handdator

Visa fullständig version : Ont i underarmen


Germai
2011-06-21, 23:57
Har på senare tid fått ont i underarmen när jag tränar/jobbar. Det gör inte ont när jag lyfter utan när jag släpper vikterna. Trycker man på det området upplever jag en smärta som håller i trots att man släppt trycket.

tror inte att det beror på att underarmen är ovan vid belastning då jag ar tränat konstant i 1 ½ år.

DrejgUlf
2011-07-01, 08:01
Har på senare tid fått ont i underarmen när jag tränar/jobbar. Det gör inte ont när jag lyfter utan när jag släpper vikterna. Trycker man på det området upplever jag en smärta som håller i trots att man släppt trycket.

tror inte att det beror på att underarmen är ovan vid belastning då jag ar tränat konstant i 1 ½ år.

Detta är hur jag har upplevt det med mina underarmar, det kanske inte är det som hänt dig.

Om det gör ont speciellt efter du curlar och det känns som det gör ont på "insidan" av benet längs med underarmen när du håller handflatorna uppåt så är risken stor att du är på väg att få en benhinneinflammation i området.
Kolla upp "forearm splints" så får du veta mer.

Sluta med alla övningar som gör att du upplever smärta. Kolla upp hur du kan stretcha armen och försök att kyla ner armarna efter träning. Det kan också vara bra att köra med Linnex Rub och gnugga knogarna stenhårt längs med armen så man får igång blodflöde.

Kör inte om det gör ont. Jag gjorde det och har fortfarande känningar efter en kronisk inflammation jag fick för snart tre år sen.

Vanliga sjukvården hanterade mig riktigt dåligt. "Sluta träna" var standard svaret och efter myckat tjat fick jag remiss till sjukgymnast som gav mig ganska bra stretch övningar men inte hade kompentens nog att säga hur man skulle träna i övrigt för att slippa problem.

Hoppas det går över!

beckman88
2011-07-03, 11:05
-Ta en vilovecka
-Testa att greppa alla stänger med tummen på samma sida som fingrarna
-Stretcha
-Tigerbalsam innan träning

Kamp
2011-07-05, 12:42
Jag har ungefär samma problem som dig. Haft det till och från i säkert ett år. Underarmarna sväller upp och får en smärta som strålar från handleden och upp längsmed underarmen. Denna smärta når sin topp i ögonblicket då jag släpper stången och därefter tynar den sakta bort. Har märkt att detta är som värst då jag kör med skivstång än om jag t.ex. kör med Z-stång eller hantlar.

Holabandola
2011-07-05, 15:49
Jag har haft samma, fast då i båda armarna.
Fick sluta träna eftersom det inte funkade att ha ont i armarna på jobbet.

Anledning till att jag fick så var för tung träning, höll för hårt och drog för mycket med underarmarna. Prova en eller två viloveckor, och kör sedan med någon form av remmar el dyl vi alla lyft och drag.

Voltaren gel kan göra susen också, men det kommer garanterat tillbaka om du fortsätter överanstränga området.

mike mike
2011-07-06, 19:37
Vila, vila och åter igen vila.