handdator

Visa fullständig version : Machop köttar (1996) [med bilder]


Machop
2011-06-25, 17:35
Då börjar jag en träningsjournal jag också, då.
Har tränat seriöst i ca. ett halvår.
Ålder: 15 bast, född 96. Dock jävligt liten för att vara 96:a...

Tränar främst för att bygga upp mig, men även för styrka.
Rep range ligger runt 6-15, och varierar mig med mer och mindre sets, dropsets, supersets osv.

Kosttillskott: Whey FX, inge mer. Käkar mat istället.
Siktar på 120g+ protein varje dag.



STATS DÅ
167cm
54kg
35kg bänkpress (smith)
5 chins
7 dips

(körde varken knäböj eller marklyft då)


STATS NU
172cm
62kg
45kg bänkpress (lös)
8 chins
13 dips
60kg marklyft
50kg knäböj
(ganska ny i knäböj och marklyft, tränar teknik och ökar successivt i vikt just nu)

MÅL
Öka minst 5kg bänk under sommarlovet
Deffa ner mig några kilo för beachformen



Ett halvår innan jag började träna:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e060d073f095_jos3.jpg
Dagsfärsk bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e060d27ac718_jos2.jpg
Målfysik, Josef Rakich:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e060d477c8c8_jos.jpg


Kommer med uppdatering snart.

Några frågor?

Machop
2011-06-25, 20:06
Dagens pass: Rygg & Biceps

chins (hjälpmaskin nivå 6). 5 sets * körde så många jag orkade varje set, räknade inte
marklyft 50kg. 12*3
latsdrag V-grip nivå 8. 7*3
hammercurls(stång), 22.5kg 8*3
cablecurls dropset 25kg -> 17.5kg -> 10kg

höjer till 60kg marklyft nästa gång, resten kändes bra.

apfel
2011-06-25, 20:13
tjenare, kul med nya ansikten på kollo! :)
har du funderat/ hört talas om SL 5x5?
jag tycker du ska fokusera på att ge dina stora lyft en riktigt boost så du får en stabil grund att stå på. Jag själv började träna ungefär som du gör med splittar osv.. men märkte att då jag testade att köra i princip uteslutande basövningar(böj,mark,bänk,militär) så tyckte jag träningen var ROLIGARE och nådde mina mål för sommaren långt innan sommaren. :P
mina mål var att öka från 65kg i bänk till 70kg(tar 72,5 nu) från 90kg böj till 100kg och från 100kg mark till 120kg.
Med SL börjar du lätt och får därmed en hel del tod att öva teknik innan det börjar bli tungt. jag hade velat att någon som var med erfaren än mig gett mig det tipset då jag började träna för cirka ett år sedan så därför ger jag dig det nu :) lycka till

Machop
2011-06-25, 20:21
tjenare, kul med nya ansikten på kollo! :)
har du funderat/ hört talas om SL 5x5?
jag tycker du ska fokusera på att ge dina stora lyft en riktigt boost så du får en stabil grund att stå på. Jag själv började träna ungefär som du gör med splittar osv.. men märkte att då jag testade att köra i princip uteslutande basövningar(böj,mark,bänk,militär) så tyckte jag träningen var ROLIGARE och nådde mina mål för sommaren långt innan sommaren. :P
mina mål var att öka från 65kg i bänk till 70kg(tar 72,5 nu) från 90kg böj till 100kg och från 100kg mark till 120kg.
Med SL börjar du lätt och får därmed en hel del tod att öva teknik innan det börjar bli tungt. jag hade velat att någon som var med erfaren än mig gett mig det tipset då jag började träna för cirka ett år sedan så därför ger jag dig det nu :) lycka till

Kanske borde prova det.
Skulle passa ganska bra nu när jag kört en längre tid på mitt nuvarande schema med i stort sett samma reps, sets och övningar.

Tack, ska kollas upp och provas på! :)

Martinio0o
2011-06-25, 20:28
Kul med fler 96:or! Ett tips bara: deffa inte för den här sommaren utan bulka vidare lugnt och försiktigt. Du ska se att din fysik blir mer tilltalande med mer muskler även om du kanske lägger på dig lite fett.

difeddy
2011-06-25, 21:05
SL 5 x 5? Han vill ju bli stor, för guds skull.

Först och främst:

Det är roligt att du börjar träna och t.o.m. har tagit initiativet att bokföra dina pass på ett "vettigt" sätt. :) Du kommer att lära dig mycket om du har ambitionen för det.

Josef är inte fruktansvärt stor enligt min mening, så visst kan man nå hans fysik med lite dedikation, motivation och tålamod. Men det kommer ta tid. Nu vet jag inte hur det är ställt för dig, men genetiken avgör fruktansvärt mycket på den fronten. Det vill säga, hur lång tid vissa saker tar. Jag skulle uppskatta att jag är, drygt 2-3 år bort från hans fysik, och jag tycker inte jag är så jätteliten. Utvecklingen är nämligen inte linjär hela tiden.

Deffa verkligen INTE för någon sommarform. Du är smal som du redan är. Vill du dessutom, i det långa loppet, se ut som Josef så kommer du sakta ned dig själv något otroligt om du ska deffa en massa i onödan. Visst, har du mycket fläsk så är det ju förståeligt, men så är ju inte fallet.

Med det sagt, lycka till. :)

apfel
2011-06-25, 21:10
SL 5 x 5? Han vill ju bli stor, för guds skull.
Ja, att bygga upp en grundstyrka är absout att föredra i det här fallet, vad säger att SL 5x5 inte gör dig stor?

Proxy
2011-06-25, 21:21
tjenare, kul med nya ansikten på kollo! :)
har du funderat/ hört talas om SL 5x5?
jag tycker du ska fokusera på att ge dina stora lyft en riktigt boost så du får en stabil grund att stå på. Jag själv började träna ungefär som du gör med splittar osv.. men märkte att då jag testade att köra i princip uteslutande basövningar(böj,mark,bänk,militär) så tyckte jag träningen var ROLIGARE och nådde mina mål för sommaren långt innan sommaren. :P
mina mål var att öka från 65kg i bänk till 70kg(tar 72,5 nu) från 90kg böj till 100kg och från 100kg mark till 120kg.
Med SL börjar du lätt och får därmed en hel del tod att öva teknik innan det börjar bli tungt. jag hade velat att någon som var med erfaren än mig gett mig det tipset då jag började träna för cirka ett år sedan så därför ger jag dig det nu :) lycka till

Men här är målet att öka så mycket i muskelmassa som möjligt, inte att lyfta större vikter.
5x5 är inte ett schema för att maximera muskelvolym, det är ett schema för att flytta på större vikter i basövningarna, vilket är exakt det det är utformat för.
Styrka är att flytta så stora vikter som möjligt, att stimulera muskeltillväxt är inte samma sak.
Styrka ger muskelmassa, muskelmassa ger styrka, men styrka är långt ifrån ett mått på muskelmassa.


