handdator

Visa fullständig version : Mer fyllig och explosiv


lofito
2011-06-21, 16:35
Hej! Läste nånstans i en tråd där någon nämnde att han känner sig mer
explosiv, fyllig, starkare på något sett i kroppen när han pumpat i sig lite extra kolhydrater nu under sin deff.

Jag är under min deffperiod och har tappat drygt 12 kg.
Jag känner verkligen att jag börjar bli mer fast och att fettet
minskat markant. Har några kg kvar tills mitt mål och jag ligger
på ständigt kaloriunderskott med väldigt väldigt få kolhydrater per
dag. Äter mest protein. Men jag har inte fått någon känsla som han beskrev
att han känner sig mer fyllig och explosiv i musklerna när han pumpat
i sig mer kolhydrater, iofs äter jag ju knappt några, men är det lönt att
börja öka sitt intag av kolhydrater nu när jag deffar och att jag tappat
på ett bra sätt som jag gjort?

Hur får man fram "fylligheten", att man känner sig fylligare och större
på sitt vis?
Kommer det sen när jag deffat klart och börjar bygga på med muskler eller hur funkar det?
Tycker upplägget jag haft nu funkat bra med min deff och hur jag skött min kost. Har haft sjukt bra disciplin sen jag började deffa och har inte stoppat i mig någon som helst pizza, godis, läsk eller något sånt under månaderna jag deffat. Förr hade jag sånt sjukt sötsug när jag väl började så jag slutade deffa efter 2-3 dagar. Men sen tog jag mig i kragen och sa att nej, nu får det vara nog så det har fortsatt och jag är inne på rätt väg tycker jag.

Tack!

vicarious
2011-06-21, 18:59
Jag tror att det totala energiintaget spelar större roll än makronutrientfördelningen. Det är iaf vad jag har märkt.

Kan äta en hel del kolisar och ändå känna mig "trycklös" så länge jag ligger på underskott.

joasimo
2011-06-21, 19:14
Jag har märkt skillnad efter att ökat på kolhydraterna, från 70-100g till 150-200g. Känner mig fylligare och i bättre form. Men när du väl börjar äta igen kommer det där riktiga trycket tillbaka!