handdator

Visa fullständig version : -6cm runt magen, men ingen viktminskning(på 21 dagar)


Shpendi
2011-06-22, 10:59
Som det står i rubriken så har det gått 3 veckor och det har inte rört sig alls på vågen, medans runt magen har jag tappat 6 cm(där jag är som bredast, inte höft). Har deffat under ganska lång tid men har aldrig stött på något liknande. Någon som kan ha en teori om detta ?

AngryFinnishGuy
2011-06-22, 11:03
Ser det bättre ut i spegeln överlag?

Kan väl bero på flera orsaker..

Magen har varit svälld (.. mera svälld)
- detta pga något magen inte gillar
- eller mera bukfyllnad före

Är det mätt på samma ställe?

Du får vara nöjd över detta!

312
2011-06-22, 11:11
Du kanske mätte på morgonen nu och på kvällen förr.

Annars kan magen ha varit svullen, haft mer mat i magen, osv.
Om jag tittar mig i spegeln på morgonen, utan att äta något alls, så ser det skitbra ut. Efter att jag ätit typ ett ägg, en macka eller något litet, så ser det ut som en flodhäst. Stor skillnad på så lite mat.

Sniggel
2011-06-22, 11:21
Gaser?

312
2011-06-22, 11:25
Gaser?

6 centimeters fis. :thumbup:

Var tvungen.

Shpendi
2011-06-22, 11:31
Ser det bättre ut i spegeln överlag?

Kan väl bero på flera orsaker..

Magen har varit svälld (.. mera svälld)
- detta pga något magen inte gillar
- eller mera bukfyllnad före

Är det mätt på samma ställe?

Du får vara nöjd över detta!

Det ser bättre ut överlag, lite mer definition på en del ställen. Är ganska säker på att det är fett(till mestadels) som försvunnit, förstår bara inte hur det kan stå stilla på vågan samtidigt som resultat sker.

Eddie Vedder
2011-06-22, 11:42
Det ser bättre ut överlag, lite mer definition på en del ställen. Är ganska säker på att det är fett(till mestadels) som försvunnit, förstår bara inte hur det kan stå stilla på vågan samtidigt som resultat sker.

Är du snyggare men har samma vikt är det ju drömläget för alla som deffar.

StampChamp
2011-06-22, 11:51
Är du snyggare men har samma vikt är det ju drömläget för alla som deffar.

+1, varför stirra sig blind på vågen? Minskar du i midjemått och ser bättre ut i spegeln utan att gå ner i vikt är det ju helt magiskt bra.. det är ju de man eftersträvar själv, att tappa så lite i vikt som möjligt men ändå bli hårdare.

Pansartax
2011-06-22, 20:06
Varit tvärtom för mig, ska vi byta?

Big Sleazy
2011-06-22, 20:15
Har själv tappat typ 1 kg/stått stilla i vikt ofrivilligt senaste halvåret pga för mycket skräpmat/hetsätningar, har ändå tappat i fett/fått mer definition av vad jag kan se i spegeln.

Crocker
2011-06-22, 21:45
Gick så för mig, typ. På min senaste deff, bara njuta och vara glad.

Sniggel
2011-06-22, 23:01
Du har haft en "whoosh" efter att ha ätit kolhydrater, vattnet som frigjordes lagrades tillsammans med de kolhydrater du ätit :P

HORSE
2011-06-22, 23:06
Du har haft en "whoosh" efter att ha ätit kolhydrater, vattnet som frigjordes lagrades tillsammans med de kolhydrater du ätit :P
Som sitter kvar i tre veckor?


Jag är lite i samma sits, om jag ska vara ärlig. Däremot så har jag deffat betydligt längre, (om än inte hårt någonstans)... närmare två-tre månader. Bara tappat 4-5 kg men gjort två nya bälteshål!

*drool*