handdator

Visa fullständig version : Kontakter från W995 > Iphone?


PepzAdept
2011-06-27, 14:02
Som rubriken säger: Hur kan jag få över mina kontakter från min Sony Ericsson W995 till en Iphone 3 på ett smidigt sätt?

Folk pratar om att synka den med outlook eller dylikt?

Jag har alla kontakter på datorn i Sony Ericsson PC Companion i dagsläget. Det verkar ju inte gå att "drag and drop" därifrån till något annat ställe?

Hoppas att nån kan hjälpa en stackars n00b som mig :)

IronBug
2011-06-27, 15:46
Inte koll på dagens teknik, men vanlig blåtand borde la funka?

Kram

Kimball
2011-06-27, 16:01
Skicka kontakter via bluetooth lirar dåligt med iPhone i dagsläget.

Är det för många kontakter för att de ska få plats på simkortet?

Annars W995 -> kopiera kontakter från telefon -> simkort (kopiera från simkort till telefon först så är du säker på att alla följer med utifall vissa är sparade på telefonminnet och vissa på simkortet), så följer kontakterna med när du sätter i det i iPhonen.

PepzAdept
2011-06-27, 16:43
Blåtand funkar inte, det var annars sjukt smidigt när jag bytte lur senast. Har 647 kontakter i luren och går bara att ha 200 på kortet, så det är inte heller en klockren lösning tyvärr. :(

Juxta
2011-06-27, 17:10
Ladda ner detta program:

http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilephones/downloads/subject/pccompanion/w995?cc=gb&lc=en

Sen syncar du med det programmet alla kontakter till din dator(lägger sig i Contacts/Kontakter). Sen därifrån kan du synka in kontakterna via iTunes i din iPhone. Dock så kan det se lite konstigt ut eftersom SE-telefonerna använder en annan formatering på kontakterna än iPhone.

EDIT:

Jaha, du har redan syncat kontakterna till datorn. Då kan du gå direkt till Itunes och synka in dom där.

PepzAdept
2011-06-28, 20:25
Tack för svar. Provar det imorn :)

PepzAdept
2011-06-29, 09:40
Kollade nu och enda filen jag hittar är "Contacts.dll" i PC Companion. Är det den du menar Juxta?

Hur synkar jag sen in den i Itunes, är det bara att drag and drop eller?

Juxta
2011-06-29, 09:49
Kollade nu och enda filen jag hittar är "Contacts.dll" i PC Companion. Är det den du menar Juxta?

Hur synkar jag sen in den i Itunes, är det bara att drag and drop eller?

Du sitter på Vista va?

Sök efter Contacts(om du har engelskt OS) eller Kontakter(om du har svenskt OS) i Startmenyn. Där ska du hitta dina kontakter om du lyckats föra över dom redan med PC Companion.

I iTunes sen så kopplar du in din telefon, sen klickar du på den i menyn till vänster så får du upp en ruta med en massa val, varav ett av valen är att synka dina kontakter.

Sitter på jobbet nu så jag kan inte lägga upp screenshots.

Samuelelel
2011-06-29, 10:01
Du kan ringa SE support på 013-244500. Mycket trevliga och kan hjälpa dig få över kontakterna till Windows Contacts för att sedan flytta till itunes :)