handdator

Visa fullständig version : Jag ska bli lika biff som Stephen Hawkings


Sharpwing
2011-06-20, 13:32
Tjenare! Mitt namn är Andreas och mitt mål med träningen är att bli lika biff som Stephen Hawkings! Hahah nej skämt å sido så är mitt mål helt enkelt att må bättre, få bättre fysik osv osv osv.

Idag började jag gymma igen efter 1 månads uppehåll pga jag har skogsplanterat i en månad nu. Det blev inge gym under den tiden eftersom jag var så himla trött och i stort sett de enda jag gjorde på kvällarna var att sova.
Så nu äre dags att ta tag i de igen och för att öka motivationen tänkte jag göra en ny journal också!

Började idag med Stronglifts 5x5 för att bli riktigt stark *flex*

Lite kort info bara:

Ålder : 17år (94a)
Längd : 177,5cm
Vikt : 69kilogram
Jag bor även i älvsbyn som många här på kolo!

Dagens pass såg ut följande :

Bänkpress
Uppvärmning
60Kgx5x5

Kände direkt på första setet att det skulle bli grisigt! Kände även att jag tappat lite i styrka men det ska komma tillbaka igen! Sista setet var även bland de tyngsta jag någonsin varit med om.
Skönt oxå att känna direkt att det tar!

Knäböj
Uppvärmning
70x5x5
Mina kycklingben är nu helt totalt massakerade efter det där. Har aldrig kört böj speciellt seriöst och har som inte tyckt om övningen. Men efter de där passet så började jag faktiskt gilla det. Jag kände verkligen var gristungt var för första gången! Här kommer även en film på sista setet :
vI3H28XFCh8

Stående hantelrodd
Uppvärmning
40x5x5

Var efter bänken och böjen så trött att jag hade svårt att stå och dra upp stången. Helt slut efter de 2 första övningarna!

Sen avslutade jag passet med lite flyes och hantelcurls!

Här kommer även en dagsformsbild, ursäkta min cp min men vet inte var jag gjorde haha!
81174

JojjeG
2011-06-20, 21:03
Du har en mycket bra utgångsform ante! Kör du SL 5x5 så ska du köra stångrodd, inte hantelrodd ;)

Sharpwing
2011-06-20, 21:10
Hahah! skrev fel, menade stångrodd. Körde rätt, men skrev fel

Sharpwing
2011-06-22, 13:47
Pass B

Marklyft
Uppvärmning.
110x5. Började lugnt eftersom att jag inte kört mark på över en månad.
Vet att jag har dålig teknik, så tekniktips?! :)
trGADYrpXtQ

Militärpress
Uppvärmning.
30x5x5. Tänkte även här börja lite lätt eftersom att jag inte gjort det på ett tag, men fy alltså vad jag fick grisa upp sista setet.

Chins
5x5 KV

Knäböj
Uppvärmning.
72.5, 5,5,5,4.
Mina ben var fortfarande alldeles döda och kände redan i trappen upp till gymmet att det skulle bli svårt. Och sista rep på det 4e setet så tog jag mig inte upp och fick för första gången släppa stången bakom mig :naughty:
Känner också att det kommer bli för jobbigt med böj 3gånger i veckan så jag ska ifortsättningen ta bort böj på onsdagar så hinner benen vila lite mer :)

Vadpress
Minns inte vilka vikter eller nånting för jag var alldeles slut efter böjen haha. Men det är väl ett bra tecken.. Nu ska jag gå och duscha... Men kan knappt gå :P

limenka
2011-06-22, 13:57
Satan i gatan hur kan du inte ha fått skador av att marka så där? Du krökar ju ländryggen så mycket att ostbåge för en ny innebörd!

Tips:
Sjukt ner med röven, DJUPT! Dvs: böj knäna!
Spänn ut bålen
Brösta upp dig

Sharpwing
2011-06-22, 14:08
Hahah tack för tipsen :) Jo vet att jag har riktigt dålig teknik :/

limenka
2011-06-22, 14:10
Ursäkta för det första jag skrev!

Sänk gärna vikten lite så blir det lättare :)

kwame
2011-06-22, 14:45
Ursäkta för det första jag skrev!

Sänk gärna vikten lite så blir det lättare :)

Yupp, jag får sån där form när jag har för mkt vikt på!

JojjeG
2011-06-22, 14:46
3 tips

1. Sänk vikten och håll ryggen rak
2. Lås ut i toppläget
3. Kör utan handskar och härda dina händer :naughty:

Sharpwing
2011-06-24, 14:26
Pass A

Bänkpress
uppvärmning
60x5x5 Hade egentligen tänkt höja till 62,5.. men kände när jag körde på lite lättare vikter att det skulle bli svårt. så jag sparar det till nästa vecka :)

Ståenderodd
uppvärmning
50x5x5

Hantelflyes
8x3x8

Sen körde jag lite biceps oxå :)
Glad midsommar på er alla :)

clappen
2011-06-24, 14:50
Grattis, du har redan klarat ditt mål med hästlängder! ;)

Lycka till med träningen :)

Sharpwing
2011-06-24, 15:45
Hahah jo, men man ska aldrig underskatta stephen :D

Tack så mycket :)

JojjeG
2011-06-24, 17:26
Grattis, du har redan klarat ditt mål med hästlängder! ;)



:laugh:

Sharpwing
2011-06-27, 12:38
Nyss hemkommen från gymmet.. var meningen att jag skulle köra pass B men var på dåligt humör imorse och ville verkligen inte köra mark+ben ;p
så blev bänk ist :)

Bänkpress
uppvärmning
62,5 ,5,5,5,5,4 - Fail på sista i sista setet.. börjadetveka lite så la upp den ist :)

sen körde jag de andra hahah.

Manji
2011-06-27, 19:11
Hur kommer det sig att du har ändrat ordningen på övningarna huller om buller? De är i en specifik ordning på grund av en anledning.

Pass A

Bänkpress
uppvärmning
60x5x5 Hade egentligen tänkt höja till 62,5.. men kände när jag körde på lite lättare vikter att det skulle bli svårt. så jag sparar det till nästa vecka :)

Ståenderodd
uppvärmning
50x5x5

Hantelflyes
8x3x8

Sen körde jag lite biceps oxå :)
Glad midsommar på er alla :)

^Körde du inte benböj överhuvudtaget på detta pass, eller glömde du bara skriva det?

JojjeG
2011-06-27, 19:14
Nyss hemkommen från gymmet.. var meningen att jag skulle köra pass B men var på dåligt humör imorse och ville verkligen inte köra mark+ben ;p
så blev bänk ist :)



:Virro

http://www.projectswole.com/wp-content/uploads/2009/03/squat-girl.jpg

Sharpwing
2011-06-27, 19:16
Hur kommer det sig att du har ändrat ordningen på övningarna huller om buller? De är i en specifik ordning på grund av en anledning.



^Körde du inte benböj överhuvudtaget på detta pass, eller glömde du bara skriva det?

Hahah glömde..

Spelar det verkligen så stor roll:(

:Virro

http://www.projectswole.com/wp-content/uploads/2009/03/squat-girl.jpg

Du och ditt tjat om ben... jag ska inte tävla i SL direkt

Manji
2011-07-02, 14:14
dog han?????

JojjeG
2011-07-02, 16:11
Du och ditt tjat om ben... jag ska inte tävla i SL direkt

Symmetri och SL-Konspirationen