Det bästa rådet jag kan ge dig är att inte vara rädd för att packa på dig kroppsmassa, och det gör du genom att äta mycket mat. MYCKET mat, och bra mat.

difeddy
2011-06-25, 21:29
Ja, att bygga upp en grundstyrka är absout att föredra i det här fallet, vad säger att SL 5x5 inte gör dig stor?

Självklart kommer du att öka i muskelmassa, men inte lika mycket än om du hade tränat ändamålsenligt just för att öka i muskelmassa.

What Proxy said.

Machop
2011-06-25, 21:36
Har hört att variation på träningen är viktigt, och eftersom jag tränat ett tag på samma rep range osv nu så tänkte jag att jag kunde variera mig och åtminstone prova på SL 5x5 några veckor.

Detta blir dock om över en vecka isåfall, då jag har ett fruktansvärt äckligt sommarjobb där jag går upp tidigt som satan och är ute i skogen och hugger gran hela dagen så jag orkar verkligen inte träna hårt efter det.

Imorgon är det Axlar/Trapz/Triceps enligt mitt nuvarande schema.



Ska tänka över saken, men om jag nu inte ska börja med SL5x5 enligt er, har ni några tips på hur jag kan variera min träning?

Räcker det med att lägga in lite fler sets/mindre sets, dropsets, supersets?

Machop
2011-06-25, 21:38
Och för övrigt så tycker jag att under ett halvår gått från att bänka 35kg i smith (motsvarande 25-30kg(?) i lös) till 45kg lös är ganska värdelöst, även om jag går för massa?

Manji
2011-06-25, 21:46
Har hört att variation på träningen är viktigt, och eftersom jag tränat ett tag på samma rep range osv nu så tänkte jag att jag kunde variera mig och åtminstone prova på SL 5x5 några veckor.

Att bara testa programmet i några veckor kommer inte funka. Mehdi, grundaren, rekommenderar att man provar programmet i 12 veckor. Är du nöjd med dina resultat, blivit starkare och fått bättre fysik,(vilket man får) då är det bara att fortsätta!

Vill även bara nämna att med programmet, om du sköter träningen och kosten rätt, så kommer du öka markant i alla dessa övningar. Tillexempel i benböj så ökas den med 30+kg per månad,(2.5kgs ökning per pass i benböj) det är inte lite styrka programmet erbjuder. Men man får vara beredd på att det kommer att bli tufft.

Machop
2011-06-25, 21:54
Bara lägger upp en avslappnad och lagom redigerad bild för att kolla resultat om en månad eller två.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e064af64a794_machoppps.jpg

Proxy
2011-06-25, 21:59
Ärligt talat, du äter för lite. Så lite som du äter så är det omöjligt att effektivt bygga massa.

Ingen kan exakt säga om periodisering är viktigt eller inte. Proffsen på att bygga muskler, d.v.s. duktiga bodybuilders sysslar ju knappast med 5x5 eller har med det tänket som 5x5 bygger på, och inte heller periodiserar dom.
Dom som är kära i periodisering är dom som tränar mer efter "konstant linjär progression", d.v.s. med program som 5x5, 5/3/1, m.m. D.v.s. att när du klarar 5x5 så höjer du vikten.
Att hela tiden nöta 5:or kan ju bli rätt segt, därav periodiseringen.
Men proffsbyggare periodiserar aldrig, och det finns det kanske en anledning till.

Och för i *******, ÄT! :D

apfel
2011-06-25, 21:59
Och för övrigt så tycker jag att under ett halvår gått från att bänka 35kg i smith (motsvarande 25-30kg(?) i lös) till 45kg lös är ganska värdelöst, även om jag går för massa?

värdelöst och värdelöst, jag kan visserligen hålla med killarna som säger att SL5x5 inte är det ultimata byggar schemat men det kommer öka din muskelmassa och du kommer få otrolig motivation då dina lyft går upp(kanske är detta viktigt för dig?)
jag tycker du ska prova SL5x5 i 12 veckor för att få upp en hyfsad grundstyrka, det kommer bli kul att lägga på 2,5kg i knäböjen per pass=7,5kg/vecka=30kg/månad och jag tror du vill bli stark och grov, inte sant? *flex*

Manji
2011-06-25, 22:06
Proxy, måste bara säga att "proffsen" lyfter tungt. Tillexempel Arnold tävlade som olympisk lyftare och powerlifter innan han började med bodybuilding. Ronnie Coleman marklyfter 360kg+ är ett annat exempel.

Vad jag förstått så för att bli stor, ska man lyfta tungt. I dina inlägg låter det som att du tycker styrkan är helt onödig att bygga upp.

Proxy
2011-06-25, 22:13
Proxy, måste bara säga att "proffsen" lyfter tungt. Tillexempel Arnold tävlade som olympisk lyftare och powerlifter innan han började med bodybuilding. Ronnie Coleman marklyfter 360kg+ är ett annat exempel.

Vad jag förstått så för att bli stor, ska man lyfta tungt. I dina inlägg låter det som att du tycker styrkan är helt onödig att bygga upp.

Proffsen lyfter inte tungt. Proffsen kan lyfta tungt och det är en stor skillnad. Ronnie hade en SL-serie i världsklass, men han tränade ju knappast SL eller hur.

Jay Cutler kan troligtvis lyfta massiva vikter, men han gör det inte, förstår du vart jag är på väg?

Dessa herrar får mycket styrka av att ha mycket muskelmassa, inte tvärt om. Det är därför du kan se killar som ser ut som flugor i jämförelse, d.v.s. i princip alla SL:are, men som kan lyfta lika tunga vikter.

För att bli stor (så effektivt som möjligt) så ska man inte träna upp styrkan specifikt, men däremot så kommer man genom en ökning av muskelmassa att även bli starkare.

Om fallet var att träning för styrka var optimalt för muskeltillväxt, så hade ju alla proffsen tränat för styrka. D.v.s. 5x5, 5/3/1, låg-reps, o.s.v. Men nu gör dom ju inte det, utan dom tränar för arbetskapacitet, dom stimulerar muskeltillväxt, inte stimulerar styrketillväxt.

Machop
2011-06-25, 22:16
En normal träningsdags (helg eller sommarlov) mat ser ut ungefär såhär:
Frukost kl 12: Lite vad jag är sugen på:
Ägg+Bacon / 1dl prottepulver+2dl havregryn+lite mjölk+kakao, Oavsett, 3 glas mjölk till.
Träning kl 2: direkt efter träning: Whey FX, kanske en banan.
när jag kommer hem: en halv liter mjölk eller så. kanske en frukt.
(runt kl. 4) Mål 2; bestående av hamburgare, korv, pasta, rester ja vad fan som helst, ägg osv.. plus 3 glas mjölk.
Mellanmål: Oftast några glas mjölk, kan bestå av kvarg eller liknande också.
Kvällsmat: Redig mat lagad av föräldrarna, tar så mycket kött jag kan och orkar samt potatis/pasta/bulgur osv.. Plus 3 glas mjölk ofc.
Nattkäk: Klunkar ur mjölkförpackningen då jag passerar köket från och till toan typ.


