handdator

Visa fullständig version : fettminskning på undermagen och nedre delen av ryggen.


pappaledig
2011-06-23, 00:54
Hur är det lättaste sättet att bli av med fett på nedre delen av magen och nedre delen av ryggen(svanken)? Kan förövrigt säga att jag har tränat i 1och ett halvt år varav sista halvåret varigt stenhård med min kost, tränar 6 gånger i veckan. Så för tillfället väger jag 75kilo,186cm lång och är 16år.
Borde jag deffa eller forsätta att träna så det försvinner efterhand man tränar?
Tyvärr lider jag av dyslexi så är det något ni inte förstår så hojta till!
/pappaledig.

Fredron
2011-06-23, 00:55
Du kan inte punktförbränna fett så vill du bli av med fettet där måste du helt enkelt ligga på kaloriunderskott så kommer det förr eller senare försvinna.
Jag skulle dock inte rekommendera någon som väger 75kg och är 186cm att gå ner i vikt.
Fortsätt träna och ät mycket så du blir större och starkare, sen kan du tänka på att bli av med eventuellt fett.

Fredrik_S
2011-06-23, 06:33
Fettet vid ryggen är det absolut sista som försvinner för de flesta. Jag kan ha 0-2 mm underhuds fett på armar axlar vader några få millimeter på lår baksida lår och mage men fortfarande ha någon cm eller mer i ryggslutet...

Tror det är ännu svårare om inte omöjligt att bli av med de fettet när man har mindre muskelmassa utan att se helt anorektisk ut på resten av kroppen... skulle absolut inte rekomendera viktnedgång vid din vikt och längd utan istället fortsätta träna hårt och låta alla muskler växa och med tiden bli av med lite av det irriterande fettet samtidigt som musklerna växer på sig...

Pretorian
2011-06-23, 06:47
Fortsätt med träningen (är det styrka du kör 6x per vecka?) och få i dig tillräckligt med protein. Då kommer du säkert bygga på dig en del muskler (och lite fett) men ändå se tightare ut i kroppen. Du har lång tid på dig.

Parantes-sidonotering-obs-inom-citat: ("Lilla jag väger som du och är 183.")

pappaledig
2011-06-23, 10:37
(är det styrka du kör 6x per vecka?)
Ja det är det, tack så mycket för alla svar!