handdator

Visa fullständig version : Hur träna utan handled?


Picap
2011-06-21, 19:10
Hej!

Jag skriver i ärendet att jag tagit på mig att träna med min flickvän som har Madelung Deformitet. Hennes sjukgymnast har sagt att hon inte bör överbelasta handleden och inte träna med tunga vikter, men detta "handikapp" skall ju inte hindra henne från att träna resten av kroppen ordentligt! Därför undrar jag om ni har några fyndiga tips på hur man skulle kunna köra drag och pressövningar med detta problem?

Rent spontant har jag personligen tänkt sig att man kan köra någon slags dragremmar fast fästa dem på överarmen och köra rodd med det denna provisoriska lösning men behöver lite tankar och inspiration.

Sedan hade jag väldigt svårt att få någon vidare information överhuvudtaget om hur detta skall behandlas från både sjukgymnast och internet så om någon har expertis i ämnet uppskattas detta givetvis extra! :thumbup:
Tack på förhand!

z_bumbi
2011-06-21, 19:16
Det finns manschetter som man kopplar till kablarna och då kan man köra det mesta på överkroppen. Var man sätter dessa beror på typen av problem men jag känner inte till det aktuella problemet så om man ska/kan sätta på underarm eller måste sätta dem på överarmarna vet jag inte.

Picap
2011-06-21, 21:15
Jag vet att man inte får länka till andra webshops men vad skall jag söka efter för att finna dessa "manschetter"? Måste erkänna att det är något helt nytt för mig och tror aldrig jag sett dem.