Bara av intresse, innehåller mjölk vassle eller kasein-protein? :)


Och: Hur kan jag få i mig mer mat, några tips?

Galningen
2011-06-25, 22:30
Bara av intresse, innehåller mjölk vassle eller kasein-protein? :)



80% kasein, 20% vassle.

Machop
2011-06-25, 22:31
80% kasein, 20% vassle.

Tack! :D

Manji
2011-06-25, 22:38
text

"The best-built guys are always the ones with a strength background."
-Mehdi Hadim

http://www.youtube.com/watch?v=7kwBNja9b74&feature=related
"“Everybody wanna be a bodybuilder but nobody wanna lift no heavy weight!”"
-Ronnie Coleman
http://3.bp.blogspot.com/_ybblD-9BnQQ/TKWwxM735AI/AAAAAAAAAQk/5EhaQ6KHPyQ/s1600/arnold-deadlifting.JPG

Jag påstår inte att top-bodybuildarna pumpar tunga singlar. Men däremot att de har en grund utav styrketräning. Tvivlar på att de blev så pass grova genom 100kg benböj/marklyft.

Förstår dock hur du menar. Tror att vi bara pratade förbi varandra.

Machop
2011-06-25, 22:43
Här är lite teknik man kan tänka på, även lite natthumor.
http://www.youtube.com/watch?v=iQflrbzERF4&feature=player_embedded
tagen av Sparvens journal

Proxy
2011-06-25, 23:02
"The best-built guys are always the ones with a strength background."
-Mehdi Hadim

Jag påstår inte att top-bodybuildarna pumpar tunga singlar. Men däremot att de har en grund utav styrketräning. Tvivlar på att de blev så pass grova genom 100kg benböj/marklyft.

Förstår dock hur du menar. Tror att vi bara pratade förbi varandra.

Ja, många duktiga killar har en bakgrund av lyftning. Många sysslade även med de två parallellt, som Arnold. Han tränade ju inte lyftning, men han tävlade i lyftning med den styrkan han hade, om jag inte misstar mig.

Ronnie har själv sagt att han tidigare var styrkelyftare, och sedan tränade med tunga vikter, men jag citerar "it was all light weight to me though".
Han lyfte tunga, lätta vikter. Lätta vikter för han, men det var en stor siffra på hanteln.

Sen att vissa bra kroppsbyggare har en styrkebakgrund är ju irrelevant, det är ju inte direkt därifrån dom har fått sina muskler. Det är ju också bara ett fåtal som ens har en styrkebakgrund på det sättet.

Machop
2011-06-26, 11:46
Räknade ut att det är ungefär 17-18h mellan kvällsmat och frukost för mig, om jag käkar kvällsmat vid 19 och frukost vid 11-12.. Under dessa 17 timmarna äter jag inget mer än några glas mjölk.

Är detta normalt eller något jag borde försöka ändra på? Hur kan jag isåfall få i mig något mer där mellan?



Frukost klockan halv 12 blev iaf 3,5 ägg och 135g bacon plus 4 glas mjölk.
Enligt mina beräkningar ca 67g protein. Kalorier vet jag inte.

Machop
2011-06-26, 15:03
för att räkna ut lite hur mycket kalorier jag får i mig på en dag så räknar jag här:
rätta mig om jag räknat fel på något, tack :)


klockan 11:30, 135g bacon, 3,5 ägg, 4 glas mjölk = ~70g protein, 1170 kcal

klockan 13:30, 150g kycklingfilé, 2 glas mjölk = ~40g protein, 270 kcal

klockan 16:00, 4 glas mjölk, 1 banan = ~20g protein, 340 kcal

apfel
2011-06-26, 15:07
för att räkna ut lite hur mycket kalorier jag får i mig på en dag så räknar jag här:
rätta mig om jag räknat fel på något, tack :)


klockan 11:30, 135g bacon, 3,5 ägg, 4 glas mjölk = ~70g protein, 1170 kcal

klockan 13:30, 150g kycklingfilé, 2 glas mjölk = ~40g protein, 270 kcal

klockan 16:00, 4 glas mjölk, 1 banan = ~20g protein, 340 kcal

när tränar du? du borde lägga in en ordentlig måltid max 2 timmar efter träning.

Machop
2011-06-26, 15:16
när tränar du? du borde lägga in en ordentlig måltid max 2 timmar efter träning.

Ingen träning idag, annars hade den väl legat 1-2 timmar efter frukost

apfel
2011-06-26, 15:29
Ingen träning idag, annars hade den väl legat 1-2 timmar efter frukost

sluta käka bananer och ät riktig mat istället. det är de bästa tipset jag kan ge dig, försök hålla blodsockernivåerna uppe genom att käka något var tredje-fjärde timme och ät 5-6 mål om dagen varav MINST 2(helst 3) varma, RIKTIGA mål mat.
dem bästa tipsen jag kan ge dig, om du inte klarar av att äta så mycket och ofta, så måste du börja äta energitätare käk eller kanske fundera på att dricka en gainer på det där+ en proteinshake. :thumbup:

Martinio0o
2011-06-26, 16:58
Man behöver inte äta någonting innan träning, egentligen. Du kan äta efter periodisk fasta och äta allt efter träning.

Man behöver inte äta 6 mål om dagen, det som räknas är mängden mat och vad (sen kanske man blir piggare av att äta lite under dagen, men det är inget måste). Rätta mig om jag har fel.

Machop
2011-06-26, 17:43
Man behöver inte äta någonting innan träning, egentligen. Du kan äta efter periodisk fasta och äta allt efter träning.

Man behöver inte äta 6 mål om dagen, det som räknas är mängden mat och vad (sen kanske man blir piggare av att äta lite under dagen, men det är inget måste). Rätta mig om jag har fel.

Så teoretiskt sett skulle man kunna få i sig hela sitt dagliga protein-behov och kalori-behov vid en enda måltid? (Om man nu skulle orka käka så jävla mycket).

Vad jag menar är främst om man kan ta upp, som för mig 130g protein vid ett tillfälle?

Martinio0o
2011-06-26, 17:45
Så teoretiskt sett skulle man kunna få i sig hela sitt dagliga protein-behov och kalori-behov vid en enda måltid? (Om man nu skulle orka käka så jävla mycket).

Vad jag menar är främst om man kan ta upp, som för mig 130g protein vid ett tillfälle?

