handdator

Visa fullständig version : Efter deffen?


lofito
2011-06-19, 17:53
Hejsan! Jag har snart deffat klart och nått mina 70 kg som jag hade som mål när jag började. Har några veckor kvar. Jag började på 87 kg.

Är väldigt nöjd, ska bara få bort det sista.
Nu till min fråga; hur bör jag träna när jag deffat klart?

Hur bygger jag muskler på bästa sätt? Bör jag ändra kosten på något vis eller är det bara att fortsätta som vanligt bara att jag måste ha ett litet större intag av kcal samt mer protein? Jag vill inte bli biffig, det var jag förut. Nu har jag äntligen slimmat till mig och vill bli muskulös, ha lite fett och se stor ut men på ett muskulöst sätt, inte biffig med massa fett.

Just nu har jag kört 3 set på varje övning med få reps (4-6).
Antar att jag bör köra 12 reps ett par veckor, därefter 8 några veckor och till slut 5 för att återigen börja på 12 ungefär för att "chocka" och inte vänja kroppen allt för mkt vid samma, eller är jag fel ute?

Tacksam för alla tips om hur jag bäst bygger muskler nu efter deffen med träning och mat. Tränar 6 dagar i veckan. Bör jag skära ner det till 5 eller är 6 ok? Känner mig inte sliten på något sätt så det funkar tycker jag iaf.

Tack!

Ronn
2011-06-19, 18:05
Eftersom du inte vill bulka, lägg dig i balans, träna som vanligt, öka successivt vikterna, när du känner att du inte klarar ökningarna öka intaget.. win?