 0

Här med några andra från Universal..

http://i145.photobucket.com/albums/r217/er1994/Skiba%202010/Skibas2010017.jpg

Linjedomarn
2011-06-30, 16:06
Dom säger att dom lagt på sig 20kg muskler, eller hörde jag rätt?

Det gör man INTE på 18 månader

Nej 20 pounds tror jag dom sa. Det är ungefär 9 kilo och det går ju att få på 18 månader. Jag har tränat i ungefär 20 månader och tippar på att jag lagt på mig ungefär lika mycket och då har jag inte bara tränat för att bygga och har inte följt något kostschema.

pwnyou
2011-06-30, 16:18
För er som säger att alla som gör stora ökningar är rena.

Hur stora ökningar får man inte då med steroider? Blir man en Cutler på en månad eller?

Och jag tolkade det som att de ökade 20lbs i kroppsvikt men sänkte fettprocenten sådär mycket. Dvs, mer än 20lbs ökning i fettfri massa.

delta_mats
2011-06-30, 16:36
För er som säger att alla som gör stora ökningar är rena.

Hur stora ökningar får man inte då med steroider? Blir man en Cutler på en månad eller?

Och jag tolkade det som att de ökade 20lbs i kroppsvikt men sänkte fettprocenten sådär mycket. Dvs, mer än 20lbs ökning i fettfri massa.

Du får tänka på att om viktökningen mestadels är fettfri så kommer den senare formen procentuellt vara hårdare. Så någon drastisk fettminskning behöver inte ha skett.

Jag tror dock grabbarna har haft fina förutsättningar om de verkligen varit otränade vid förebilderna.

Davvesk
2011-06-30, 19:14
Bra resultat hur dom än gått tillväga.

Har dom tagit steroider och blir nöjd låt dom :)
Har dom tränat på bra skött sin kost osv och fått dom där resultaten starkt jobbat!

Men även om dom säger att dom inte tagit steroider av något slag så vilken som verkligen tar steroider erkänner de till allmänheten?
Jag vet då inte nån som tagit och skyltat med det.

Fartman
2011-06-30, 20:26
Tja, om inte annat så har dom ju riktigt sugig hållning på före-bilderna.. bara en bättre hållning, spänna sig, pump osv ger ju riktigt mycket.. lägg då också på 18månaders riktigt givande träning så då behöver det inte alls vara omöjligt. Men nog fan är det bra resultat, inga resultat som jag själv direkt kan relatera till :(

Machop
2011-06-30, 20:28
Tja, om inte annat så har dom ju riktigt sugig hållning på före-bilderna.. bara en bättre hållning, spänna sig, pump osv ger ju riktigt mycket.. lägg då också på 18månaders riktigt givande träning så då behöver det inte alls vara omöjligt. Men nog fan är det bra resultat, inga resultat som jag själv direkt kan relatera till :(

Jadå, men tror du dessa resultat är av halvtimmes-pass och 10 sets varje träning fördelat på 3 muskelgrupper? Jag är tveksam asså...

Fartman
2011-06-30, 20:35
Jadå, men tror du dessa resultat är av halvtimmes-pass och 10 sets varje träning fördelat på 3 muskelgrupper? Jag är tveksam asså...

Jag vet inte, men bara för att det är ett kort pass med inte så jättemånga set betyder inte att det inte är krävande träning. Men jag tror ju inte precis att det bara är att följa deras upplägg till punkt och pricka och sen få samma resultat.

emh87
2011-07-01, 22:54
Har inte orkat läsa igenom alla svar, mm. Men det är så vanligt med otillåtna preparat i USA att många i Sverige inte fattar det... ser otroligt ut...

emh87
2011-07-01, 22:55
Jag följer dem där noga på tuben och dem kör stenhårt med få övningar. Varje set till fail. Dem går inte på steroider. Lovar.

Du kan ju lätt inte lova att de inte går på steroider.

mattilainen
2011-07-01, 23:02
känns lite som "Har magnus samuelsson någonsin tagit steroider?"-tråden.

