handdator

Visa fullständig version : under deff


manko
2003-12-11, 14:42
tar ni smör på mackorna?
vilka pålägg på mackorna?

drickern i mejeri produkter? :)

King Grub
2003-12-11, 14:46
Under en seriös deff blir det inte så många mackor. :booty:

Har du "plats" för smör på mackorna utan att kalorimängden under dagen blir för stor kan du väl bre på en klick, men smör är onekligen energirikt, och du kan säkert hitta på bättre fettkällor än smör att lägga fettenergin på.

Som pålägg fungerar väl precis allt proteinrikt: hamburgerkött, skinka, mager ost, mjukost, keso, ägg, mm mm. Fetthalten bestämmer du ju själv genom att välja magra/feta alternativ. Och messmör! Yum! :eating:

Mjölkprodukter har ett högt insulinindex, men jag skulle inte se det som en anledning att helt utesluta ett så värdefullt näringstillskott till dieten som magra mjölkprodukter av den anledningen. Högkvalitativt protein och långsamma kolhydrater.

manko
2003-12-11, 14:52
vad ska jag äta på morgonen, mellanmål och kvällsmat då? =)

King Grub
2003-12-11, 14:54
Originally posted by manko
vad ska jag äta på morgonen, mellanmål och kvällsmat då? =)

Det finns inget som säger att du måste äta något speciellt bara för att klockans visare pekar på en viss siffra. Bra mat är alltid bra mat. Långsamma kolhydrater, protein och bra fett - därifrån kan du ju komponera precis vilka måltider du än kan tänka dig.

Pasta och tonfisk fungerar lika bra till frukost som gröt och ägg, om du nu till äventyrs skulle vara sugen på det när du vaknar. Som mellanmål fungerar precis allt som är bra vid andra tider. Portionsstorlekarna bestämmer du ju själv.

manko
2003-12-11, 14:55
tack så mycket, blir nu att fixa makaroner klara på kvällen före :)