handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt, hur lång tid?


denlillefete
2011-06-27, 18:38
Tjena

Är 16år gammal och väger 67kg, 180cm lång.

Är lite små knubbi, eller.. ja lite små fett sådär.

Allt är inte riktigt fett, utan för när jag spänner hela kroppen så är det liksom lite fett över allt de andra ^^ :D, och tänkte jobba för att få borta det.
Asså om jag "drar ner" magfettet lite så har jag magrutor där, så det är inte JÄTTEmycket fett.

Väldigt dålig förklarat, ni får ursäkta mig!

Skulle gärna vilja ha tips osv, hur lång tid de kommer ta.

Normal kost, skippa skitmaten etc

Mvh

Crocker
2011-06-27, 18:41
Du är förmodligen definitivt inte fet på den vikten, utan har en skev kroppsbild. Motbevisa mig gärna med bilder dock. :)
Och sen vet inte ingen vad som är "normal kost" os.v, och varför skippa skolmaten?

denlillefete
2011-06-27, 18:43
Du är förmodligen definitivt inte fet på den vikten, utan har en skev kroppsbild. Motbevisa mig gärna med bilder dock. :)
Och sen vet inte ingen vad som är "normal kost" os.v, och varför skippa skolmaten?

haha skippa skolmaten, skrattade ett bra tag hehe. Normal kost vettefan?! de morsan serverar haha :p

Mkt kött, fast även pasta,potatisar,ris osv.. hah vet inte hur jag ska förklara

Crocker
2011-06-27, 18:51
Det är som att ge en fråga om en bil är bra utan att visa bilen och vad den innehåller i detalj. Förstår du?

mikaelj
2011-06-27, 18:55
Börja styrketräna och fortsätt i övrigt att äta som du gör nu, kanske lite extra kött/ägg/ost/fisk och du kommer att få magrutor.

Du väger nämligen ganska lite i förhållande till din längd, så anledningen till att du inte ser dina rutor är för att du inte har särskilt mycket muskler. Bli starkare.

Pjotor
2011-06-27, 18:55
Jag är sju centimeter längre än du och nästan 30 kg tyngre utan att vara särskilt muskulös eller fet. Jag tror att du behöver revidera din kroppsuppfattning. Lägg upp en bild så hjälper vi dig med det.

Tolkia
2011-06-27, 19:10
Du väger nämligen ganska lite i förhållande till din längd, så anledningen till att du inte ser dina rutor är för att du inte har särskilt mycket muskler. Bli starkare.
+10000. Det finns inte en chans att du är "knubbig" med den vikten på den längden; tycker du på allvar att du är knubbig så sitter det i huvudet på dig. Och fett som sitter i hjärnan kan man inte banta bort.

denlillefete
2011-06-27, 19:14
Ne men nu har ni nog missuppfattat mig, magrutorna är bara en plus i kanten. Vill liksom inte ha överhängande fett^^, en helt normal inte tjock kropp haha, därav tänkte jag löpträna. Och min fråga var egentligen en uppskattad tid på hur länge jag behövde göra det för att bli av med de och hur länge osv med en hyfsat normal kost. Förstod att det blev svårt utan bilder, kanske kan få fram några.

Sushipinne
2011-06-27, 19:43
Ne men nu har ni nog missuppfattat mig, magrutorna är bara en plus i kanten. Vill liksom inte ha överhängande fett^^, en helt normal inte tjock kropp haha, därav tänkte jag löpträna. Och min fråga var egentligen en uppskattad tid på hur länge jag behövde göra det för att bli av med de och hur länge osv med en hyfsat normal kost. Förstod att det blev svårt utan bilder, kanske kan få fram några.

och nu har du nog missuppfattat dom. Den enda muskeln du prata om var "Magmuskeln". Så nu relaterar dom till den, men de flesta har sagt "börja styrketräna".

Det som dom säger stämmer. Du är LÅNGT ifrån fet. Det du har är bara vanligt fett eftersom du inte tränar. Och då lägger kroppen på sig det som försvar, så du inte ska skada dig lika lätt osv, eftersom du inte har muskler som hjälper till med det. Så börja styrketräna, ha en bra kost, skippa INTE skolmaten om du nu inte gillar att laga mat själv och ta med. Men ersätt inte skolmaten med t.ex. en proteinshake, utan käka vanlig mat, kött och potäter! Antar att du förstår principen. Sen så småningom, om ungefär 4 månader kommer du börja se större förändringar om du ligger i med tränandet.

Vill du enbart få bort fettet, och inte få större muskler osv, UT OCH SPRING! aktivera dig.