Vi kommer aldrig få reda på sanningen om man inte ska gå på dessa killars egna ord, vilket jag absolut inte skulle göra. Visst kan det vara rent, visst kan det vara otillåtna preparat. Vem bryr sig? Grymma resultat och det är bara deras liv som förhoppningsvis blir lidande om det nu handlar om otillåtna preparat..

apagul
2011-07-02, 00:28
Jag tycker inte det ser konstigt ut. Orkade inte kolla hela klippet, men snubben är ju relativt muskulös redan från början. Att han skulle ha en "average" kropp är en rejäl underdrift. Sen har han lagt på sig lite muskler, tappat lite fett, och så spänner han sig som fan. Bara att vara avslappnad och spänna sig är en grym skillnad. Kolla i tråden fredrik_s la upp nyligen, där han jämför sig själv med några dagars mellanrum samt annorlunda ljus osv.

+1 på det om hans utgångsläge. Bara det att han står och säger ja kollapå honom, han ser förfärlig ut, ett bengrangel, sen går han in i ett hörn o.s.v stärker bilden av oseriositet.

Edit: När det gäller oflk från USA borde man anta att de går på något.

apagul
2011-07-02, 00:32
Mitt råd till TS är att han ska träna, sova och äta så "basic" som möjligt.

jonteeo
2011-07-02, 01:48
Fattar inte hur några ut av er tror att de har tagit steroider, han är bra byggd från början. 18 månaders seriös träning och mindre fett på kroppen är de resultaten verkligen inte omöjliga. Sen spänner han sig inte före heller vilket gör mycket skillnad. Ni som tror att de dopar sig hur har era resultat sätt ut då? Avundsjuka haha.

Forqie
2011-07-02, 01:58
Fattar inte hur några ut av er tror att de har tagit steroider, han är bra byggd från början. 18 månaders seriös träning och mindre fett på kroppen är de resultaten verkligen inte omöjliga. Sen spänner han sig inte före heller vilket gör mycket skillnad. Ni som tror att de dopar sig hur har era resultat sätt ut då? Avundsjuka haha.

eller så är man bara lite mindre naiv, visserligen har folk rätt lätt att lägga fram dopingstämpeln, men att tro att alla som säger att de är "100% NATURAL BUILDING" är rena, sterioder är inte direkt ovanligt, och eftersom han säger att han gått från halvt pluffsig 14-inch armar till rippade 18-inch armar på BARA 18månader så är det inte osannolikt att de kurat något..

jonteeo
2011-07-02, 02:12
eller så är man bara lite mindre naiv, visserligen har folk rätt lätt att lägga fram dopingstämpeln, men att tro att alla som säger att de är "100% NATURAL BUILDING" är rena, sterioder är inte direkt ovanligt, och eftersom han säger att han gått från halvt pluffsig 14-inch armar till rippade 18-inch armar på BARA 18månader så är det inte osannolikt att de kurat något..

jag tvekar på att armarna är 35cm på före videon. Man får tro vad man vill. Om dom har tagit steroider kan man ju aldrig få reda på. Fast nu när jag väl kollar videon igen är resultaten riktigt grymma så man undrar ju.

Endumen
2011-07-02, 02:59
Dom skyltar med att dom är rena överallt osv:

"WE ARE NATURAL BODYBUILDERS AND DO NOT USE STEROIDS OR PRO HORMONES. OUR SUPPLEMENTS WE APPROVE OF ARE CREATINE WHEY PROTEIN & CAFFEINE JACK3D. 1.M.R. 1MR AND PRESURGE THESE ARE PRODUCTS WE RECOMMEND FOR A FULL LIST OF OUR RECOMMENDED SUPPLEMENTS VISIT OUR WEBSITE AND GO TO THE RECOMMENDED MUSCLE BUILDING SUPPLEMENTS TAB.
BE SURE TO CHECK OUT OUR SUPPLEMENT REVIEW VIDEOS WE ARE recently experimented WITH YOK3D AND PINK MAGIC BUT WE WILL BE DISCONTINUING USE OF THESE PRODUCTS DUE TO LACK OF RESULTS."

