handdator

Visa fullständig version : Gällande öldrickande


Potatiskillen
2011-06-19, 13:38
Är det inte sjukt egentligen att man kan få i sig nästan fem liter öl på en kväll? Det finns inte en chans att man skulle sitta och dricka fem liter coca cola på en kväll, eller vad tror ni? =)

johanhej
2011-06-19, 13:39
Fem liter öl hade jag nog inte klarat på en kväll (räknar på 4 timmar eller sådär). Inte starköl iaf. 5 liter läsk ser jag som no problem, dock.

Åsberg
2011-06-19, 13:39
Är det inte sjukt egentligen att man kan få i sig nästan fem liter öl på en kväll? Det finns inte en chans att man skulle sitta och dricka fem liter coca cola på en kväll, eller vad tror ni? =)

Tja, är hyfsat övertygad om att jag skulle kunna få i mig 5l cola på en "kväll" om jag försökte. :)

mjölk-dryck
2011-06-19, 13:40
Alkohol är ju urindrivande så det är väl kanske inte så konstigt, vätskan åker in & sen ut rätt fort igen. Sen blir man inte lika wild n' crazy av cola vilket gör att man håller sig till vettigare mängder? *popcorn*

dupper
2011-06-19, 13:42
Tja, är hyfsat övertygad om att jag skulle kunna få i mig 5l cola på en "kväll" om jag försökte. :)

+1.

Kan bara tala ur mitt eget perspektiv, men om jag försökte dricka mycket cola under en måltid så slinker 2l ner rätt lätt, då räknar jag väl på 30-45m kanske?

Lägg till lite snacks på det och en längre period, så borde 5l vara lugnt!

Tycker dessutom att cola är mer lättdrucket än öl, öl tar mer plats i magen.

Rikard Jansson
2011-06-19, 13:47
Jag har en random fråga om öl. Alkohol hämmar ju proteinsyntesen, right?

Sen kan levern förbränna max 2cl alkohol i timmen, och jag antar att den sätter maximal fart på en gång? Ingen slags sparlåga?

Är då 2 cl ren alkohol lika dåligt för en timme som 20 cl är för 10 timmar? Så om man tar sig en öl, så förstör man en timmes proteinsyntes? Eller är det så att en öl verkligen bara gör marginell skillnad?

Potatiskillen
2011-06-19, 13:57
Jag kan dricka tre-fyra öl på en timme om jag så vill, men det kanske inte är så smart märkte jag.

Nordenator
2011-06-19, 13:59
Starköl är ju rätt enkelt i förhållande till övrigt dricka. Värre var det att sätta i sig en back lättöl.