Ja, ungefär. Eller i alla fall efter träning. Men det finns inget som säger att man inte kan äta flera gånger om dagen heller. Du får läsa mer om PF om du är intresserad, lär finnas mycket trådar om det här på kolozzeum.

Proxy
2011-06-26, 18:51
Att äta en, eller tio måltider per dag är båda alternativ som fungerar. Det finns inga direkta stöd i forskning som säger att det ena eller det andra är bättre.
Personligen så tycker jag att jag mår bättre och kan hålla min kropp igång bättre på 6-8 mål (inräknat mellanmål) per dag, än bara 3 monster-mål.

Kör på det som är lättast. Om du tycker att det är lättast att klämma in all mat under ett fåtal timmar, så gör det. Om du tycker att det blir lättast att ha många mål under dagen, så kör på det. Det viktigaste är att du äter, och äter mycket. Om du behöver äta 6 gånger per dag för att få i dig all mat, ja då är det fan det du får göra också. :)
Ärligt talat, ja du har svårt för att äta, det ser man klart och tydligt på din kropp. Så det är inte svårt att veta att du kommer garanterat att ha problem med viktuppgång, och kommer att behöva kämpa. För andra är det ofta tvärtom, för dig är det så här.

Machop
2011-06-26, 18:59
Blev nu ca 350g lövbiff med stor bakad potatis sås och paprika, samt smör och 4 glas mjölk till kvällsmat.

Idag har jag alltså fått i mig ~ 1780 + 960 = 2740 kcal = runt 200 kcal överskott (?).
Ganska lagom tycker jag.

difeddy
2011-06-26, 21:24
Mitt tips till dig är att du inte håller på och pillar så mycket på sådana ekvationer. Först och främst så är de verkligen inte generella, och sedan är de ju inte anpassade för barn som växer. Kaloribehovet är i sådana fall betydligt högre. Ät som du behagar, men du kommer att behöva äta mycket och proteinrikt. :)

Machop
2011-06-27, 15:56
Men måste jag ligga på överskott för att bygga om jag får i mig "tillräckligt" mycket protein varje dag, eller räcker det att ligga på balans?
Har sökt runt en hel del men skilda åsikter överallt verkar det som.

apfel
2011-06-27, 16:46
Men måste jag ligga på överskott för att bygga om jag får i mig "tillräckligt" mycket protein varje dag, eller räcker det att ligga på balans?
Har sökt runt en hel del men skilda åsikter överallt verkar det som.

den generellt delade uppfattningen här på forumet är att det går att bygga på balans men det absolut ultimataste är att bygga på överskott, läs till dig om bulk-deff systemet för djupgående info.

rGile
2011-06-29, 20:36
En ungdom i puberteten måste väl ändå kunna bygga på balans? Balans i förhållande till sin växande kropp då.

Proxy
2011-06-29, 21:10
En ungdom i puberteten måste väl ändå kunna bygga på balans? Balans i förhållande till sin växande kropp då.

Men varför skulle en toksmal tonåring som vill bygga muskler ligga på balans?

Machop
2011-07-01, 18:19
Dagens pass: Ben, Vader & Mage:

Benpress dropset: 3 * 100kg -> 80kg -> 60kg
Liggande bencurls: 3 * 30kg * 15
Sittande vadpress: 3 * 50kg * 20
Situpsmaskin m vikt: 2 * 40kg + 1 * dropset 40 -> 30 -> 27.5


rätt skönt pass efter hårt jobb hela dagen, trött osv.
Knäböjen var upptagen och jag var rätt slutkörd efter benpressen så det får bli nästa gång istället

Machop
2011-07-02, 15:48
Dagens pass: Rygg & Biceps

Chins hjälpmaskin: nivå 5: 10 - 9 nivå 7: 12 - 10
Latsdrag V-grepp: nivå 8: 8, nivå 7: 10 - 12
Sittande rodd bred: 45 kg: 12 - 11 - 10
Marklyft 60kg: 10 - 10 - 10
Scottcurl 20kg: 12 - 12 - 12
1 Dropset repcurl: 25kg -> 17.5kg -> 10kg

Understruket = antal reps

Machop
2011-07-03, 17:13
Dagens pass: Bröst & Triceps

Bänk 50kg: 8, 8, 8 - hjälp med sista reps
Dips KV+10kg: 8, 8, 15 (bara KV på sista)
Snebänk smith 40kg: 10, 8, 8
Pushdowns dropset: 3 * 30 -> 20 -> 10

körde med 40kg i bänk för 2 veckor sedan, 50 är ganska tungt men satsar på att öka i reps istället för att sänka vikt.

Sparven från Minsk
2011-07-03, 17:43
Tycker det ser bra ut. 200 kcal + är lite väl snålt kanske då det är lätt att missa sina beräkningar, skulle lägga mig på 350-450 kcal + för att vara säker att ligga på överskott.
Väg dig då och då, se dig i spegeln och bedöm, be kompisar ta bilder så märker du ganska snart om du ligger på plus och växer eller om du står still :)

Många verkar ha en övertro till att bulka, speciellt om personen är ung o växer. Bättre att satsa på fina lean gains så slipper du massa onödigt fläsk!

Ät, bedöm, ändra och väx =)

Good luck Machop! :thumbup:

Machop
2011-07-11, 21:03
Slut på sommarjobbshelvetet så nu börjar hårdträning.
Schemat ser ut som följande:

bröst triceps
vila
rygg biceps
vila
axlar triceps
ben mage
vila


triceps två dagar i veckan kan låta fucked, men kan inte pressa mig så hårt pga tidigare skada så det blir 3-5 sets dips eller så.



Dagens pass: Rygg & Biceps

3 sets breda chins, 3 sets smala. (hjälpmaskin nivå 5) ca 8-10 reps/set
3 sets sittande rodd 40kg (ca 10 reps/set)
1 set hantelrodd 16kg (12 reps)
1 set T-bar row 20kg (17 reps)
2 sets stående EZ-bar curl. stång+10kg - 10 reps/set
1 superset smala chins -> cablecurl 20kg till fail.


soft pass. lagom mör nu :)

312
2011-07-12, 09:32
Bra pass där! :thumbup:

Medusa
2011-07-12, 23:49
Du är ung, och i din ålder så är det viktigt med att få hjälp och svar på frågor när man behöver det, jag såg nyss din journal och skriver därför av den enkla anledningen. Om du någonsin behöver synpunkter kan du fråga mig, jag kan inte allting men jag kan en del. Kul att se att du tidigt tränar ordentligt, glöm dock inte av varför du började träna från början.

Machop
2011-07-13, 15:29
Du är ung, och i din ålder så är det viktigt med att få hjälp och svar på frågor när man behöver det, jag såg nyss din journal och skriver därför av den enkla anledningen. Om du någonsin behöver synpunkter kan du fråga mig, jag kan inte allting men jag kan en del. Kul att se att du tidigt tränar ordentligt, glöm dock inte av varför du började träna från början.