De behöver ju inte vara dopade bara för att de lagt på sig en del massa, på lite under 2 år.

Det är mer deras sätt att träna jag tänker på.

Äh, bullskit...

KalleTeodor
2011-07-02, 15:52
Du kan ju lätt inte lova att de inte går på steroider.

Klart jag inte kan till 100 procent. Men hr följt dem så länge och dem säger åde de ena och de andra om de som tar sterioider och dem hade lagt upp sin träning annorlunda om de hade tagit det. Nu tränar det30-45 mi n 3 ggr i veckan. Går man på sterodier kan man 3dubbla det enligt dem.
Dem är sjukt seriösa. Kör strickt kost. Tränar på ett sätt sm funkar för dem. Bra med sömn. 3 år. Bra gener oviously. Ingenting är omöjligt. Jag tror faktiskt inte dem brukar det. De använder jack3d och kreatin i cykler. Tar proteinpulver mellan måltider. Thats it.

sinnez
2011-07-02, 16:28
tyckte han såg rätt vältränad ut på första bilden så på den tiden så tror jag nog det är möjligt, bara att deffa gör ju en sjuk skillnad på sig

Zoidy
2011-07-02, 21:54
Fattar inte hur några ut av er tror att de har tagit steroider, han är bra byggd från början. 18 månaders seriös träning och mindre fett på kroppen är de resultaten verkligen inte omöjliga. Sen spänner han sig inte före heller vilket gör mycket skillnad. Ni som tror att de dopar sig hur har era resultat sätt ut då? Avundsjuka haha.

Kan du inte posta dina resultat då så vi får se dina snarlika resultat? Jag antar nu att du kan backa upp dina ord med att också ha ökat 10 cm i armmått på 18 månader, med lägre fettprocent ;)

shadowfire
2011-07-03, 10:20
På förevideon tyckte jag det var en bra massa under fläsket där. Armarna var inte så tokiga, deltsen syntes bra och ffa pecsen. Noterade också en aning bitchtits, vilket skulle kunna vara en gyno/bieffekt av tidigare kur - eller bara helt naturligt.

Värt att tänka på:

- På internet är alla rena. Alla kommer hävda att de är rena. Allt annat vore att skjuta sig själv i foten.
- Youtubekanalen belyser lite väl mkt kosttillskott och lyser jakt på sponsorer/reklam/intäkter.

Resultatet såg riktigt bra ut och bortser man från massa siffror på armmått o annat, så från utgångsläget hård träning på kcalöverskott och sedan en långsam/bra deff på det = absolut.

shadowfire
2011-07-03, 10:23
Klart jag inte kan till 100 procent. Men hr följt dem så länge och dem säger åde de ena och de andra om de som tar sterioider och dem hade lagt upp sin träning annorlunda om de hade tagit det. Nu tränar det30-45 mi n 3 ggr i veckan. Går man på sterodier kan man 3dubbla det enligt dem.
Dem är sjukt seriösa. Kör strickt kost. Tränar på ett sätt sm funkar för dem. Bra med sömn. 3 år. Bra gener oviously. Ingenting är omöjligt. Jag tror faktiskt inte dem brukar det. De använder jack3d och kreatin i cykler. Tar proteinpulver mellan måltider. Thats it.

Du får nog gå en kurs i källkritik. :)

Vad de säger att de gör på youtube behöver nödvändigtvis inte stämma med verkligheten. Du vet inget om de trycker testo i rumpan varje dag, tränar 5dgr/v och kör 40 set/pass - sedan marknadsför de sig som rena/optigudar på nätet och raggar spons på kläder, kosttillskott etc... inte helt ovanligt förekommande.

Vad de säger att de gör behöver nödvändigtvis inte vara exakt vad de gör. Källkritik. :)