handdator

Visa fullständig version : Hur får man youtuben att inte ta bort musik man valt?


limenka
2011-06-23, 11:11
När jag gör ett träningsklipp och lägger upp det på youtube tar tuben alltid bort musiken jag valt till från datorn. Går det att kringgå detta på något sätt? Tycker inte tubens utbud av musik är något att ha.

Använder Live movie maker.

Mvh
Limenka

312
2011-06-23, 11:13
Menar du att youtube tar bort den PGA copyrightbajs?

pialia
2011-06-23, 11:13
Jag vet inte riktigt heller, men trenden verkar vara att de vids med massa views och där det förekommer reklam får ha "förbjuden" musik. Eller så kanske det är något dumt som att man måste skriva "lol i dunt own dis here song, it bel0ngs to sony!"

limenka
2011-06-23, 11:14
Menar du att youtube tar bort den PGA copyrightbajs?

A jag antar det *rolleyes*

Om jag tar ett Kolo exempel: ÖKK har alltid musik i sina veckofilmer. Hur gör ni?

C.E.J.
2011-06-23, 11:15
Kan kringgås genom att välja mer obskyra låtar och inte Oops i squatted again, t.ex.

312
2011-06-23, 11:15
A jag antar det *rolleyes*

Om jag tar ett Kolo exempel: ÖKK har alltid musik i sina veckofilmer. Hur gör ni?

Tror på pialia, skriv "I don't own this s0ng maddafakka, YO! It bel0ngz 2 *****"
Kan vara det. Prova!

limenka
2011-06-23, 11:20
Kan kringgås genom att välja mer obskyra låtar och inte Oops i squatted again, t.ex.
Mjoo.

Tror på pialia, skriv "I don't own this s0ng maddafakka, YO! It bel0ngz 2 *****"
Kan vara det. Prova!

Haha och var skriver jag detta?

312
2011-06-23, 11:22
Haha och var skriver jag detta?
"infon" för klippet, eller description som alla brukar säga.

Deceiver85
2011-06-23, 11:27
ÖKK har alltid musik i sina veckofilmer. Hur gör ni?

Mad internet skillz :D

Jag gör många av veckofilmerna, och vi skriver aldrig ut vilka som gjort låten (det skyddar inte på något sätt mot copyright-demonerna). Det förvånar mig med ibland hur lätt vi har kommit undan, men jag skulle kunna sätta en femma på att det har att göra med:

1) Inte alltid den vanligaste musiken
2) Alltid bakgrundsljud som kanske gör det svårare för YTs "Track ID"-program.

Ett exempel:

ePsudtTLllY

limenka
2011-06-23, 11:32
Vecka 10 måste vara det bästa klippet ni gjort :D Vad använder du för program Deceiver och hur gör du då musiken "transparent"?

Deceiver85
2011-06-23, 11:35
Använder mig av Sony Vegas Pro och musiken ligger bara "över" så att säga.

Det här klippet är bättre ;)

_OOohDUK6Uk

limenka
2011-06-23, 11:44
Aha ok :) A det var bra ;)

Bara så du vet, jag kommer göra ripoffs av ÖÖK när jag gör Säffles veckofilmer. Mohaha

Grazzafukkinrazzi
2011-06-23, 11:48
Om du nu har en äckligt skön låt och youtube skulle fucka med dig kan du göra som de visar i den här videon:

9MVXi41ZZKI

Har gjort det på en del av mina videos och låtarna+klippen är kvar än idag.

limenka
2011-06-23, 12:08
Ok ska prova :D

Insåg nu att jag kunde ställa denna fråga i "tråden för dumma småfrågor". Så mod kan ta bort tråden :D

Tabbe
2011-06-23, 12:25
Ok ska prova :D

Insåg nu att jag kunde ställa denna fråga i "tråden för dumma småfrågor". Så mod kan ta bort tråden :D

Fast där hänger väl inte decivier?
Han är ju lärare och svarar såleds på dumma småfrågor hela dagarna och orkar säkert inte när han kommer hem också.

alltså hade du inte gjort en egen tråd hade du inte fått något svar!

PowPow
2011-06-23, 14:28
Ett alternativ om man vill vara laglig är annars att använda musik man har rättigheter att använda. Om man nu ska vara sån :D

Grazzafukkinrazzi
2011-06-23, 15:11
Ett alternativ om man vill vara laglig är annars att använda musik man har rättigheter att använda. Om man nu ska vara sån :D

http://www.britfa.gs/pol/src/130356987914.jpg

PowPow
2011-06-23, 15:20
http://www.britfa.gs/pol/src/130356987914.jpg

:D

Men att man piratar ner saker som andra gjort för att se på eller lyssna på själv kan jag ha viss förståelse för (även om det såklart inte är lagligt eller rätt). Men att skapa saker själv där man helt sonika använder andras saker för att producera något själv.. Det är ganska fult faktiskt, kan jag tycka. Framför allt om det är ett vinstdrivande företag (?) som ligger bakom filmen, som i detta fall (om det nu är det).

Men iofs, finns större problem i världen, och detta handlade väl inte om några större produktioner ändå.

LinusM
2011-06-23, 15:25
Finns en del duglig "royalty free" musik om man letar ordentligt, på jamendo.com finns det mycket. Fast om det inte är så seriöst skulle jag bara ta någon halvokänd låt, kanske spara videoljudet för att göra det lite svårare för youtube att upptäcka den.

Grazzafukkinrazzi
2011-06-23, 15:25
:D

Men att man piratar ner saker som andra gjort för att se på eller lyssna på själv kan jag ha viss förståelse för (även om det såklart inte är lagligt eller rätt). Men att skapa saker själv där man helt sonika använder andras saker för att producera något själv.. Det är ganska fult faktiskt, kan jag tycka. Framför allt om det är ett vinstdrivande företag (?) som ligger bakom filmen, som i detta fall (om det nu är det).

Men iofs, finns större problem i världen, och detta handlade väl inte om några större produktioner ändå.

Det handlar om att ha en låt man uppskattar i ett klipp där man tränar, jag tycker faktiskt inte att det är hela världen. Det är snarare så att folk får upp ögonen för bandet/låten och de tjänar på det i det här fallet.

PowPow
2011-06-23, 15:31
Det handlar om att ha en låt man uppskattar i ett klipp där man tränar, jag tycker faktiskt inte att det är hela världen. Det är snarare så att folk får upp ögonen för bandet/låten och de tjänar på det i det här fallet.

Ja, men då så. Jag mailar BMG!

Konceptet är väl att rättighetsägare själv får välja vilka produktioner de vill vara med i och synas/höras i. Hade de velat vara med i tidigare postade produktioner (gratis och onämnda?) hade inte denna tråd funnits.

limenka
2011-06-26, 12:24
Testar med ett klipp
Party like a rockstar :D
3_2FbuTWNfI