Ja okej, jag har faktiskt funderat över en sak angående armträning.
För biceps, borde man ha en övning som tar främst utsida biceps och en för insida? Något överdriven bild men du förstår nog vad jag menar:

http://www.bodybuildingtoday.com/bodybuilding/wp-content/uploads/2010/04/myostatin.gif

Och om det är samma sak med triceps alla 3 delar?

(på samma sätt man tränar rak bänk och sned bänk för undre och övre bröst)


Jag menar inte att man ska stå och pumpa ut 3 olika isolationsövningar för triceps på varje tricepspass, men att man kanske bör variera sig mellan några olika övningar.


Anledningen till frågan är att jag märker att "insidan" av min biceps är ganska mycket större än "utsidan".

Machop
2011-07-13, 21:00
Dagens pass: Axlar & Triceps (kvällspass)

Militärpress framför huvud: (4 sets) 50kg, 8, 6 reps. 40kg 12, 9 reps.
Hantellyft åt sidan: 7kg(x2), 4x15 reps.
Dips: 4 sets: 12, 10, 10, 8 reps

sen stängde dom. han inte ens duscha, så det blev ett bad i havet i närheten istället :D

sp123ltd1
2011-07-14, 16:34
Fina pressar!

Crocker
2011-07-14, 22:21
Helvetiskt fina pressar.

Machop
2011-07-14, 22:33
tackar =)

rGile
2011-07-15, 15:31
Ja okej, jag har faktiskt funderat över en sak angående armträning.
För biceps, borde man ha en övning som tar främst utsida biceps och en för insida? Något överdriven bild men du förstår nog vad jag menar:


Och om det är samma sak med triceps alla 3 delar?

(på samma sätt man tränar rak bänk och sned bänk för undre och övre bröst)


Jag menar inte att man ska stå och pumpa ut 3 olika isolationsövningar för triceps på varje tricepspass, men att man kanske bör variera sig mellan några olika övningar.


Anledningen till frågan är att jag märker att "insidan" av min biceps är ganska mycket större än "utsidan".

Finns ju inte ut- och insida av biceps. Namnen hänvisar till antalet muskelfästen; bi - två, tri - tre. Det är ju genetik som avgör hur mukklerna dina formas.*flex*

Machop
2011-07-15, 17:26
Dagens pass: Disco

1 set scottcurl, EZ-stång + 10kg - 15 reps
2 set stående EZ-curl, stång+ 10kg - 13, 11 reps
2 st Triset: Smala pullups -> Scottcurl 1hand -> Scottcurl 2hand
1 dropset smala pullups (maskin, så jag höjde hjälpvikt efter fail)
3 dropset cablecurls (25->17.5->12.5kg)
3 sets dragonflyes
3 sets situps i maskin




SICK pump i bisepps ;)

Medusa
2011-07-16, 00:16
Här kommer mitt svar,

Nej, du behöver inte olika övningar utav de anledningar du skrev om, dock är det bra att byta övningar då och då för att helt enkelt undvika att man når en platå i sin utveckling. Gör inte saker och ting för komplicerade, det är ganska simpelt egentligen, i detta fallet är det riktigt enkelt, träna tungt, träna hårt, träna säkert, så kommer du få större armar.

difeddy
2011-07-16, 00:20
Lolololol, kan du reppa på 50 kg i strikt militärpress? Hatten av, det är ju jättestarkt. :hbang:

Machop
2011-07-16, 12:19
Lolololol, kan du reppa på 50 kg i strikt militärpress? Hatten av, det är ju jättestarkt. :hbang:

I smith :p

Crocker
2011-07-17, 00:12
I smith :p
Lol, fortfarande riktigt jäkla starkt!

Discogymmar
2011-07-17, 00:17
Stark press!

clappen
2011-07-17, 00:18
Helt jävla galet att du kan vara så stark i axlarna jämfört med övriga mukkler?!

Machop
2011-07-17, 17:03
Ah, det är en bra fråga.. :p antagligen fuskar jag på något sätt.


Dagens pass: Bröst & Triceps

Bänkpress: 45kg - 2 sets: 12, 10, + 1 superset 45kg bänk -> 11kg(*2) hantelpress
Sned hantelpress: supersettade 16kg -> 11kg, 3 set.
Dips supersettade med pushdowns, 3 sets.
(sinnessjukt pump vid detta laget!!!)
1 set Armhävningar till fail
1 set Smala armhävningar till fail.

Ganska lite sets, men extremt bra pass. Bästa pumpet i bröst & triceps på länge.

Machop
2011-07-20, 00:07
gårDagens pass: Ben & Vader

benpress 110kg 3*~15
sittande benspark: 45kg 3*~15
liggande bencurl: 30kg 3*~15
tåhävningar maskin, 50kg 2*~15
tåhävningar maskin, dropset: 60kg -> 40kg -> 20kg *2



Extremt skön träningsvärk i vaderna idag,
Tog i som ett djur på benpressen, så att på 14:de reppen sista settet small det till i skallen och fick en enorm huvudvärk :p

Antagligen inget skadligt men upplevt det förr, därför blev det vila idag.




Taggar för Rygg & Biceps imorgon, (eller idag, hur man nu ser det)

10 chins ska det bli. PB ligger på 7.
kommer med uppdatering om ca 15h

bulletin
2011-07-20, 15:22
Starkare i benspark än bencurl :o
För mig är det tvärtom och som alla andra säger bra militärpress!

Machop
2011-07-20, 15:56
Starkare i benspark än bencurl :o
För mig är det tvärtom och som alla andra säger bra militärpress!

tackar :)



Dagens pass: Biceps & Rygg

Chins
7*KV
12*KV-10kg
11*KV-10kg

T-BAR
15*20kg
15*20kg
15*20kg

Sittande rodd dropset
3 sets, 40kg -> 30kg -> 25kg

Smala chins (@KV-10kg) supersettade med scottcurl@30kg
2 sets

Cablecurl dropset;
1 set, 25kg -> 17.5kg -> 10kg



Måste bli starkare i chinsen, några tips på det? *mini

bulletin
2011-07-20, 16:08
tackar :)



Dagens pass: Biceps & Rygg

Chins
7*KV
12*KV-10kg
11*KV-10kg

T-BAR
15*20kg
15*20kg
15*20kg

Sittande rodd dropset
3 sets, 40kg -> 30kg -> 25kg

Smala chins (@KV-10kg) supersettade med scottcurl@30kg
2 sets

Cablecurl dropset;
1 set, 25kg -> 17.5kg -> 10kg



Måste bli starkare i chinsen, några tips på det? *mini

Något som funkar bra för mig är att köra viktade chins. Förut körde jag det jätte ofta och då blev det nästan så att jag körde vanliga chins som warmup... Sen slutade jag med viktade och blev svagare i chinsen. Kanske bara något som funkar för mig men det kan vara något att tänka på :)

Crocker
2011-07-20, 21:13
Vill du bli bra på chins, träna chins.

