handdator

Visa fullständig version : Frågor angående viktminskning


Amme
2011-06-29, 17:46
Hej jag har 2 annorlunda frågor som jag tror att folk inte ställt så ofta.

Jag har börjat ta tag i min träning seriöst och jag vill ställa er frågan vad är bästa tipset att börja med när man ska deffa förutom kosten inom träningen vad är bäst att minska vikt och definera. Jag har väldigt bra gener och fin kropp att bygga på först vill jag skippa fettet och kaggen/tuttarna och börja deffa.

En annan fråga är hur gör man sin röv mindre är väldigt seriös, vet ej varför men har konstigt nog en lite större röv än vad man borde ha som kille och det stör verkligen, vill göra den mindre.

MVH

debbe
2011-06-29, 17:50
Sänk inte vikterna utan träna på som vanligt och ät vettigt.

Röven får du nog ha med dig. Dumpar du en del vikt så kanske den blir mindre men en långvarit lösning finns inte. Det är bara gilla läget och acceptera att vi alla ser olika ut!

:)

mvh

Amme
2011-06-29, 18:09
Hehe ska hålla vikterna kvar då. Dock så ska jag göra cardio dvs köra mer kondition typ springa, cykla, gå och allt som man gör inom cardio. Angående röven så hitta jag typ den här sidan, tror ni det är för att blåsa folk eller funkar såna övningar verkligen?

http://hubpages.com/hub/Exercisestomakeyourbuttsmaller

debbe
2011-06-29, 18:18
Du behöver inte köra cardio för att deffa, det är dock både roligt och nyttigt att träna cardio. Är det kondition du är ute efter så kan du ju slänga in intervaller. Om det är för att du tycker det är roligt så kan du köra vad fan som :)

Nej, dom där övningarna kommer inte förminska något :)

Amme
2011-06-29, 18:33
Debbe uppskattar dina svar verkligen, jag har läst mycket om träning etc och kan en hel del men måste refresha minnet eftersom det var länge sedan jag tränade vart mycket upptagen och hade jobbig tid. Finns det inga väldigt bra genomförda guides som går igenom de grundläggande uppgifterna på vad man ska göra när man deffar.

Vad jag vet redan nu är det att man kör med mindre/samma vikter ej ökar och hela poängen om du ska lyckas med att deffa är din kosten anpassa maten och håll det nyttigt. Men tyvärr som jag sa tidigare glömt en hel del vad kan jag ha missat? Varför jag frågade om guide var för att du/någon annan inte ska behöva gå igenom basicsen om ni nu önskar det är ni mer än välkomna

MVH

debbe
2011-06-29, 18:44
Det finns mängder med deff-guider, det är bara att söka. Här eller hos vännen google.

Om du inte tränat så länge så bara hitta en balans och träna hårt och ät bra ett tag och se hur kroppen svarar.

mvh

Amme
2011-06-29, 19:07
Will do, ännu en "annorlunda" fråga och förmodligen sista :) angående huden vad händer med den? Låt oss säga att man är tjock väger 100kg och har stor kage och hela köret. Och man lyckas komma ner till 70 vad händer med huden släpar man på den eller måste man operera bort det hur blir det egentligen? Aldrig hört/sett någon ställa den frågan. Blir huden fin och normal när man har gått ner 30 kg och fixat sig t.ex tvättbräda.
En bild där ni kan se vad jag försöker förklara

http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/50/56/13/77974/f79060118e9aaf73

Tackar.

StarkaUlf
2011-06-29, 19:23
Will do, ännu en "annorlunda" fråga och förmodligen sista :) angående huden vad händer med den? Låt oss säga att man är tjock väger 100kg och har stor kage och hela köret. Och man lyckas komma ner till 70 vad händer med huden släpar man på den eller måste man operera bort det hur blir det egentligen? Aldrig hört/sett någon ställa den frågan. Blir huden fin och normal när man har gått ner 30 kg och fixat sig t.ex tvättbräda.
En bild där ni kan se vad jag försöker förklara

http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/50/56/13/77974/f79060118e9aaf73

Tackar.

Hets-bantar du ner dom där 30 kg i en sjuk jävla fart (utan seriös träning), inte äter något osv, då lär huden hänga kvar.

Men går du ner i normal takt och äter normalt och tränar som vanligt, då kommer huden att se normal ut.

Amme
2011-06-29, 19:31
Hets-bantar du ner dom där 30 kg i en sjuk jävla fart (utan seriös träning), inte äter något osv, då lär huden hänga kvar.

Men går du ner i normal takt och äter normalt och tränar som vanligt, då kommer huden att se normal ut.

Ooh nej tänkte inte hetsa på träningen etc. Hade bara tänkt att fråga hur huden ser ut om man droppar 30 kg ;) inte min vikt btw, väger 80 och är 173 cm lång

daloatf
2011-06-30, 17:06
Fettet vid rumpan är var jag har tappat mest på när jag började deffa.