handdator

Visa fullständig version : Synligare ådror NÄR jag äter mycket kolhydrat


sundvall
2011-06-24, 18:42
Brukar jämt vara snack om att folk får synligare ådror på underarmar/överarmar etc när de tappar vätska och minskar i fettprocent.

För mig dock, under varje deff jag kört, har ådrorna nästan alltid blivit mindre synliga, men när jag väl börjar trycka mycket kolhydrat igen och lägga mig på energiplus då kommer dom fram större och synligare än någonsin.

Am I alone???!?#"

StampChamp
2011-06-24, 18:49
Nej du är inte ensam, för mig blir dom som absolut synligast en vecka efter min deff då jag börjar äta bra igen.

Jag känner mig fylligare och i bättre form någon vecka efter en deff trots att jag kanske dragit på mig 2-3kg vätska.

Lellan
2011-06-24, 18:50
Nej, det är väl precis så det brukar vara? Först tömd + fettförlust, sen på med kolisar, då poppar de upp. Man behöver ju förmodligen inte gå upp ens, utan balansera och de kommer kan jag tänka mig.

Tycker man kan ana lite samma effekt om man bastar el nåt, dvs lite kolistryckeffekt. Som inte blir när man är slätare, på samma sätt. Men jag är en noob inom att ha lite fett, jag är bättre på att bli/vara tjocker.. :)

sundvall
2011-06-24, 18:55
Yeah bra!

Måste också säga det att, fyfan vad mycket större och starkare man känner sig när man ligger på energibalans/energiplus än 500-700kcal minus per dag.

Har deffat under några månader nu, samt så hade jag kreatinpaus. However, även fast deffen egentligen inte är 100% fullbordad så pallade jag inte gå runt och ignorera glass, grädde å jordgubbar, öl på stranden och allt gött man kan unna sig på sommaren, så bestämde mig för att den får vara klar för stunden, fortsätter i augusti eller nåt.

Så la mig på energibalans, började med kreatin igen och bara efter några dagar, shit vilken skillnad i ork/styrka/storlek, känns som att jag går runt med pump all day long.

OOooh well, dags för mer kolhydrat å fett (öl, potatissallad, grillat etc), glad midsommar på er alla!

StampChamp
2011-06-24, 19:08
Yeah bra!

Måste också säga det att, fyfan vad mycket större och starkare man känner sig när man ligger på energibalans/energiplus än 500-700kcal minus per dag.

Har deffat under några månader nu, samt så hade jag kreatinpaus. However, även fast deffen egentligen inte är 100% fullbordad så pallade jag inte gå runt och ignorera glass, grädde å jordgubbar, öl på stranden och allt gött man kan unna sig på sommaren, så bestämde mig för att den får vara klar för stunden, fortsätter i augusti eller nåt.

Så la mig på energibalans, började med kreatin igen och bara efter några dagar, shit vilken skillnad i ork/styrka/storlek, känns som att jag går runt med pump all day long.

OOooh well, dags för mer kolhydrat å fett (öl, potatissallad, grillat etc), glad midsommar på er alla!

Precis, det är ju då man börjat fylla på igen efter en deff som är dom bästa... bättre form, fyllda glykogendepåer och ett tryck. Det är då man ser absolut bäst ut, även fast man dragit på sig nåt kilo. :D