Ta tex. [Start 50 chins/pass, öka 5 chins per pass.]
Set,reps spelar ingen roll, 50 chins ska upp.
Ex:

7
6
6
7
4
5
5
3
3
3
1

Machop
2011-07-20, 21:19
Vill du bli bra på chins, träna chins.

Ta tex. [Start 50 chins/pass, öka 5 chins per pass.]
Set,reps spelar ingen roll, 50 chins ska upp.
Ex:

7
6
6
7
4
5
5
3
3
3
1



Ah, verkar schysst. Du menar att jag börjar låt säga på 50 st totalt, och nästa pass 55?

Kör det nästa Rygg/Biceps-pass. :)

Tack för tipset!

apfel
2011-07-21, 12:36
tackar :)



Dagens pass: Biceps & Rygg

Chins
7*KV
12*KV-10kg
11*KV-10kg

T-BAR
15*20kg
15*20kg
15*20kg

Sittande rodd dropset
3 sets, 40kg -> 30kg -> 25kg

Smala chins (@KV-10kg) supersettade med scottcurl@30kg
2 sets

Cablecurl dropset;
1 set, 25kg -> 17.5kg -> 10kg



Måste bli starkare i chinsen, några tips på det? *mini

Jag ökar bra med negativa reps i de flesta övningarna, dock aldrig testat i chins men kan mycket väl tänka mig att det funkar om du bara har något som kan hjälpa dig komma upp dvs.. :smash:

Machop
2011-07-21, 12:45
avslappnad bild :)

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e27344b30f05_hasch.jpg

Machop
2011-07-22, 18:06
Dagens pass: Axlar & Triceps

Axelpress hantlar
15*11kg
13*11kg
12*11kg
12*11kg
15*11kg

Sidolyft
15*7kg
15*7kg
15*7kg
15*7kg

Baksida axlar i maskin
12*20kg
12*20kg
12*20kg

Stång-Shrugs
15*50kg
15*50kg
15*50kg
(bör höja men greppet sviker först)

Dips(KV) superset pushdowns(15kg)
12 dips -> 15 pushdowns
9 dips -> 13 pushdowns
8 dips -> 12 pushdowns
8 dips -> 13 pushdowns

Smala, djupa armhävningar (grepp) 15 sekunder vila
15 st
8 st
5 st
2 st
8 st (på knä)

http://www.sport-tiedje.se/resources/bilder/kettler/kraftzubehoer/liegestuetzgriffe_beispiel.jpg

Machop
2011-07-25, 23:43
Dagens pass: Bröst & Triceps

Bänkpress 40kg
15 reps
10 reps
13 reps
10 reps
11 reps

Hantelpress 13.5kg(x2)
14 reps
13 reps
12 reps
10 reps -> 10 reps 11kg(x2)

Pushdowns 30kg
15 reps
19 reps

Pushdown rep 30kg
15 reps
14 reps

Smala Armhävningar med grepp till fail (fötter högt)
15 reps
12 reps
8 reps

kort och intensivt pass. lekte lite med tekniker för bästa kontakt och pump :)

bulletin
2011-07-26, 00:04
Vafaan?! Starka pushdowns! Grymt mycket starkare än mig där :(

Machop
2011-07-26, 00:11
Vafaan?! Starka pushdowns! Grymt mycket starkare än mig där :(

Hur många dips klarar du då? ;)

bulletin
2011-07-26, 00:16
Hur många dips klarar du då? ;)

Har inte testat, får göra det nästa pass. Hur många klarar du?

Machop
2011-07-26, 11:44
Efter 5 set bänkpress och 4 set hantelpress brukar jag väl klara ca 12-14 st första setet.
Riktigt bra och skön övning, tycker lätt du ska köra den om du gillar'n ;)

bulletin
2011-07-26, 11:55
Ska ner o köra ett pass nu. Får se hur många jag klarar :)

matsson
2011-07-26, 12:41
Bra vikter för din ålder! :D Fortsätt kämpa ;)

Crocker
2011-07-26, 13:13
Yo go!

bulletin
2011-07-26, 13:37
Klarade 20 utan ansträngning innan, du är ju mycket starkare än mig där :(

Machop
2011-07-26, 14:54
Klarade 20 utan ansträngning innan, du är ju mycket starkare än mig där :(

uppenbarligen inte? :smash:

bulletin
2011-07-26, 15:01
Du gör ju 14 efter bänkpress och hantelpress. Jag gör 20 efter att gå upp för trapporna till gymmet ^^

Machop
2011-07-26, 15:55
tror det är rätt jämt, skulle nog inte klara många mer än 20 om jag försökt från start :)

Machop
2011-07-28, 15:54
Gårdagens pass: Rygg & Biceps

Latsdrag (bred)
12 st nivå 7
10 st nivå 7
13 st nivå 6

Latsdrag V-handtag
12 st nivå 6
11 st nivå 6
12 st nivå 6

Stångrodd
15 st 27,5kg
17 st 27,5kg
20 st 27,5kg

Preachercurls maskin kort vila
16 st 50kg
15 st 40kg
11 st 40kg

Cablecurl
12 st 20kg -> 10 st 15kg
15 st 20kg -> 13 st 15kg

apfel
2011-07-28, 18:18
Tja, de va ett tag sedan man slängde in en kommentar här så nu vare la dags igen..
Tycker dem ser bra ut dina pass, gött att du håller motivationen uppe och inte skippar pass såhär på sommaren.
Tänkte bara fråga, hur ser dina planer ut nu?

Vad är målet, delmål?
Träningen, vilken filosofi följer du?
Kosten, hur ska du käka för att komma dit?
bara nyfiken, fint jobb iallfall! ;)
peace

Machop
2011-07-28, 20:48
Roligt med lite följare! :D



Målet är väl att ha en kropp som kommer fälla brudar på rad, med andra ord en optimal beach-kropp, att bygga upp en del styrka men det kommer väl på köpet.

Jag periodiserar mellan 6-8, 10-12 och 12-20 reppare.
Tyngre på basövningar, isolationsövningar reps 10+, mest för kontakt och pump.


Tränar 4-5 dagar i veckan med en split som ser ut följande:

bröst triceps
ben vader
rygg biceps
vila
axlar triceps
biceps mage
vila

ganska disco, men det är ju trots allt målet så :)


Kör en hel del dropsets och supersets om det är möjligt, ganska mycket negativa reps.
Alltid strikt form.

Mina pass brukar bestå av 15 sets, samtliga till fail,
eller 20-25 sets, kortare vila, mer för pump. inte till fail
45-60 minuter

Kost: Tillräckligt med protein, så många små mål som möjligt under dagen...
Kvarg innan läggdags, försöker ligga på överskott men det går väl sådär...


