handdator

Visa fullständig version : Om du fått välja att ha en extra egenskap/förmåga - vad skulle det vara?


Exdiaq
2011-06-21, 14:06
Själv skulle det vara att ha samma/liknande röstkapacitet som Tommy Körberg.

t-RDO2UMmbw

filmjölk
2011-06-21, 14:11
Själv skulle jag vilja kunna andas som en fisk under vatten. Både ha lungor och gälar.

Endumen
2011-06-21, 14:12
Flyga, lätt!

lorithas
2011-06-21, 14:14
Eftersom vi snackar superkrafter: Teleportering!

kaer
2011-06-21, 14:15
Evigt liv. Eller inte åldras efter 30, ngt i den stilen.

mangemani
2011-06-21, 14:15
att kunna styra andra mäniskor genom mina tankar.
så mycket roligt man skulle kunna ha då.

hurril
2011-06-21, 14:16
Bara lite lite lite lättare att veta vad som är rätt. Det hade varit nog.

ByggarBertil
2011-06-21, 14:17
Flyga :hbang:

raQblad
2011-06-21, 14:18
Jedi mind trick!

Endumen
2011-06-21, 14:18
Eftersom vi snackar superkrafter: Teleportering!

:thumbup:

Evigt liv. Eller inte åldras efter 30, ngt i den stilen.


Nej fy fan vad tråkigt... Se alla vänner och bekanta dö undan...

Rikard Jansson
2011-06-21, 14:22
Stanna tiden. :)

In reality så att säga; kunna det Neil Strauss kan :D

kaer
2011-06-21, 14:25
:thumbup:




Nej fy fan vad tråkigt... Se alla vänner och bekanta dö undan...

Eller så skaffar man nya innan det händer, man ledsnar ju ändå på folk. Och hur kul är det att hänga med 70-åringar när man själv är en viril 30åring!

raQblad
2011-06-21, 14:45
Stanna tiden. :)

In reality så att säga; kunna det Neil Strauss kan :DSy jeans? Eller var det Levi?

312
2011-06-21, 14:46
Antingen flyga, stanna tiden eller teleportera. Svårt val.

Sheogorath
2011-06-21, 14:49
Jag hade velat vara lite mer tolerant så att jag slapp bli så jävla förbannad varje gång jag vistades ute bland folk. Seriöst nu alltså. Det är ett handikapp att ha så mycket aversioner mot folk som jag har.

Arne Persson
2011-06-21, 14:54
Själv skulle det vara att ha samma/liknande röstkapacitet som Tommy Körberg.

t-RDO2UMmbw

Personligen hade jag föredragit Jussi Björlings röstkapacitet.

rajjan_dammit
2011-06-21, 14:57
Bara lite lite lite lättare att veta vad som är rätt. Det hade varit nog.

Åh, gud. This. :)

Bakra
2011-06-21, 14:57
Håller med om att flyga! hade vart coolt!

Eller röntgensyn! fan va roligt man hade kunnat ha då! =D

Osten80
2011-06-21, 14:57
Jag hade velat vara lite mer tolerant så att jag slapp bli så jävla förbannad varje gång jag vistades ute bland folk. Seriöst nu alltså. Det är ett handikapp att ha så mycket aversioner mot folk som jag har.

Stort medhåll på den, och det har bara blivit värre med åren.

Exdiaq
2011-06-21, 14:59
Personligen hade jag föredragit Jussi Björlings röstkapacitet.

Hade jag fått hans röstkapacitet hade jag varit nöjd med det och hade jag fått Körbergs röstkapacitet hade jag varit nöjd med det. Det är lite som att välja mellan att ta 350kg i marklyft/300kg i knäböj och 350kg i knäböj och 300kg i marklyft. Jag hade varit mer än nöjd med båda!

Ronn
2011-06-21, 15:39
Att jag kunde ta andras krafter som Sylar, så skulle jag ta alla era! muhahha

Sniggel
2011-06-21, 16:07
Att kunna bota sjukdomar hos folk, alla som finns då. :P
Rent konkret -> utplåna virus/bakterier med viljekraft, eventuellt då också bota genetiska sjukdomar genom att förändra kodsekvenserna i DNA:t som är defekta.

Sheogorath
2011-06-21, 16:09
Att kunna bota sjukdomar hos folk, alla som finns då. :P
Rent konkret -> utplåna virus/bakterier med viljekraft, eventuellt då också bota genetiska sjukdomar genom att förändra kodsekvenserna i DNA:t som är defekta.

