handdator

Visa fullständig version : Gainer Pro eller Whey 80?


Mottagning
2011-06-22, 17:43
Tjenare!

Ska inom kort inhandla antingen Gainer Pro eller Whey 80.
Jag, som är helt retarderad när det gäller sådana här saker, skulle behöva lite hjälp.

Mina frågor är:

Vad är egentligen gainers för något?

När passar det bäst att ta gainer? Endast vid träning eller även som ett tillägg vid måtiderna?

Whey 80, ska det endast tas vid träning?

Om gainers kan tas som ett tillägg vid måltider, går det då bra att kombinera whey 80 och gainer?

Tack på förhand! :D

(Använd helst enkla termer. Jag är, som sagt, helt retarderad angående protein osv) :)

rooz
2011-06-22, 17:52
Gainer: En blandning mellan Protein, Kolhydrater. Ofta kaloririka för att du lättare ska få i dig mat.

Whey (vassle): Denna innehåller inte samma mängd kolhydrater, mestadels protein.

Båda funkar som mellanmål, eller som komplement till en måltid.

Kontenta:Har du svårt att öka i vikt? Gainer! Annars duger vanligt whey-80 bra.

Crocker
2011-06-22, 18:04
Gainer: En blandning mellan Protein, Kolhydrater. Ofta kaloririka för att du lättare ska få i dig mat.

Whey (vassle): Denna innehåller inte samma mängd kolhydrater, mestadels protein.

Båda funkar som mellanmål, eller som komplement till en måltid.

Kontenta:Har du svårt att öka i vikt? Gainer! Annars duger vanligt whey-80 bra.

?.

Eddie Vedder
2011-06-22, 18:10
(Använd helst enkla termer. Jag är, som sagt, helt retarderad angående protein osv) :)

Whey 80 är proteinpulver. Tillsätter du även kolhydratpulver är det en gainer.

rooz
2011-06-22, 18:15
?.

Få i sig kalorier skall det givetvis vara.

kettlebellGuden
2011-06-22, 18:17
Varför gainer inte skulle räknas som "mat" är ju ett mysterium i sig...


TS: whey-80 är en köttbit. gainer pro är köttbit + pasta. Pasta är bra om du har svårt att öka i vikt.

Mottagning
2011-06-22, 18:52
"TS: whey-80 är en köttbit. gainer pro är köttbit + pasta. Pasta är bra om du har svårt att öka i vikt"

Nu snackar vi samma språk! :D

Tackar för alla svar, ni har verkligen hjälpt mig:)

King Grub
2011-06-22, 19:02
Snarare mjölk + potatis. :) Whey är vassle - protein från mjölk och kolhydraterna är från potatis (eller majs).

kettlebellGuden
2011-06-22, 19:07
Snarare mjölk + potatis. :) Whey är vassle - protein från mjölk och kolhydraterna är från potatis (eller majs).

Jag satt precis och funderade på när någon skulle bli upprörd över kött + pasta. :thumbup:

midwinterholes
2011-06-22, 19:42
Enligt mig är det godare och roligare att äta kanelbullar istället för smaklöst kaloririkt pulver. Jag tycker du borde köpa ett vanligt Whey 80 pulver och äta godsaker istället. Lite dyrare med glass och kanelbullar iof...

vicarious
2011-06-22, 21:21
Enligt mig är det godare och roligare att äta kanelbullar istället för smaklöst kaloririkt pulver. Jag tycker du borde köpa ett vanligt Whey 80 pulver och äta godsaker istället. Lite dyrare med glass och kanelbullar iof...

Värt varenda krona :)