handdator

Visa fullständig version : Behöver goda råd om träning, hälsa, kost mm.


CookieDude
2011-06-24, 12:41
Jag som inte har varit i träningsbranschen så länge, så undrar jag om de med träningserfarenhet om goda råd inom träning. Kan vara om de mesta som berör kropp och hälsa :)

2HE
2011-06-24, 12:58
Läs runt på de olika sektionerna på forumet samt besök hemsidan Träningslära.

Eira
2011-06-24, 13:08
Jag som inte har varit i träningsbranschen så länge, så undrar jag om de med träningserfarenhet om goda råd inom träning. Kan vara om de mesta som berör kropp och hälsa :)

+1 på förra inlägg.
När du börjar köra diverse övningar är youtube ett underbart verktyg där du finner flera klipp med instruktioner på hur du utför lyften/pressen eller vad du nu ska göra. Har du tur har finns det kompetenta personer på ditt gym som kan visa hur en övning ska utföras men av egen erfarenhet kan dem tippsen suga. Så var källkritisk och leta efter flera svar på varje fråga som dyker upp. Finns stickys här på formet som innehåller mycket bra info så läs, applicera, utvärdera och modifiera :thumbup:

willtjam
2011-06-24, 13:12
Youtube är väl nästan det sämsta stället man kan kolla på? Det finns fler konstiga hemmagjorda magiska påhittade övningsutföranden där än vad det finns bra och korrekta. Men, det är väl bättre än ingenting antar jag.
Men forumet har nog dom bästa svaren. Surfa runt bland trådarna så hittar du alltid något.