handdator

Visa fullständig version : Är det okej att ta med proteinpulver på utlandsresan?


Niwah
2011-06-23, 13:32
Ska åka till Italien på Lördag och undrar om det är riskfritt att ta med Whey FX, alltså ingen risk att bli stannad och utfrågad om varför jag har med mig en påse pulver utomlands? (Vill inte behöva redogöra för ingredienser då jag är ignorant och inte vet vad jag sätter i mig förutom att det är vassle.)

Zhang
2011-06-23, 13:56
Om just resmålet Italien kan jag inte svara på. Jag har dock aldrig haft några problem med att ta med varken protein eller kreatin vid min resor till / från Kina. Säkraste alternativet vore väl helt enkelt att kontakta tullen eller flygplatsen du ska resa ifrån och ta reda på vad de säger om det.

Lodarn
2011-06-23, 14:00
Det ska nog inte vara något problem, har åkt dit med några polare och vi hade alla med oss proteinpulver och koffeinpiller och det var inget problem :)

Zorban
2011-06-23, 14:05
Hade både vassle och EAA, i suspekta burkar, med till Italien för några veckor sedan, det var inga problem. Hade dem dock inte i handbagaget.

StarkaUlf
2011-06-23, 21:12
Bara du inte har det i handbagaget så bör det gå bra.

Sparven från Minsk
2011-06-25, 09:28
Klart tullen kan fråga varför du har pulver i omärkta påsar. De kanske frågar lite, vill kolla bagaget lite mer noggrant och tar ett snabbtest på pulvret men thats all. :D

Lawgivah
2011-06-26, 01:31
Jag hade med mig 5kg cocain i en 5kg proteinpulverhink. Dom sa inte ett skit.

Danbe
2011-06-28, 12:35
jag hade med mig proteinpulver och prework nu när jag åkte till barcelona. jag blev stoppad i tullen och fick ge dom allt för analys :( Men det ska nog gå bättre om det inte är i handbagaget :)

MrMuggelSnuggel
2011-06-28, 12:42
Jag har rest med både EAA och proteinpulver utan några problem. Måste jag ha med det i handbagaget har jag en smartshaker så jag lägger en portion EAA och en portion vassle där. Har aldrig varit några problem. I Australien frågade dom vad jag hade med mig så jag sa som det var och dom skickade mig vidare utan några problem.

creperiet
2011-06-28, 15:25
Jag har tagit med mig pulver i handbagaget mängder av gånger och de har inte ens öppnat väskan.

Xtronal
2011-12-10, 23:58
Åker till Barcelona om några timmar, är det lugnt om jag tar en smartshake fylld med proteinpulver + en vanlig shaker , som jag har i mitt vanliga bagage (alltså inte handbagaget). Pulvret luktar jordgubbe :)!

Idefi
2011-12-11, 00:35
Åker till Barcelona om några timmar, är det lugnt om jag tar en smartshake fylld med proteinpulver + en vanlig shaker , som jag har i mitt vanliga bagage (alltså inte handbagaget). Pulvret luktar jordgubbe :)!

Det lär nog gå utmärkt.