Du hade fått hela världen på ditt samvete. :)

Eddie Vedder
2011-06-21, 16:11
Snackar vi övernaturliga krafter så vore ju resande i tiden häftigt.

Snackar vi lite mer seriösa saker så vore ju bättre självkänsla trevligt.

Osten80
2011-06-21, 16:15
Jag hade velat vara lite mer tolerant så att jag slapp bli så jävla förbannad varje gång jag vistades ute bland folk. Seriöst nu alltså. Det är ett handikapp att ha så mycket aversioner mot folk som jag har.

Stort medhåll på den, och det har bara blivit värre med åren.

Så, vad gör vi åt det då? Jag kan ju säga att åratal av försök till att träna sig till någon slags tolerans inte har gett det minsta resultat. Tvärtom har det de senaste åren gått från ilska/irriation till rent och skärt hat.
Oftast pendlar det mellan detta hat och något som liknar Stan's uppfattning av folk som något som det sprutar diarré ur munnen från (senaste SP-avsnittet).

pragmatist
2011-06-21, 16:17
Jag skulle kunna tänka mig att vara Messias. Bitches gillar Messias.

Yes
2011-06-21, 16:27
Hade jag fått hans röstkapacitet hade jag varit nöjd med det och hade jag fått Körbergs röstkapacitet hade jag varit nöjd med det. Det är lite som att välja mellan att ta 350kg i marklyft/300kg i knäböj och 350kg i knäböj och 300kg i marklyft. Jag hade varit mer än nöjd med båda!
Jag tycker det är mer som 375Kg mot 457.5Kg i marklyft.

Yes
2011-06-21, 16:38
Jag tänker ge det nördigaste svaret hittils: matematiska superkrafter.

Sen lär jag snart ha råd med ett eget jetflyg och kunna utveckla röntgenglasögon.

dupper
2011-06-21, 17:04
Följer eddies spår: Vad som helst? Flyga, utan problem som att man fryser ihjäl, inte klarar av g-krafter osv, inte kan göra det snabbt.

Seriösa saker? Bättre disciplin och målmedvetenhet.

Simon
2011-06-21, 17:09
Telekinesi!

LeBron
2011-06-21, 17:17
flygaaaa :$

dmjardell
2011-06-21, 17:51
Odödlighet, på vilkoret att jag kan ta mitt eget liv.

Sheogorath
2011-06-21, 18:12
Så, vad gör vi åt det då? Jag kan ju säga att åratal av försök till att träna sig till någon slags tolerans inte har gett det minsta resultat. Tvärtom har det de senaste åren gått från ilska/irriation till rent och skärt hat.
Oftast pendlar det mellan detta hat och något som liknar Stan's uppfattning av folk som något som det sprutar diarré ur munnen från (senaste SP-avsnittet).

Jag vet faktiskt inte. Hade jag haft en lösning hade jag gärna delat med mig. Jag hade hoppats att mitt jobb skulle träna mig i att acceptans men det jag uppbådar i positiv energi där tas ut som negativ efteråt. Nu när jag har semester laddar jag verkligen ur. Bäst är det när jag bara kan sitta här och ranta och umgås med självvalda individer som min fästmö och min katt. Sämst när jag är på ett köpcentrum osv. Så... Har du något förslag annat än att hoppas på en gudomlig ingivelse/superpower? :)

Osten80
2011-06-21, 19:21
Jag vet faktiskt inte. Hade jag haft en lösning hade jag gärna delat med mig. Jag hade hoppats att mitt jobb skulle träna mig i att acceptans men det jag uppbådar i positiv energi där tas ut som negativ efteråt. Nu när jag har semester laddar jag verkligen ur. Bäst är det när jag bara kan sitta här och ranta och umgås med självvalda individer som min fästmö och min katt. Sämst när jag är på ett köpcentrum osv. Så... Har du något förslag annat än att hoppas på en gudomlig ingivelse/superpower? :)