Kosttillskott tror jag inte på men kör med vassle efter träning, inget mer.
Kanske utökar mitt tillskottsförråd när jag blir äldre och färdigväxt etc.

apfel
2011-07-28, 22:10
Roligt med lite följare! :D



Målet är väl att ha en kropp som kommer fälla brudar på rad, med andra ord en optimal beach-kropp, att bygga upp en del styrka men det kommer väl på köpet.

Jag periodiserar mellan 6-8, 10-12 och 12-20 reppare.
Tyngre på basövningar, isolationsövningar reps 10+, mest för kontakt och pump.


Tränar 4-5 dagar i veckan med en split som ser ut följande:

bröst triceps
ben vader
rygg biceps
vila
axlar triceps
biceps mage
vila

ganska disco, men det är ju trots allt målet så :)


Kör en hel del dropsets och supersets om det är möjligt, ganska mycket negativa reps.
Alltid strikt form.

Mina pass brukar bestå av 15 sets, samtliga till fail,
eller 20-25 sets, kortare vila, mer för pump. inte till fail
45-60 minuter

Kost: Tillräckligt med protein, så många små mål som möjligt under dagen...
Kvarg innan läggdags, försöker ligga på överskott men det går väl sådär...


Kosttillskott tror jag inte på men kör med vassle efter träning, inget mer.
Kanske utökar mitt tillskottsförråd när jag blir äldre och färdigväxt etc.

upplägget tycker jag inte är disco, jag tycker inte man behöver böja 3 ggr i veckan för att utveckla benen men hoppas du verkligen köttar på benen ordentligt den dagen du kör dem.

Ett tips om du vill ligga på överskott men har svårt till det är att dricka mycket mjölk. 1 liter mellanmjölk har(iallafall här uppe i norrland) ett näringsinnehåll på 35g protein, 50g kolhydrater kom inte ihåg fett, men 1,5% you do the math - 450 kcal. Om du ligger på +-0 i talan om kcal försök trycka i dig en extra liter mjölk- det borde ge dig det önskade överskottet.
Fortsätt uppdatera
peace! :cool:

Machop
2011-07-29, 13:14
upplägget tycker jag inte är disco, jag tycker inte man behöver böja 3 ggr i veckan för att utveckla benen men hoppas du verkligen köttar på benen ordentligt den dagen du kör dem.

Ett tips om du vill ligga på överskott men har svårt till det är att dricka mycket mjölk. 1 liter mellanmjölk har(iallafall här uppe i norrland) ett näringsinnehåll på 35g protein, 50g kolhydrater kom inte ihåg fett, men 1,5% you do the math - 450 kcal. Om du ligger på +-0 i talan om kcal försök trycka i dig en extra liter mjölk- det borde ge dig det önskade överskottet.
Fortsätt uppdatera
peace! :cool:

2 liter om mjölk är standard för mig, hehe :)

Har dock gått upp rätt mycket på sistone så det ska nog funka. Testar mig fram lite just nu

Sundqvist
2011-07-29, 13:15
Grymma latsdragar! :thumbup:

Machop
2011-07-29, 22:41
Grymma latsdragar! :thumbup:

tackar :D






Dagens pass: Axlar Triceps

Hantelpress
18 st 11kg
13 st 13.5kg
12 st 13.5kg
10 st 13.5kg -> 12 st 7kg

Sidolyft


14 st 7kg
12 st 7kg
13 st 7kg -> 15 st 4kg

Stångshrugs bakom testade dragremmar, extremt NAJS! smällde av en beställning direkt när jag kom hem :D
15 st 55kg
17 st 55kg
12 st 55kg

Baksida axlar i maskin
12 st 20kg
12 st 20kg
11 st 20kg

Smalbänk
20 st 30kg
17 st 30kg
15 st 30kg

Smala armhävningar till fail
2 sets


skönt pass.

dragremmar i mitt hjärta <3

apfel
2011-07-29, 22:51
tackar :D






Dagens pass: Axlar Triceps

Hantelpress
18 st 11kg
13 st 13.5kg
12 st 13.5kg
10 st 13.5kg -> 12 st 7kg

Sidolyft


14 st 7kg
12 st 7kg
13 st 7kg -> 15 st 4kg

Stångshrugs bakom testade dragremmar, extremt NAJS! smällde av en beställning direkt när jag kom hem :D
15 st 55kg
17 st 55kg
12 st 55kg

Baksida axlar i maskin
12 st 20kg
12 st 20kg
11 st 20kg

Smalbänk
20 st 30kg
17 st 30kg
15 st 30kg

Smala armhävningar till fail
2 sets


skönt pass.

dragremmar i mitt hjärta <3

dragremmar är byggarens bäste vän, men styrkelyftarens värsta fiende.

yoshi96
2011-07-29, 22:54
Precis, se till bara att inte greppet släpar sen i framtiden om du använder dragremmar.

Themyth
2011-08-11, 14:23
Du kämpar på bra ! :)

Keep up the good work !

Machop
2011-08-13, 00:27
Du kämpar på bra ! :)

Keep up the good work !

tackar.

har hoppat över att bokföra ett par pass av lathet men ska försöka bli lite flitigare ;)


men tränar gör jag oavsett.

Machop
2011-08-13, 00:29
vägde 67,2kg innan idag, magrutorna försvinner sakta men säkert :(

ångest. måste verkligen bygga upp mig annars kommer jag bara se smaltjock ut...





har förresten ökat 5kg sedan 25 juni, dvs 1½ månad...

kwame
2011-08-14, 19:36
Kör inte på för stort kcalöverskott bara, 5kg på 1.5 månad låter som lite för mycket. Skulle försöka öka max 1-2kg / månad. Tjänar ju inte spec. mkt på de, bara man ligger på lite + så är det ju ok, så slipper man även deffa lika länge sedan.

Ett annat tips är att mäta runt midjan också, det säger mer än vågen. :)

Sen skulle jag försöka fixa bättre struktur, att lära dig vart ditt setmax är.. Låt säga att du vet att du orkar t.ex 20kg x 15, 20kg x 10, 20kg x 5, försök välja t.ex 20kg x 10 x 3 istället, och på sista reppen är det jämt preciiiiiis att du orkar. Sedan ökar du nästa vecka. Struktur är alltid bra imo. Även lättare att verkligen kämpa när man har ett mål jmf. med att bara pressa tills man dör, ofta dör motivationen istället för att musklerna inte orkar sista reppen. Men med att 20kg x 10 x 3 ska jag klara, så är det lite lättare att hålla motivationen uppe..

