handdator

Visa fullständig version : förbättra/förändra program


bakka
2011-06-29, 17:01
Tja,

Jag har nu tränat i typ 5 månader seriöst och har gjort grymt bra resultat enligt mig själv :D jag är nöjd, framför allt med armar, rygg och axlar. magen har blivit lite plattare och har fått en del muskelmassa på bröstkorgen fast främst i mitten och på yttersidorna, men nästan inget på övre bröst eller insidorna. Hittils har jag kört följande övningar för bröst: rak bänk, incline bänk, rak hantelpress, incline hantelpress.

Fråga 1:
Eftersom jag vill ha mer massa på övre bröst samt insidorna ska jag kanske byta till följande övningar: Rak bänk, incline bänk, incline hantelpress, incline nautilus press, flyes på rak bänk?


Hittils har jag kört långa pass på typ 1h 30min 6 dagar i veckan för att jag har orkat och haft tid. Jag körde ett 3set 2 gånger i veckan. Men om 1 vecka börjar jag jobba och kommer inte ha lika mycket tid. Mitt mål är att fortsätta deffa under juli sen fortsätta träna och äta vanligt. Målet är inte att bli body builder utan ha en fast och schysst "strand kropp" om man man nu ska uttrycka det så.

Fråga 2:
Ska jag fortsätta med 3set 2 gånger i veckan fast minska antalet övningar från ca 6 övningar per musklegrupp till 3 övningar eller är det bättre om jag kör 6 övningar men delar upp schemat i ett 5set? Eller är det bättre att köra ett 3 set 1 gång i veckan och köra cardio 45 min de dagar jag inte gymmar. typ varannan dag gym, varannan cardio?

Tack!