Om jag hade haft mycket pengar, eller i alla fall en hälsa värd namnet så att jag bättre kunde styra mitt liv åt önskvärt håll, hade svaret varit ganska enkelt; att ordna mitt liv på ett vis som gör att jag inte tvingas ha mer än så gott som helt självvald kontakt med andra människor.
Drömlivet är ett lugnt och stilla liv med en likasinnad flickvän och ett någorlunda självförsörjande torp i skogen med kilometrar till närmaste granne, där jag förutom mitt lilla jordbruk, har ett ensamjobb och inte bara väljer vilka jag vill träffa, utan även vilka jag ens vill titta på och framför allt lyssna till.
Jag ogillar också köpcentra starkt, fast just det handlar nog mer om stress för mig. Min stresströskel är patetiskt låg, och i sådana miljöer får jag alldeles för många samtidiga intryck i alldeles för många sinnen för att det ens ska vara uthärdligt. Det blir rent kaos i huvudet.
Jag har oftast inga större problem med folk, så länge de inte öppnar munnen. Det är egentligen först då mitt hat och ointresse drar igång.
Hade de bara gått omkring som zombies och varit tysta, hade de fått se ut hur som helst osv. Utseende, stil och liknande, stör jag mig ytterst sällan på. Det är när skiten börjar spruta ur käften ur på dem, som för övrigt redan börjar sippra ut i ungefär samma sekund som munnen överhuvudtaget öppnas, som hatet och ointresset sätter igång.
Någon lösning, förutom den gudomliga ingivelsen då, har jag inte tyvärr inte och jag vet ju hur pass religiös du är, så du ska nog inte hoppas på för mycket ;)
Lösningen för mig är nog som sagt att jag måste fjärma mig, men jag vet inte hur jag ska ro det i hamn under rådande förutsättningar och det gör såklart saken än mer frustrerande. Hur det ser ut för dig vete tusan, men jag måste då säga att du har valt ett märkligt yrke med tanke på det du skriver här. ;)

Sheogorath
2011-06-21, 19:31
Om jag hade haft mycket pengar, eller i alla fall en hälsa värd namnet så att jag bättre kunde styra mitt liv åt önskvärt håll, hade svaret varit ganska enkelt; att ordna mitt liv på ett vis som gör att jag inte tvingas ha mer än så gott som helt självvald kontakt med andra människor.
Drömlivet är ett lugnt och stilla liv med en likasinnad flickvän och ett någorlunda självförsörjande torp i skogen med kilometrar till närmaste granne, där jag förutom mitt lilla jordbruk, har ett ensamjobb och inte bara väljer vilka jag vill träffa, utan även vilka jag ens vill titta på och framför allt lyssna till.
Jag ogillar också köpcentra starkt, fast just det handlar nog mer om stress för mig. Min stresströskel är patetiskt låg, och i sådana miljöer får jag alldeles för många samtidiga intryck i alldeles för många sinnen för att det ens ska vara uthärdligt. Det blir rent kaos i huvudet.
Jag har oftast inga större problem med folk, så länge de inte öppnar munnen. Det är egentligen först då mitt hat och ointresse drar igång.
Hade de bara gått omkring som zombies och varit tysta, hade de fått se ut hur som helst osv. Utseende, stil och liknande, stör jag mig ytterst sällan på. Det är när skiten börjar spruta ur käften ur på dem, som för övrigt redan börjar sippra ut i ungefär samma sekund som munnen överhuvudtaget öppnas, som hatet och ointresset sätter igång.
Någon lösning, förutom den gudomliga ingivelsen då, har jag inte tyvärr inte och jag vet ju hur pass religiös du är, så du ska nog inte hoppas på för mycket ;)
Lösningen för mig är nog som sagt att jag måste fjärma mig, men jag vet inte hur jag ska ro det i hamn under rådande förutsättningar och det gör såklart saken än mer frustrerande. Hur det ser ut för dig vete tusan, men jag måste då säga att du har valt ett märkligt yrke med tanke på det du skriver här. ;)

Mitt yrkesval baserades på uteslutningsmetoden när jag gav upp drömmen att bli psykiatriker. Bland killar tror jag det är ytterst ovanligt att man väljer sjukgymnastyrket för att man har ett "kall". Jag är intresserad av anatomi och träning och sjukgymnastiken blir ett sätt att omsätta det i praktiken och försörja mig och min familj. Jag gör ett jättebra jobb, har bra patientkontakt och hjälper människor så det är inte det att de här delarna av min personlighet lyser igenom och smittar av sig på min uppgift, åtminstone inte när stressnivån i jobbet är acceptabel. Däremot är det väldigt tröttande för mig och jag måste ofta "ladda ur" genom att för mig själv och med knuten hand i fickan spy galla över allt som rör sig runt om mig, emellanåt, när jag kommer hem.

