handdator

Visa fullständig version : Skada mitt i deffen!


Germai
2011-06-21, 10:25
Kön: Man
Ålder: 18
Startvikt: 82kg
Målvikt: 69kg
Vikt just nu: 75,5kg


Har deffat i snart tre veckor och är än så länge väldigt nöjd med resultaten! Fick dock en skada i ryggen som orsakar låsningar i nacken. Hindrar mig fullt ut från att träna på gymmet.

Min fråga är: Bör jag oroa mig över att tappa för mycket muskler? Kan inte träna men kör på som vanligt med deffkosten.

Reaper123
2011-06-21, 10:39
Är du rädd för att tappa onödig muskelmassa lägg dig på ett något lägre underskott (med prio protein) om du nu tror du kan gymma igen inom en snar framtid!?

Finns ju inte mycket att göra, bara gilla läget och "deffa" vidare imho!

Germai
2011-06-21, 10:53
Är du rädd för att tappa onödig muskelmassa lägg dig på ett något lägre underskott (med prio protein) om du nu tror du kan gymma igen inom en snar framtid!?

Finns ju inte mycket att göra, bara gilla läget och "deffa" vidare imho!

Låter bra! Skulle kännas trist om man skulle lägga ner dieten just när man kommit igång

Reaper123
2011-06-21, 11:01
Låter bra! Skulle kännas trist om man skulle lägga ner dieten just när man kommit igångJa precis! Ett bra riktmärke för att bibehålla maximal mängd muskelmassa är att du inte ska ha ett underskott större än 70kcal per kilo kroppsfett du besitter. (alltså, 10kg fett -> 700 kcal!)

Är ju först och främst svårt att veta hur många kilo fett man har på kroppen, utan en nogrann mätning, men åtminstone en fingervisning!

Se det som en liten kort paus från träningen där du kan fokusera på kosten och kör igång direkt du känner dig redo på gymmet i igen! :)

Optinojja käkar nog lika mycket muskler som att inte träna känns det som *screwy*

Pretorian
2011-06-21, 11:17
Vad säger doktorn eller naprapaten eller var du nu går någonstans?

Rickard
2011-06-21, 11:28
Låter bra! Skulle kännas trist om man skulle lägga ner dieten just när man kommit igång

Att ta en paus behöver innebära att du slutar helt.

Germai
2011-06-21, 11:28
Ja precis! Ett bra riktmärke för att bibehålla maximal mängd muskelmassa är att du inte ska ha ett underskott större än 70kcal per kilo kroppsfett du besitter. (alltså, 10kg fett -> 700 kcal!)

Är ju först och främst svårt att veta hur många kilo fett man har på kroppen, utan en nogrann mätning, men åtminstone en fingervisning!

Se det som en liten kort paus från träningen där du kan fokusera på kosten och kör igång direkt du känner dig redo på gymmet i igen! :)

Optinojja käkar nog lika mycket muskler som att inte träna känns det som *screwy*

Grymt! Tackar och bockar för tipsen!

Vad säger doktorn eller naprapaten eller var du nu går någonstans?

Ska till sjukgymnasten på tisdag för att kolla upp det! Hoppas bara att det inte har allt för stor verkan på träningen..

Germai
2011-06-21, 11:32
Att ta en paus behöver innebära att du slutar helt.

Nej, precis :) Dålig formulering av mig bara ;)