handdator

Visa fullständig version : 3-splitt med mark samma dag som ben/rygg?


Vanish
2011-06-21, 15:30
Har kört 2-splitt under hela deffen nu och tänker gå tillbaka till 3-1-3. Har tidigare kört mark på ryggdagen, men vid närmare eftertanke funderar jag om jag ska lägga den varannat pass på benpasset istället (kör bara mark 1 av 2 rotationer).

Är det lite som man vill eller finns det något att föredra angående om mark kan ligga på rygg- eller ben-passet?

Hur kör ni som kör 3-splitt inkl. basövningarna?

Pintan
2011-06-21, 15:40
Har kört 2-splitt under hela deffen nu och tänker gå tillbaka till 3-1-3. Har tidigare kört mark på ryggdagen, men vid närmare eftertanke funderar jag om jag ska lägga den varannat pass på benpasset istället (kör bara mark 1 av 2 rotationer).

Är det lite som man vill eller finns det något att föredra angående om mark kan ligga på rygg- eller ben-passet?

Hur kör ni som kör 3-splitt inkl. basövningarna?

svårt att säga då det i mitt tycke beror mycket på vilka benövningar du kör. kör du böj/frontböj tycker jag du ska ha ben och mark å långt ifrån varandra som möjligt. kör du däremot benpress kan du gott ha mark på samma pass då korsryggen inte belastas lika mycket av benpress

Vanish
2011-06-21, 15:47
Hade isf tänkt att köra mark, böj, benpress, raka mark, vader och mage. Ungefär som två-splitts-underkropp-passet såg ut. Det kanske inte är det mest optimala iofs. Men mina ben är mycket mer utvecklade både i storlek och styrka än min rygg. Så på detta sätt kanske jag har mer energi till både mark men även de andra ryggövningarna...

Alla dessa funderingar! :p

z_bumbi
2011-06-21, 15:59
I vilken ordning kör du dagarna?

Vanish
2011-06-21, 16:02
I vilken ordning kör du dagarna?

Bröst, axlar
Rygg
Ben

Va min tanke, så jag kört tidigare