handdator

Visa fullständig version : Från pwo till kreatin


Manilrad
2011-06-18, 10:09
Efter lite lus läsning och sökande utan resultat så bestämde jag mig nu för att fråga er erfarna här.
Hur länge efter att min pwo burk tagit slut kan jag börja på en kreatin kur(monohydrat)? Hade anabolic beast som pwo. Tänkte vänta 2 veckor men det kanske är för kort tid.*gah!*
Mvh Mikael

z_bumbi
2011-06-18, 10:14
Vad innehåller den produkten som gör att du måste/bör/vill vänta i två veckor?

Manilrad
2011-06-18, 10:45
Den innehåller just kreatin. I mindre doser. Därav tanken att man kanske bör vänta ett tag innan man går på en riktig kur. Bara en fundering som jag har för bästa effekt och därav frågan:)

z_bumbi
2011-06-18, 11:07
Det finns ingen anledning att göra ett uppehåll för att få en bättre effekt av kreatin och du kan också strunta i uppladdningen då du redan kört med kreatin.

Manilrad
2011-06-18, 11:15
Jaha jag tackar för snabbt svar.

astrodog
2011-06-18, 11:19
Inte för att vara taskig, men skulle vilja nominera den här frågan till dummaste på länge :D

Sheogorath
2011-06-18, 11:27
Kan jag ta kreatin konstant eller är det bättre att använda sig av det i cykler?

Det finns en hel del som tyder på att man förlorar lite av effekten från kreatin efter 2-3 månader [3]. Det verkar därför som att det bästa alternativet är att använda sig av kreatin i cykler där man var 3 månad tar ett uppehåll på 4-5 veckor för att låta kreatinnivåerna återgå till sitt normalvärde.

Från stickyn. I det här forumavsnittet.

astrodog
2011-06-18, 11:36
Förlorar man inte effekten av kreatin än mer under uppehållet på 4-5 veckor? :)

Kreatin i min värld är till för att maxa sin styrka t.ex. inför en tävling och gärna under längre tid så att man är van vid styrkan och så att man inte börjar dra sönder massa delar på sig själv som ligament och fästen av sin nyvunna hulken-abilities precis innan man ska prestera på högsta nivå. Att lägga av för att man "förlorar lite av effekten" får mig att undra varför man tog det till att börja med. Jag tycker dock personligen att jag uppnår en jämn och fin nivå efter ett tag och kreatin verkar så individuellt så generella uttalanden bör inte tas för givna för ens egna användning.