Din lösning är för övrigt inte en lösning som jag ser det. Det är en hanteringsstrategi där din cynism tillåts göra så liten skada som möjligt. Kanske är detta också det bästa eller rentav enda sättet. Vad vet jag? :)

Osten80
2011-06-21, 19:51
Mitt yrkesval baserades på uteslutningsmetoden när jag gav upp drömmen att bli psykiatriker. Bland killar tror jag det är ytterst ovanligt att man väljer sjukgymnastyrket för att man har ett "kall". Jag är intresserad av anatomi och träning och sjukgymnastiken blir ett sätt att omsätta det i praktiken och försörja mig och min familj. Jag gör ett jättebra jobb, har bra patientkontakt och hjälper människor så det är inte det att de här delarna av min personlighet lyser igenom och smittar av sig på min uppgift, åtminstone inte när stressnivån i jobbet är acceptabel. Däremot är det väldigt tröttande för mig och jag måste ofta "ladda ur" genom att för mig själv och med knuten hand i fickan spy galla över allt som rör sig runt om mig, emellanåt, när jag kommer hem.

Jag förstår vad du menar och jag tror verkligen, utan att ha träffat dig men läst mycket här i några år, att du är en riktigt duktig sjukgymnast, men du måste nog hitta någon slags lösning eller i alla fall lite lättnad om det inte ska äta upp dig så småningom.

Din lösning är för övrigt inte en lösning som jag ser det. Det är en hanteringsstrategi där din cynism tillåts göra så liten skada som möjligt. Kanske är detta också det bästa eller rentav enda sättet. Vad vet jag? :)

Jag vet inte heller, men jag hamnar ändå på den "lösningen" när jag tittar på alternativen. Jag har verkligen, under lång tid, försökt vara mer tolerant, förstående, lyssna på vad folk säger, försöka uppskatta dem och inte det de gör eller säger osv, men icke. Hatet och ointresset är fortfarande där, till och med starkare.
Tja, vad fick vi ut av detta nu då? :D

Eira
2011-06-21, 19:57
Lätt teleportering. In på banken ut från banken...next stop..värsta stranden och glassa :)

Sheogorath
2011-06-21, 20:08
Jag förstår vad du menar och jag tror verkligen, utan att ha träffat dig men läst mycket här i några år, att du är en riktigt duktig sjukgymnast, men du måste nog hitta någon slags lösning eller i alla fall lite lättnad om det inte ska äta upp dig så småningom.



Jag vet inte heller, men jag hamnar ändå på den "lösningen" när jag tittar på alternativen. Jag har verkligen, under lång tid, försökt vara mer tolerant, förstående, lyssna på vad folk säger, försöka uppskatta dem och inte det de gör eller säger osv, men icke. Hatet och ointresset är fortfarande där, till och med starkare.
Tja, vad fick vi ut av detta nu då? :D

Teleportering! Det hade varit sjukt fett. Ska vi säga så? ;)

Osten80
2011-06-21, 20:15
Teleportering! Det hade varit sjukt fett. Ska vi säga så? ;)

För min del får det bli förmågan att göra tidsresor.

Spartansk
2011-06-22, 17:36
Så otroligt lätt att svara på: Jag hade velat ha charm.

Bahir
2011-06-22, 18:56
Min högsta dröm är att få evigt liv - dvs jag kan inte skadas fysiskt och jag slutar åldras någon gång när jag är runt 30. Om jag inte kan få detta skulle jag vilja ha ett sinne för matematik som Euler och Gauss kombinerat, eller, om jag måste välja, som Euler endast.

Kwon
2011-06-22, 22:52
Either:

Mind Control
Telepathy
Empathy

Or

Invisibility
Teleportation
Phasing

Or

Becoming Nucleon, The Living Bomb, tormenting mankind for millions of years.

Or

Becoming Draculon, with Mist-form, Flight, Invulnerability, Eternal Life, Superstrength but with HIGH vulnerability to Mosques built in Gothenburg.

Or

Being able to eat and digest hot and spicy food at an exaggerated rate, as well as resisting every kind of toxicity, thus winning the T-shirt from Gamla Stan for eating "Harakiri-Korven" every year.

Sniggel
2011-06-22, 23:27
Du hade fått hela världen på ditt samvete. :)

Japp, det hade det varit värt...

J.V
2011-06-22, 23:31
Teleportering.

liimani
2011-06-23, 01:58
Att kunna äta upp något mål som de gör i epicmealtime under 20 minuter.

Exdiaq
2013-09-16, 21:02
Själv skulle det vara att ha samma/liknande röstkapacitet som Tommy Körberg.

t-RDO2UMmbw

Bump och korrigering: kunna sjunga precis vad som helst exemplariskt!