handdator

Visa fullständig version : Ont i oblique


Rocklisah
2011-06-21, 11:03
Halloj,
Tänkte kolla om det är någon annan som har haft ont i oblique eller fått en inflammation?
Har haft ont under högra revbensbågen sen i februari månad, de har gjort utredningar och säger att det är IBS vilket inte stämmer.*gaah!* Jag får muskelspasmer och det blir grymt varmt och enbart på höger sida. Det gör alltså så ont att jag bara ligger på golvet och kvider och "torrspyr"
Anledningen att jag vet att det inte har med tarmarna att göra är att det inte spelar någon roll om man är skum i magen eller inte och det är ju verkligen ett tecken på att det är tarmarna.
Så är det någon här inne som har haft problem, inflammation eller liknande som har några tips på hur man kan få bort det?! Eftersom jag vet att en inflammation som inte försvinner och inte blir behandlad inte kan sprida sig så vore jag tacksam för svar.

// Lisah

Larsson
2011-06-21, 11:08
Om du inte är nöjd med diagnosen bör du gå till en annan läkare. Annars om man har ont på högersida kan det vara gallan som spökar. Men som sagt uppsök en annan läkare.

Rocklisah
2011-06-21, 11:14
Om du inte är nöjd med diagnosen bör du gå till en annan läkare. Annars om man har ont på högersida kan det vara gallan som spökar. Men som sagt uppsök en annan läkare.
Tackar, det har jag gjort men kommer göra det igen, gallan är inte svullen, inte heller levern, de gjorde en datormografi och hittade ett inflammerat område precis där jag har ont men när de gjorde coloskopin så var det inget där. Så där är ett till bevis på att det inte är tarmarna det är fel på...ska kolla med sjukgymnast och se också bara för att täcka spektrumet, eller vad tror ni?