Men ja, du kan ju testa, och se ifall det passar dig. Alla är ju olika :)

bulletin
2011-08-14, 19:37
Oo va tung du har blivit :D I din signatur hade jag för mig att det stod 63 kg's pinne. Men det har ändrats ser jag :)

Machop
2011-08-14, 22:03
Kör inte på för stort kcalöverskott bara, 5kg på 1.5 månad låter som lite för mycket. Skulle försöka öka max 1-2kg / månad. Tjänar ju inte spec. mkt på de, bara man ligger på lite + så är det ju ok, så slipper man även deffa lika länge sedan.

Ett annat tips är att mäta runt midjan också, det säger mer än vågen. :)

Sen skulle jag försöka fixa bättre struktur, att lära dig vart ditt setmax är.. Låt säga att du vet att du orkar t.ex 20kg x 15, 20kg x 10, 20kg x 5, försök välja t.ex 20kg x 10 x 3 istället, och på sista reppen är det jämt preciiiiiis att du orkar. Sedan ökar du nästa vecka. Struktur är alltid bra imo. Även lättare att verkligen kämpa när man har ett mål jmf. med att bara pressa tills man dör, ofta dör motivationen istället för att musklerna inte orkar sista reppen. Men med att 20kg x 10 x 3 ska jag klara, så är det lite lättare att hålla motivationen uppe..

Men ja, du kan ju testa, och se ifall det passar dig. Alla är ju olika :)




tack för tipsen, ska provas :)

Machop
2011-08-14, 22:06
Oo va tung du har blivit :D I din signatur hade jag för mig att det stod 63 kg's pinne. Men det har ändrats ser jag :)

jo, jag ökar ganska snabbt, är fortfarande ganska spinkig, men jag har gått upp 12kg sedan oktober förra året, ganska sjukt faktiskt med tanke på att jag fortfarande har synliga magrutor om jag spänner

Medusa
2011-08-18, 11:59
Vad tar du?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Machop
2011-08-18, 22:28
Vad tar du?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Tar det som en komplimang :)
Nej, men som du kanske kan se; knappt någon synlig skillnad alls, trots över 10kg skillnad.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4d854d389c6_skillnadsommarensjsjas.jpg

fyredzor
2011-08-24, 15:47
gj, kul att se hur andra 96or ser ut.. :)

Bjern
2011-08-24, 15:57
Kul att du går upp såpass mycket :) Akta dig för att lägga på dig för mycket fett, straffar sig senare.

Machop
2011-09-02, 22:22
Som vanligt enormt slack med att skriva ner passen, men träningen går bra bortsett från smärta i axeln efter att ha typ sträckt mig i bottenläget av smala chins, men jag bjuder på en dagsformsbild i gengäld.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e60f95b8954d_2-9-11.jpg

yoshi96
2011-09-09, 20:29
Snyggt!

Machop
2011-09-09, 22:56
Snyggt!

tackar ! :)

Machop
2011-09-14, 19:41
funderar på en deff. kaggen växer ju sakta men säkert.
vad säger ni?

här har ni bild på läget

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9137d39_kagge2SEP.jpg

clappen
2011-09-14, 19:48
fortsätt äta. lägg dig kanske på balans och låt kroppen växa i takt med att du styrketränar, så kommer det bli anusbra. :)

apfel
2011-09-14, 19:51
funderar på en deff. kaggen växer ju sakta men säkert.
vad säger ni?

här har ni bild på läget

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9137d39_kagge2SEP.jpg

oroa dig inte grabben, det ser bra ut, och träningen går bra visst?
det är inte dags att oroa sig över kaggen riktigt än.

Machop
2011-09-14, 20:13
oroa dig inte grabben, det ser bra ut, och träningen går bra visst?
det är inte dags att oroa sig över kaggen riktigt än.

träningen flyter på bra. dock lite problem med axlarna, så det har inte varit bröst eller axelträning senaste två-tre veckorna.

apfel
2011-09-14, 21:13
tråkigt att höra. vart har du ont? framsida? testat köra rotatorcuff träning?

Martinio0o
2011-09-14, 21:49
Fortsätt köra, men lite långsammare. Så slipper du slösa tid på att deffa. Ser väldigt bra ut för övrigt.

Sparven från Minsk
2011-09-14, 21:58
Än är det ingen panik att deffa. Skit i godis och sånt under veckorna bara så blir det inte lika stort kcal + ;)

Machop
2011-09-15, 14:24
Än är det ingen panik att deffa. Skit i godis och sånt under veckorna bara så blir det inte lika stort kcal + ;)

godis läsk osv käkar jag inte, det är nog två liter mjölk om dagen som drar upp kalorierna ;P

bulletin
2011-09-15, 14:53
godis läsk osv käkar jag inte, det är nog två liter mjölk om dagen som drar upp kalorierna ;P

Börja med lättmjölk eller mellanmjölk då

kwame
2011-09-15, 16:03
Ser bra ut för att vara 96:a imo, snart kommer nog enorma ökningar när du är mer utvecklad kroppsmässigt. :)

Machop
2011-09-15, 19:54
tråkigt att höra. vart har du ont? framsida? testat köra rotatorcuff träning?

framsidan ja. fästet till biceps (tror jag)

orsakat av att kört chins och typ sträckt i bottenläget vid smala chins (inre handtagen på bilden)

http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/55295/(1808).jpg

och nej. rotatorcuffträning har jag inte provat.

apfel
2011-09-15, 20:51
framsidan ja. fästet till biceps (tror jag)

orsakat av att kört chins och typ sträckt i bottenläget vid smala chins (inre handtagen på bilden)

http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/55295/(1808).jpg

och nej. rotatorcuffträning har jag inte provat.

hmm, skriv i rehabdelen i forumet om du inte redan gjort det och kolla vad de kunniga tror de är, kan ju lätt va överträning då framsida axlar oftast drabbas av detta.. men omdu säger att det kändes som en sträckning så har jag ingen aning. :confused:

difeddy
2011-10-12, 22:38
www.rehabtjanst.se

Varsågod!

Sen har du ingen kagge så sluta nojja :)

Machop
2011-10-13, 19:49
www.rehabtjanst.se

Varsågod!

Sen har du ingen kagge så sluta nojja :)

tackar!

Machop
2011-12-15, 20:07
Det var ett tag sedan..

Men nya goda nyheter:

Jag har tränat axlar två gånger och bröst en gång utan någon som helst känning i axlarna. Sjukt glad är jag! :)

Machop
2011-12-15, 20:19
Nuvarande vikt ligger på runt 68. Bilder kommer för att se om det blivit någon förändring eftersom jag legat nere med axlar/bröst och den del triceps-träning den senaste tiden. :)

Graafen
2012-08-15, 13:19
Kötta på! :)

Machop
2012-10-28, 23:12
Träningen rullar på ifall, bara på tok för lat för att sköta journal..

drog en etta i 80kg bänkpress häromdagen iaf, 68kg KV