handdator

Visa fullständig version : Fettförbränningens tio budord


Cilia
2003-12-11, 08:14
Läste på iForms hemsida om fetförbränning och budord nummer fyra lyder enligt nedan. När jag läste detta så reagerade jag på att det lät som tvärtemot hur jag trodde att man skulle göra efter att ha läst en del bl a här på Kolozzeum. Jag trodde man skulle äta efter träning men det kanske bara är om man vill behålla sin vikt. Så nu är jag konfunderad.

4. Ät inte omedelbart efter träningen
Om du är ute efter ännu större viktminskningseffekt, så undvik att äta direkt efter ett träningspass. Kroppens sockerdepåer reduceras nämligen kraftigt när du motionerar. För att spara den sista sockerresten ökar kroppen automatiskt fettförbränningen - även timmarna efter träning. Att vänta med att äta innebär att kroppen behöver längre tid för att bygga upp sina depåer igen. I stället för 12-24 timmar kan det ta upp till två dygn att bli klar till nästa pass. Behöver du vara fysiskt på topp dagen efter bör du alltså inte följa detta råd!

King Grub
2003-12-11, 08:31
Trams. Förbränningen upphör inte bara för att man äter efter ett träningspass. Det enda man åstadkommer är att försämra återhämtningen och försäkra sig om att det är muskler som bryts ner. Visst går man ner mer i vikt, men vad är det för vits om den ytterligare viktnedgången består av muskelmassa?

Kroppen vill ha socker efter träningen, och den skaffar sig det på ett eller annat sätt. Tillför man det inte på annat sätt bryter den ner muskelprotein till glukos.

Arwen
2003-12-11, 09:37
Tidningen "iForm" håller väl samm klass som Aftonbladets bilagor...:laugh:

kharon
2003-12-11, 09:41
Originally posted by Arwen
Tidningen "iForm" håller väl samm klass som Aftonbladets bilagor...:laugh:

Antagligen! :D

Men jag tror dock att Elisa-Britt, 57 vårar, 89kg kommer i bättre form av att följa råden!
Men för oss odödliga tränande så är det inte mycket att hänga i julgranen! Och nu nlev jag sugen på en pepparkaka!

aliquis
2003-12-11, 12:29
Eftersom kroppen inte har så mycket glukogen att bränna efter träningen så blir den ju tvungen att bränna fett och protein istället, och är man då överviktig så kanske man ser det som en fördel.

Om man däremot tränar för att öka muskelmassa vill man ju starta återuppbyggnaden så fort som möjligt och få en snabb återhämtning så då skall man ju äta direkt istället.

Beror väl lite på vilka mål man har med träningen... tror inte att dom flesta här tränar för att bli mindre.

Cilia
2003-12-11, 13:44
jag tror jag littar på Grub.
Och äter lunch efter träningspasset.
började undra vad alternativet skulle vara.
var ska man lägga sina träningspass om man inte ska äta efteråt?

De flesta av oss arbetar och då blir det svårt att få ihop det även om man vill bli av med fett.

rossi
2003-12-11, 21:21
Du ska lägga dina träningspass så att du har tid att äta som man ska direkt efter träningen.

Thell
2003-12-13, 21:29
grejen är väl att iform skiter väl i om det är muskler lr fett som försvinner, bara man går ner i vikt...