handdator

Visa fullständig version : Hjälp


GymNoob
2011-06-18, 17:08
Tjena

Jag är en kille på nästan 15 år som är 172cm lång och väger runt 64-65kg. Gymmandet tog vid för 6 månader sedan då jag vägde runt 78kg. Jag har förstått att man inte ska deffa och hålla på och banta och sånt skit förräns man har fått på sig muskelmassa. Därför kör jag på mat mat mat.

Jag försöker få i mig mycket mjölk, kött, kyckling, ägg och även proteindrinkar samtidigt som jag håller mig undan godis och läsk så mycket det går. Jag tränar styrketräning @ helkroppspass 4 ggr i veckan. Jag brukar försöka köra olika rep/sets rätt ofta för att chocka musklerna som jag läst att man ska göra.

Jag har blivit bra mycket starkare än sen jag började och jag har fortfarande lika mycket glöd och kärlek till gymmet som då.

Här är en bild på mig nu. Dålig bild från en dålig kamera. Men det är allt jag har att komma med just nu.

Brösten: Är det början till synliga bröstmuskler eller är det mestadels fett?

Har ni några synpunkter på hur jag bör träna och gör jag rätt?

Vet att styrketräning är en lång process. But i love it.

InterMilan
2011-06-18, 17:18
Tjena

Jag är en kille på nästan 15 år som är 172cm lång och väger runt 64-65kg. Gymmandet tog vid för 6 månader sedan då jag vägde runt 78kg. Jag har förstått att man inte ska deffa och hålla på och banta och sånt skit förräns man har fått på sig muskelmassa. Därför kör jag på mat mat mat.

Jag försöker få i mig mycket mjölk, kött, kyckling, ägg och även proteindrinkar samtidigt som jag håller mig undan godis och läsk så mycket det går. Jag tränar styrketräning @ helkroppspass 4 ggr i veckan. Jag brukar försöka köra olika rep/sets rätt ofta för att chocka musklerna som jag läst att man ska göra.

Jag har blivit bra mycket starkare än sen jag började och jag har fortfarande lika mycket glöd och kärlek till gymmet som då.

Här är en bild på mig nu. Dålig bild från en dålig kamera. Men det är allt jag har att komma med just nu.

Brösten: Är det början till synliga bröstmuskler eller är det mestadels fett?

Har ni några synpunkter på hur jag bör träna och gör jag rätt?

Vet att styrketräning är en lång process. But i love it.

Är inte 4 helkroppspass i veckan för mycket?

GymNoob
2011-06-18, 17:29
Tycker du?

Det blir ju varannan dag, så en vilodag mellan varje träning. Men vad menar du med att det skulle vara för mycket. Överträning? För lite vila? Utveckla :)

Jaggan
2011-06-18, 23:23
Om du tränar fyra gånger i veckan kan det vara betydligt bättre att dela in de fyra dagarna i fyra olika pass. Tex Dag 1 så tränar du Bröst och triceps, dag 2 kör rygg biceps, dag 3 axlar mage och dag 4 ben. Detta är såklart bara ett exempel men att dela upp kroppen på det sättet gör det mycket lättare att fokusera speciellt på en/flera muskler då man tränar och på så sätt få ut mer av träningen. Du får då också möjligheten att köra flera olika övningar för en viss muskel som du kanske inte hinner med på ett helkroppspass. Hur du väljer att göra angående när du ska vila osv får du testa dig fram till något som känns bra:) Lycka till!

GymNoob
2011-06-19, 12:41
Det skulle jag mycket gärna göra. Jag har obegränsat med träningstid och har funderat på ett sånt splitprogram. Men jag har ju inte den blekaste aningen om vilka övningar man ska göra, hur många gånger i veckan man ska gå igenom de olika muskelgrupperna, vilka muskelgrupper man ska ha per pass osv osv.

Någon kanske vet?

jonjoo
2011-06-19, 13:31
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454